Następca Astry G - Vectra C czy Astra H ? [19 000 zł]

09 Maj 2016, 20:35

Cześć Wszystkim,
moja ukochana Astra G w dieselku już się całkowicie wysłużyła i poszła dosłownie na złom i teraz szukam jej godnego następcy.
W sumie to jeszcze wroce do tej Astry, mialem ja jak juz napisalem w dieslu, byl to nadwozie typu kombi, wiec calkiem duzo mozna bylo wrzucic do bagaznika.
Opel jako sam z siebie mnie nie zawiodl nigdy, wlasciwie to wymienialo sie to co sie zuzylo, a nie nagle rozlecialo, ale zjadla go juz ruda i coraz wiecej bylo tych drobnych usterek.

Przechodzac do sedna to teraz szukam auta:
-do 19 000 zł,
-diesel/benzyna (czytalem temat o dieslu, ale ten w astrze jakos nie zniszczyl mnie finansowo, a pieniędzy zostało w kieszeni z jego spalania wzgledem benzyny),
-przebieg 13 000 km na rok,
-jezdze praktycznie tylko po trasie,
-kombi/liftback,
-silnik tak do dwoch litrów,
-auto mam prakycznie 80% czasu zaladowane, to fajnie by bylo gdyby zawieszenie to zniosło,
-tempomat (oj to bym chcial bardzo :naughty: ),
-czujniki parkowania,
-klimatyzacja,
-elektryczne szyby,
-rozsadne koszty utrzymania

Naturalnym wyborem byłaby dla mnie Astra H 1.9 CDTI 120KM/150KM lub 1.8 140KM ale w oko wpadła mi Vectra C liftback i sie zakochalem, super to wyglada w liftbacku i pojemne i przestrzeni duzo - silniki te same.

Doradźcie mi proszę na co jeszcze mogę zwrocic uwagę lub jaki silnik wybrać z tych co podałem lub innych.
Czekam na odpowiedzi :)
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2016, 13:52

Astra H to generalnie całkiem przyzwoite auto, choć ma parę drażniących mankamentów, ale masz sporo silników do wyboru, aut też jest sporo na rynku, więc można coś wybrać.

Z Astrą problem jest taki, że jest ona dość ciężka w przypadku diesla i o ile cudów od niej nie wymagasz to silnik 1.7 powinien Ci wystarczyć, a przy okazji stosunkowo mało pali, natomiast brak mocy jest czasem odczuwalny. Ty jednak skłaniasz się ku silnikowi 1.9 i moim zdaniem robisz słusznie, bo mimo tego, że auto jest stosunkowo małe to potrzebuje trochę mocy, aby przyjemnie się nim jeździło.

Mnie poza tym w Astrze denerwuje kiepskie wyciszenie kabiny, mała ilość schowków czy też miejsc na jakiś kubek czy butelkę, brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej... Nic strasznego, można to spokojnie przeżyć.

Co więcej, w Astrze (Vectrze również) fajne jest to, że nawet jak kupisz auto bez tempomatu to niskim kosztem możesz go mieć.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel

10 Maj 2016, 18:47

Są jakieś jeszcze oprócz tych co wymieniłeś?
Z tego co wyczytałem, to w Vectrze są jakieś problemy z zawieszeniem, których nie ma w Astrze, ale sama Vectra w sobie bardziej mi sie podoba.
A są jakieś inne opcje niż te Ople, może Mazda 6 I gen liftback - tez ladne auta ?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2016, 23:24

Mazda 6 okey jest tylko uwaga na rudą i diesle lepiej sobie odpuścić, bo nie są dobre. Benzyniaki okey 2.0 nada się do zasilania LPG ;)
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Maj 2016, 06:59

W sumie porównujesz auta dwóch różnych segmentów ( Vectra i Astra), a to błąd. Do Astry zestaw inny kompakt,nie Mazde 6 a bardziej 3 z silnikiem 2.0 150km spokojnie wystarczy,tylko jak pisze Przedmówca- sprawdź stan blach.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

11 Maj 2016, 08:59

Zdaje sobie sprawę z tego, że to dwa różne segmenty, ale bardzo podobne cenowo i silnikowo, dlatego pytam bo może ktoś miał bliższe porównanie między tymi dwoma modelami niż ja.
Mazda 3 zdecydowanie za malutka.
Dodam, że auto nie będzie garażowane.
Kusi ta Mazda 6, ale nie wiem, czy faktycznie z blachami jest tak okropnie tam, czy to taka legenda bardziej powtarzana :) .
Proszę o opinię nt tych aut .
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

11 Maj 2016, 09:07

pawel48 napisał(a):Kusi ta Mazda 6, ale nie wiem, czy faktycznie z blachami jest tak okropnie tam, czy to taka legenda bardziej powtarzana :) .

To nie jest legenda tylko prawda mazdy lubią gnić i nic tego nie zmieni, ale to nie przeszkoda, gdyż jak kupisz zdrową to zakonserwujesz podwozie i progi co jakiś czas i masz spokój od rdzy tylko co jakiś czas musisz to robić :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2016, 15:03

A jaki jest koszt zakonserwowania i co ile trzeba to robic ?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2016, 17:12

Nie ma zasady, ale wśród użytkowników panują opinie typu "po zimie wychodzą purchle na nadkolu, więc znów trzeba robić"
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2016, 18:23

Okej, więc na ten moment biorę pod uwagę Vectre C 1.8 140KM benzyna ewentualnie 1.9cdti 150KM diesel oraz Mazde 6 2.0 147KM benzyna.
Szukałem jakiś porównań w Internecie, ale mało tego, również nie mam pojęcia ile kosztują przykładowe części do tych aut.
Bardzo proszę czy mógłby ktoś mi napisać ile kosztują dobrej jakości części eksploatacyjne do tych aut (tzn. rozrząd, dwumas, turbo, sprzęgło itd) , a w Vectrze dla tych dwoch wariantów ?
Szukałem ile kosztuje rozrząd, dwumas itd. na iparts, ale rozstrzał w cenach jest ogromny i nie wiem czy część, którą oglądam to jakiś badziew czy nie :( .
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2016, 22:37

Kolego, zanim skusisz się na Vectrę C musisz wiedzieć o kilku podstawowych kwiatkach, które na pewno napotkasz w tym aucie. Byłem nieszczęśliwym posiadaczem tego cuda niemieckiej motoryzacji (1.9 cdti 150KM) przez parę lat i gdy sprzedałem powiedziałem sobie nigdy więcej Opla.
Przede wszystkim nie słuchaj się ludzi, którzy wiedzą i tym samochodzie tylko to co wyczytali w internecie albo zobaczyli w rankingach. Uparłeś się? Okej to pogadaj z kimś kto użytkuje to auto na co dzień.

1. Po pierwsze musisz wiedzieć, że Vectra C ma genialnie rozwiązany układ DPF (filtr cząstek stałych), który jest tak niesamowicie zaprojektowany, że wypala się po około 500-700 kilometrach zależnie od stylu jazdy. Wypalanie trwa też różnie od 5 do nawet 20 minut. Uwierz mi na słowo, że nic cię tak nie wk...i jak jeżdżenie dookoła osiedla przez kwadrans na dwójce przy obrotach rzędu 5000 żeby szybciej się DPF wypalił. A żeby było zabawnie niewskazane jest wyłączanie silnika podczas wypalania.

2. Po drugie nie wiem czy ktoś ci powiedział o wadliwie zaprojektowanym kolektorze ssącym. Producent tak go skonstruował, że listwa sterująca klapami jest na plastikowych zaczepach, które wyłamują się max po 30 tyś km. Jedynym rozwiązaniem jest albo kupno nowego (1500 zł) albo wysłanie do regeneracji gdzie polskie złote rączki rozbiorą go, umyją i zrobią na metalowych zaczepach (koszt około 600-700 zł)

3. Po trzecie, nie wiem gdzie mieszkasz ale jeśli w mieście to pochodź sobie i popatrz na Vectry stojące na parkingach. 80% ma wyłamane spojlery zderzaków. To auto jest tak niskie, że nie podjedziesz pod żaden wyższy krawężnik

4. Po czwarte jeśli jeździsz w cyklu miejskim co roku masz do wymiany zawór EGR

5. Po piąte, nie dojdziesz do ładu z zawieszeniem.
6. Po szóste i najważniejsze daj sobie spokój z tym gównem.

Żeby nie było, że się czepiam to autem jeździłem przez 4 lata, wpompowałem w niego ze 25 tysięcy, a jak tylko raz w tygodniu nie przegoniłem go ze 100km na trasie to po kilku tygodniach miałem problemy z odpalaniem. Walczyłem, walczyłem, naprawiałem, walczyłem, potem znowu naprawiałem, aż w końcu sprzedałem za grosze i mam teraz święty spokój.
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

13 Maj 2016, 09:19

wronski82,
dziękuje serdecznie za te informację, bo wszędzie gdzie czytałem to wychodzilo, że 1.9cdti niezawodny, bezproblemowy, a sama Vectra C to bardzo udane auto, a w praktyce wychodzi co innego ...
A gdybym wziął 1.8 140KM, to zostaje tylko problem z zawieszeniem i prześwitem ?
Czy Astra H 150KM 1.9cdti też będzie miała te wady ?
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2016, 09:43

@paweł48 nie chcę cię wprowadzić w błąd, nie znam nikogo kto jeździ z silnikiem 1.8 więc się nie wypowiadam, co do zawieszenia to wiem, że problem w Vectrach jest dość powszechny.

Co do pozytywnych opinii na necie to w sumie się nie dziwie. U nas handlarzy jest od zajoba a od czasu nowych modeli Opla (np Inignia) ceny Vectry w Europie drastycznie spadły więc można tanio kupić a drogo sprzedać, no bo skoro są takie dobre opinie na necie to trzeba brać :D

Dla mnie osobiście kupno Vectry miało by sens gdybym kupił nowe z salonu, jeździłbym po niemieckich autostradach na tempomacie i po max 180 000 szybko bym pogonił.

Reasumując, nie daj się wkręcić tak jak ja bo będziesz potem rwał sobie włosy z głowy i na koniec dodam, że jeśli będziesz robił silnikiem 1.9 150KM krótkie przebiegi tylko po mieście i nie przegonisz go odpowiednio na trasie to go szybko zakatujesz.

Pozdrowienia.
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

13 Maj 2016, 09:49

Ja śmigam głównie w trasie :D .
Z tymi cenami, to faktycznie Vectra kosztuje przecież bardzo podobnie do Astry H, która jest segment niżej :yes: .
pawel48
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 TD 68KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2016, 07:38

Bzdury i brednie wypisujesz. Jeśli użytkowałeś auto z silnikiem diesla na tj. 1.9 cdti na krótkich odcinkach 10-20km, gdzie silnik i turbo nawet dobrze się nie rozgrzał to nie mów bzdur, że to gówniany sprzęt, bo zawór Egr czy turbo pada.. A ja powiem, że brat ma właśnie wersje 1.9 150km, sam po auto pojechał do niemiec, gdy przyprowadził na budziku było około 300 tys. km. Po 3 latach w samochodzie wymienił sprzęgło i ten bardzo "skomplikowany" zawias za połowę ceny tego co byś wydał na a4 b6 ! :D a sam zrobił już na pewno grubo ponad 100 tys. km po polskich drogach. :piwo: Kolejna sprawa to wiedza na temat serwisowania przez poprzedniego właściciela. ja kupiłem auto po przygodach blacharskich ( niestety ) ale wiem, że silnik w momencie kupna miał autentyczne 170 tys. km. i mimo ze 1.6 16v zdziwię Cie: nie bierze litra oleju na 1000km :ok:
piacho18
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2000