Cześć, Aktualnie poruszam się golfem IV 1.9 TDI 130KM. Auto może nie rewelacyjne ale pomimo swojego wieku i dużych przebiegów nie zawodziło. Szukam jakiegoś samochodu z segmentu C ewentualnie B do około 18 tys. W ciągu roku robię około 20 tys. kilometrów dlatego skłaniam się do diesla lub LPG. Czy w tej cenie można znaleźć coś mało awaryjnego, taniego w utrzymaniu i dynamicznego? Zastanawiałem się nad : -Hyundai i30/ Kia Creed (nie wiem czy nie będą zbyt ospałe) -Fiat Bravo (wyczytałem że dobre silniki jednak nie wiem jak z ogólną awaryjnością) -Volvo S40 (ładny samochód ale ciężko znaleźć polifta w dobrej cenie, i nie wiem jak z kosztami napraw) - Dołożyć parę tysięcy do Golfa VI -Seat Leon (podoba mi się auto ale wyczytałem że brakuje tu dobrych silników powyżej 120 KM.)
Z który z nich to najlepszy wybór ewentualnie co możecie polecić?
Każdy typ jest ok, Do poliftowego Volvo usiałbyś dołożyć. Ceny napraw normalne, to w dużej mierze Focus mk2 (Volvo ma praktycznie dwa silniki extra - 2.4 PB/ON, z racji 5 cylindrów będzie minimalnie droższy w eksploatacji).
Tylko trzeba pamiętać że technicznie może to samo ale są rozwiązania typowe dla volvo, np. lampy, jakieś elementy karoserii, wyposażenia itd i bywa drożej, coś jak Audi w grupie volkswagena.
Bravo 1,9 albo 1,4 t-jet jak dla mnie faworyt w tym zestawieniu.
Możesz poszukać bravo w wersji sport lub chociaż pakietem sport. Polecam diesle 1.9 120/150 lub 2.0 165km. Największe bolączki to padające aktywatory w automatycznej klimie, klapy wirowe w wersji 1.9 150km(najlepiej wywalić albo kupić nowy kolektor ssący po zakupie). Naprawy tanie, proste zawieszenie. Reszta gratów czyli turbo, dwumas, wtryski wytrzymałe, tylko nie zamulać auta.
Nie polecam 1.4 120/150 bo tam są skrzynie opla m32. Może być ok, a możesz chwile po zakupie wywalić 3k na remont.
Wynajem długoterminowy vs. leasing – co się bardziej opłaca? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób szukających wygodnego sposobu na korzystanie z auta bez konieczności jego zakupu. Sprawdź, które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne ...
Dlaczego stres robi z nas gorszych kierowców? Obecna sytuacja jest dla wielu osób źródłem stresu. Wpływa on na naszą zdolność do prowadzenia samochodu. Stres pogarsza naszą koncentrację, a w przypadku osób, które reagują złością na sytuacje ...
W dieselu też można w chwilę wydać 3k na remont i nawet wiele, wiele więcej. Skrzynia w bravo 1.4 t-jet to jednorazowy koszt i to wcale nie 3k tylko bliżej 1500zł i taki remont robi się tylko raz. Ja bym brał benzynę 1.4 t-jet 150km. LPG bez problemu założysz. Wersja 120km też spoko.
A co myślicie o Seacie Ibiza 2.0 fr. Wygląda spoko i spalanie też z tego co piszą niskie, chociaż trzeba dołożyć parę złotych. ( Wiem małe auto, ale niewiele mniejsze niż golf IV)
O jakiej ibizie mówimy? bo III gen. to było 1,8T FR, z kolei IV to było FR 1,4 TSI, ale to sa auta max 12 letnie, wątpie byś coś kupił za 18 tys... Jeżeli mówimy o III gen. to zamiana taka sobie, 1,8T pali sporo, a 1,9 tdi/130 przy podobnej dynamice palił duzo mniej, do tego podobny okres aut... Golf IV 1997, Ibiza `99 (Fabia I), no i golf kompakt- wyższa klasa.
Moim zdaniem podejrzana opcja ta Ibiza dobre sztuki potrafią kosztować 26-27 tys albo nawet 30 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
także jak masz blisko jedź obejrzyj ale wątpię żeby to był super stan i przebieg raczej też x2 (gdyby faktycznie przebieg był 120 tys to by kosztowała z 30 tys zł)
Jak chcesz mieć pewniejsze auto to raczej generacja niżej czyli III i wtedy 1,9 tdi/130 FR lub Cupra 160
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.