Następca Golfa IV do 18 tys.

30 Mar 2021, 17:59

Cześć,
Aktualnie poruszam się golfem IV 1.9 TDI 130KM. Auto może nie rewelacyjne ale pomimo swojego wieku i dużych przebiegów nie zawodziło. Szukam jakiegoś samochodu z segmentu C ewentualnie B do około 18 tys. W ciągu roku robię około 20 tys. kilometrów dlatego skłaniam się do diesla lub LPG. Czy w tej cenie można znaleźć coś mało awaryjnego, taniego w utrzymaniu i dynamicznego?
Zastanawiałem się nad :
-Hyundai i30/ Kia Creed (nie wiem czy nie będą zbyt ospałe)
-Fiat Bravo (wyczytałem że dobre silniki jednak nie wiem jak z ogólną awaryjnością)
-Volvo S40 (ładny samochód ale ciężko znaleźć polifta w dobrej cenie, i nie wiem jak z kosztami napraw)
- Dołożyć parę tysięcy do Golfa VI
-Seat Leon (podoba mi się auto ale wyczytałem że brakuje tu dobrych silników powyżej 120 KM.)

Z który z nich to najlepszy wybór ewentualnie co możecie polecić?
Totek
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Mar 2021, 22:39

volvo ale to juz wieksze auto
fiat
kia/i30
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

31 Mar 2021, 12:48

fate napisał(a):volvo ale to juz wieksze auto
faktycznie, Focus mk2 to gigant :roll:

Każdy typ jest ok, Do poliftowego Volvo usiałbyś dołożyć. Ceny napraw normalne, to w dużej mierze Focus mk2 (Volvo ma praktycznie dwa silniki extra - 2.4 PB/ON, z racji 5 cylindrów będzie minimalnie droższy w eksploatacji).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Mar 2021, 12:53

Tylko trzeba pamiętać że technicznie może to samo ale są rozwiązania typowe dla volvo, np. lampy, jakieś elementy karoserii, wyposażenia itd i bywa drożej, coś jak Audi w grupie volkswagena.

Bravo 1,9 albo 1,4 t-jet jak dla mnie faworyt w tym zestawieniu.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

01 Kwi 2021, 19:05

mike napisał(a):faktycznie, Focus mk2 to gigant

relatywnie większe, jak zjedziemy ale w dół o te same 20-30cm to zaraz wyladujemy w Maździe 2 bo bez różnicy :mrgreen:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Kwi 2021, 00:50

Możesz poszukać bravo w wersji sport lub chociaż pakietem sport. Polecam diesle 1.9 120/150 lub 2.0 165km.
Największe bolączki to padające aktywatory w automatycznej klimie, klapy wirowe w wersji 1.9 150km(najlepiej wywalić albo kupić nowy kolektor ssący po zakupie). Naprawy tanie, proste zawieszenie. Reszta gratów czyli turbo, dwumas, wtryski wytrzymałe, tylko nie zamulać auta.

Nie polecam 1.4 120/150 bo tam są skrzynie opla m32. Może być ok, a możesz chwile po zakupie wywalić 3k na remont.
Gość114260
 

02 Kwi 2021, 09:35

W dieselu też można w chwilę wydać 3k na remont i nawet wiele, wiele więcej.
Skrzynia w bravo 1.4 t-jet to jednorazowy koszt i to wcale nie 3k tylko bliżej 1500zł i taki remont robi się tylko raz.
Ja bym brał benzynę 1.4 t-jet 150km. LPG bez problemu założysz. Wersja 120km też spoko.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Kwi 2021, 22:46

A co myślicie o Seacie Ibiza 2.0 fr. Wygląda spoko i spalanie też z tego co piszą niskie, chociaż trzeba dołożyć parę złotych. ( Wiem małe auto, ale niewiele mniejsze niż golf IV)
Totek
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Kwi 2021, 23:59

O jakiej ibizie mówimy? bo III gen. to było 1,8T FR, z kolei IV to było FR 1,4 TSI, ale to sa auta max 12 letnie, wątpie byś coś kupił za 18 tys...
Jeżeli mówimy o III gen. to zamiana taka sobie, 1,8T pali sporo, a 1,9 tdi/130 przy podobnej dynamice palił duzo mniej, do tego podobny okres aut... Golf IV 1997, Ibiza `99 (Fabia I), no i golf kompakt- wyższa klasa.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Kwi 2021, 07:18

totek skąd jesteś? Bo może było by coś dla Ciebie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Kwi 2021, 09:02

demirbiras napisał(a):O jakiej ibizie mówimy?
[link do oferty na Olx wygasł]. Jest dużo droższa niż zakładany budżet ale jeśli warto to mogę dorzucić.
Barol napisał(a):totek skąd jesteś?
Z okolic Krakowa.
Totek
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Kwi 2021, 10:11

Moim zdaniem podejrzana opcja ta Ibiza dobre sztuki potrafią kosztować 26-27 tys albo nawet 30
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

także jak masz blisko jedź obejrzyj ale wątpię żeby to był super stan i przebieg raczej też x2 (gdyby faktycznie przebieg był 120 tys to by kosztowała z 30 tys zł)

Jak chcesz mieć pewniejsze auto to raczej generacja niżej czyli III i wtedy 1,9 tdi/130 FR lub Cupra 160
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Kwi 2021, 15:22

Totek napisał(a):Barol napisał(a):
totek skąd jesteś?
Z okolic Krakowa.


Sprawdz pw.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012