A czym tu się chwalić? Moje auto to przecież seryjna KIA Sportage 2,0 DOHC benzyna... No prawie seryjna Ma kilka drodnych modyfikacji 1. Wygląd zewnętrzny: - nadwozie zostało podniesione na ramie o 5 cm w stosunku do oryginału. Oryginalne śruby zostały przedłużone a podkładki gumowe wymienione na poliuretanowe. Jako element podwyższający zostały zastosowane 5cm grubości krążki z ertalenu - auto ma stalowe zderzaki pomalowane proszkowo na kolor czarny. W obu zderzakach wspawane są tuleje umożliwiające podnoszenie auta hi-liftem. W tylnym zderzaku są zabudowane światła przeciwmgielne pochodzące z malucha oraz zamontowany zawór do tankowania LPG. W obrysie zderzaka wychodzi także rura wydechowa (konieczna była przeróbka końcówki wydechu); - koła i ogumienie: w tej chwili auto posiada opony BFG AT w rozmiarze 235/75/15 założone na felgi Dotz Dakar szerokości 7'' i ET (-12). Oryginalne felgi miały 6'' szerokości i ET (+45) - tak więc auto poszerzyło się o ponad 11 centymetrów. Zwiększenie rozstawu kół wiązało się niestety z koniecznością wykonania gumowych poszerzeń nadkoli - przednie błotniki mają już wykonane 6cm poszerzenie, poszerzenia tylnych są "under construction". Ważne jest to o tyle, że w garażu już leżą opony KUMHO KL71 w rozmiarze 31/10,5/15. Wnęki kół otrzymały także plastikowe nadkola. - dolot: został kompletnie przebudowany - zamiast oryginalnego filtra zastosowany jest filtr od lublina a powietrze do niego zaciągane jest poprzez snorkel z kwasówki zakończony gustownym kominkiem z abeesu. Również odcinek filtr - przepustnica został przerobiony tak aby zmieścił się seryjny przepływomierz oraz nieseryjny gaźnik gazowy bloss.
2. Silnik i przeniesienie napędu: - oryginalny ledwie dychający silnik został wymieniony na nowszy - ze sportage II. Różnice jakieś tam są - głównie chodzi o dolot i podciśnienia w dolocie. Generalnie do ogarnięcia bez większych problemów - skrzynia biegów pochodzi z modelu 2,0 SOHC. Od tej z DOHC różni się wolniejszymi biegami I, II i R - mosty napędowe pochodzą ze sportage II (2,0 DOHC benzyna) są nowsze niż oryginalne i mają niestety nieco szybsze przełożenia. No ale kupiłem po pieniądzach a przejechane miały 30.000km... - ciekawostka: wały napędowe to przerobione wały żukowskie. Dlaczego tak? Wkurzyły mnie ceny i badziewność oryginalnych krzyżaków bez kalamitek.
3. Zawieszenie - przód to standard, tyle że zamiast fabrycznych amortyzatorów wstawiłem amortyzatory gazowe Kayaba; - tył: sprężyny opel astra kombi z podkładkami z lanosa. Do tego gazowe amortyzatory sachs.
4. Różności i ciekawostki - za dostarczanie paliwa do listwy wtryskowej odpowiedzialna jest pompa zewnętrzna pochodząca z opla omegi (oryginalnie jest pompa zanurzeniowa w baku). Smok w zbiorniku pozbawiony jest filtra - zamiast niego mam filtr (taki przeźroczysty jak w maluchu) pomiędzy bakiem a pompą; - w bagażniku jest butla LPG pojemności 42 litry; - do łączności wykorzystywane jest CB radio magnum mx z anteną magnesową - do nawigacji wykorzystuję odbiornik GPS V firmy magnum montowany na specjalnym uchwycie na desce rozdzielczej; - na konsoli środkowej mam zamontowany rozgałęziacz umożliwiający podłączenie 4 odbiorników - w razie "W" na pace jest szpadel mercedes oraz tirfor z 30 metrową liną
5. Plany - zamontować dodatkowe oświetlenie z przodu. Na zderzaku przewidziane są otwory do montażu reflektorów wesem średnicy 180mm - wykonać szczątkowego "kangura" chroniącego dodatkowe reflektory przykręcanego do zderzaka; - wykonać blaszaną osłonę spodu auta - przynajmniej z przodu - wywalić butlę gazową pod auto... Zdjęcia na forum zamieszczałem. Ale niech będzie:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
No i na koniec:
No
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
Kilka osób pewnie zna mnie z innego forum, no ale wypada się przywitać.
Moje auto to Opel Monterey RS 3.2 V6 24V
Układ cylindrów: V6 Liczba zaworów: 24 Średnica tłoka (mm): 93,4 Skok tłoka (mm): 77,0 Pojemność (cm3): 3165 Moc (kW przy min-1): 130 / 5200 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 260 / 3750 Stopień sprężania: 9,3 : 1 Układ sterujący silnika: GM P4 MPFI Typ rozrządu: Pasek
gdy go kupiłem wyglądał tak:
potem został trochę pojeżdżony tak jak go kupiłem i okazało się że coś tam jeździ
Wymieniłem rozrząd i pompę wody, wcześniej chyba nigdy nie był wymieniany Dodatkowo rozrząd był przestawiony o ząbek na wale
ale teraz już wszystko cyka jak w zegarku Opony BFG KM2 w rozmiarze 32/10,5x16 - 3" wyższe niż seryjne
na nowych oponkach nabrał agresywniejszego wyglądu i znacznie poprawiły się jego właściwości pokonywania błotnych przeszkód
I dzień świąt (Pilot na swoim miejscu ?? czy aby nie powinien być na dworze i patrzeć czy przejezdne )
i pierwsze straty - urwany zderzak tylny
jak do tej pory - odpukać - wszystko działa bez zarzutu
Spalanie ile się wleje oscyluje w granicach 15l w mieście przy łagodnym traktowaniu Napęd stały na tylną oś z możliwością dopięcia na sztywno przedniego.
Przedni most z automatycznymi sprzęgami piast (będą manuale)
Tylny most na zawieszony na 2 głównych wleczonych wahaczach rurowych, oraz jednym centralnym oraz sprężyny śrubowe.
Zawieszenie przednie drążki skrętne
Hamulce tarczowe wentylowane na przedniej osi, tył tarczo bębny również wentylowane :spoko:
Wyposażenie wnętrza elektryczne szyby podgrzewane i składane elektrycznie lusterka klima podgrzewane fotele ogólnie wypas
Dotychczasowe zmiany Pakiet startowy (rozrząd, filtry i płyny) Nowe laczki Zestaw CB Alan 102 + Antena Sirio (nie pamiętam modelu ) Dzisiaj dojechał kinetyk i szekle
Plany na przyszłość Manualne sprzegiełka piast - są bardziej niezawodne Lift zawieszenia o 2" Snorkel Stalowe zderzaki (chociaż tył ) Oświetlenie dodatkowe - 2x halogen dalekosiężny + 2x halogen roboczy umieszczone na dachu Wyciągarka elektryczna felgi stalowe Dotz Dakar z większym odsadzeniem + poszerzenia nadkoli
no i chyba tyle
Trochę fotek
Wypadzik w Nowy Rok
Z auta wyglądało że będzie sucho
Nie było
Za kare pilotki wracały z buta do domu
Jednak postanowiłem się zlitować nad nimi :haha: bo droga nie była zbyt ciekawa
Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować? Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
Silne, porywiste podmuchy wiatru i podróżowanie samochodem Pojawiające się czasami silne wiatry mogą utrudnić kierowcom podróżowanie, w szczególności gdy trasa przebiega po drogach znajdujących się na otwartych przestrzeniach. W takich warunkach atmosferycznych kluczowe ...
Przypuszczam, że w stosunku do oryginału nie utyła aż tak bardzo. Zderzaki co prawda ważą około 30 kg każdy, ale trzeba pamiętać, że oryginalne też coś tam ważyły. Do tego ciężar butli + szpej w bagażniku. Ile to może być 100 kg więcej?
Ostatnio edytowany przez leon zet, 03 Lut 2010, 21:56, edytowano w sumie 1 raz
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.