A czym tu się chwalić? Moje auto to przecież seryjna KIA Sportage 2,0 DOHC benzyna... No prawie seryjna Ma kilka drodnych modyfikacji 1. Wygląd zewnętrzny: - nadwozie zostało podniesione na ramie o 5 cm w stosunku do oryginału. Oryginalne śruby zostały przedłużone a podkładki gumowe wymienione na poliuretanowe. Jako element podwyższający zostały zastosowane 5cm grubości krążki z ertalenu - auto ma stalowe zderzaki pomalowane proszkowo na kolor czarny. W obu zderzakach wspawane są tuleje umożliwiające podnoszenie auta hi-liftem. W tylnym zderzaku są zabudowane światła przeciwmgielne pochodzące z malucha oraz zamontowany zawór do tankowania LPG. W obrysie zderzaka wychodzi także rura wydechowa (konieczna była przeróbka końcówki wydechu); - koła i ogumienie: w tej chwili auto posiada opony BFG AT w rozmiarze 235/75/15 założone na felgi Dotz Dakar szerokości 7'' i ET (-12). Oryginalne felgi miały 6'' szerokości i ET (+45) - tak więc auto poszerzyło się o ponad 11 centymetrów. Zwiększenie rozstawu kół wiązało się niestety z koniecznością wykonania gumowych poszerzeń nadkoli - przednie błotniki mają już wykonane 6cm poszerzenie, poszerzenia tylnych są "under construction". Ważne jest to o tyle, że w garażu już leżą opony KUMHO KL71 w rozmiarze 31/10,5/15. Wnęki kół otrzymały także plastikowe nadkola. - dolot: został kompletnie przebudowany - zamiast oryginalnego filtra zastosowany jest filtr od lublina a powietrze do niego zaciągane jest poprzez snorkel z kwasówki zakończony gustownym kominkiem z abeesu. Również odcinek filtr - przepustnica został przerobiony tak aby zmieścił się seryjny przepływomierz oraz nieseryjny gaźnik gazowy bloss.
2. Silnik i przeniesienie napędu: - oryginalny ledwie dychający silnik został wymieniony na nowszy - ze sportage II. Różnice jakieś tam są - głównie chodzi o dolot i podciśnienia w dolocie. Generalnie do ogarnięcia bez większych problemów - skrzynia biegów pochodzi z modelu 2,0 SOHC. Od tej z DOHC różni się wolniejszymi biegami I, II i R - mosty napędowe pochodzą ze sportage II (2,0 DOHC benzyna) są nowsze niż oryginalne i mają niestety nieco szybsze przełożenia. No ale kupiłem po pieniądzach a przejechane miały 30.000km... - ciekawostka: wały napędowe to przerobione wały żukowskie. Dlaczego tak? Wkurzyły mnie ceny i badziewność oryginalnych krzyżaków bez kalamitek.
3. Zawieszenie - przód to standard, tyle że zamiast fabrycznych amortyzatorów wstawiłem amortyzatory gazowe Kayaba; - tył: sprężyny opel astra kombi z podkładkami z lanosa. Do tego gazowe amortyzatory sachs.
4. Różności i ciekawostki - za dostarczanie paliwa do listwy wtryskowej odpowiedzialna jest pompa zewnętrzna pochodząca z opla omegi (oryginalnie jest pompa zanurzeniowa w baku). Smok w zbiorniku pozbawiony jest filtra - zamiast niego mam filtr (taki przeźroczysty jak w maluchu) pomiędzy bakiem a pompą; - w bagażniku jest butla LPG pojemności 42 litry; - do łączności wykorzystywane jest CB radio magnum mx z anteną magnesową - do nawigacji wykorzystuję odbiornik GPS V firmy magnum montowany na specjalnym uchwycie na desce rozdzielczej; - na konsoli środkowej mam zamontowany rozgałęziacz umożliwiający podłączenie 4 odbiorników - w razie "W" na pace jest szpadel mercedes oraz tirfor z 30 metrową liną
5. Plany - zamontować dodatkowe oświetlenie z przodu. Na zderzaku przewidziane są otwory do montażu reflektorów wesem średnicy 180mm - wykonać szczątkowego "kangura" chroniącego dodatkowe reflektory przykręcanego do zderzaka; - wykonać blaszaną osłonę spodu auta - przynajmniej z przodu - wywalić butlę gazową pod auto... Zdjęcia na forum zamieszczałem. Ale niech będzie:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Kilka osób pewnie zna mnie z innego forum, no ale wypada się przywitać.
Moje auto to Opel Monterey RS 3.2 V6 24V
Układ cylindrów: V6 Liczba zaworów: 24 Średnica tłoka (mm): 93,4 Skok tłoka (mm): 77,0 Pojemność (cm3): 3165 Moc (kW przy min-1): 130 / 5200 Moment obrotowy (Nm przy min-1): 260 / 3750 Stopień sprężania: 9,3 : 1 Układ sterujący silnika: GM P4 MPFI Typ rozrządu: Pasek
gdy go kupiłem wyglądał tak:
potem został trochę pojeżdżony tak jak go kupiłem i okazało się że coś tam jeździ
Wymieniłem rozrząd i pompę wody, wcześniej chyba nigdy nie był wymieniany Dodatkowo rozrząd był przestawiony o ząbek na wale
ale teraz już wszystko cyka jak w zegarku Opony BFG KM2 w rozmiarze 32/10,5x16 - 3" wyższe niż seryjne
na nowych oponkach nabrał agresywniejszego wyglądu i znacznie poprawiły się jego właściwości pokonywania błotnych przeszkód
I dzień świąt (Pilot na swoim miejscu ?? czy aby nie powinien być na dworze i patrzeć czy przejezdne )
i pierwsze straty - urwany zderzak tylny
jak do tej pory - odpukać - wszystko działa bez zarzutu
Spalanie ile się wleje oscyluje w granicach 15l w mieście przy łagodnym traktowaniu Napęd stały na tylną oś z możliwością dopięcia na sztywno przedniego.
Przedni most z automatycznymi sprzęgami piast (będą manuale)
Tylny most na zawieszony na 2 głównych wleczonych wahaczach rurowych, oraz jednym centralnym oraz sprężyny śrubowe.
Zawieszenie przednie drążki skrętne
Hamulce tarczowe wentylowane na przedniej osi, tył tarczo bębny również wentylowane :spoko:
Wyposażenie wnętrza elektryczne szyby podgrzewane i składane elektrycznie lusterka klima podgrzewane fotele ogólnie wypas
Dotychczasowe zmiany Pakiet startowy (rozrząd, filtry i płyny) Nowe laczki Zestaw CB Alan 102 + Antena Sirio (nie pamiętam modelu ) Dzisiaj dojechał kinetyk i szekle
Plany na przyszłość Manualne sprzegiełka piast - są bardziej niezawodne Lift zawieszenia o 2" Snorkel Stalowe zderzaki (chociaż tył ) Oświetlenie dodatkowe - 2x halogen dalekosiężny + 2x halogen roboczy umieszczone na dachu Wyciągarka elektryczna felgi stalowe Dotz Dakar z większym odsadzeniem + poszerzenia nadkoli
no i chyba tyle
Trochę fotek
Wypadzik w Nowy Rok
Z auta wyglądało że będzie sucho
Nie było
Za kare pilotki wracały z buta do domu
Jednak postanowiłem się zlitować nad nimi :haha: bo droga nie była zbyt ciekawa
Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
Ryzykowne rozmowy podczas jazdy Rozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów podczas jazdy czy manipulowanie przy innych urządzeniach elektronicznych sprzyja dekoncentracji i roztargnieniu kierowców. Kiedy kierowca pisze SMS-a w trakcie jazdy, ryzyko ...
Przypuszczam, że w stosunku do oryginału nie utyła aż tak bardzo. Zderzaki co prawda ważą około 30 kg każdy, ale trzeba pamiętać, że oryginalne też coś tam ważyły. Do tego ciężar butli + szpej w bagażniku. Ile to może być 100 kg więcej?
Ostatnio edytowany przez leon zet, 03 Lut 2010, 22:56, edytowano w sumie 1 raz
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.