Nasze 4x4

21 Gru 2009, 22:57

Proponuję, aby wszyscy chętni wklejali zdjęcia i opisy 4x4, którymi się poruszają, jeżdżą, startują.
Zachowujcie tylko umiar w wielkości fotek, a najlepiej wklejajcie miniatury (poniżej link do sposobu zamieszczania fotek na forum):
https://www.forumsamochodowe.pl/informac ... t19330.htm
Do dzieła! :wink:

Tylko proszę o nie kasztanienie tematu. Komentarze i pytania zadajemy w osobnych tematach, tu tylko niech znajdą się opisy i foty. No :mrgreen:




[edit]: ponoć gdzieś był taki temat ale chyba jest w niebie dla bitów :wink:
Ostatnio edytowany przez Karson 04 Lut 2010, 08:51, edytowano w sumie 3 razy
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Gru 2009, 23:31

Właśnie miałem zapytać Moda czy takie coś dałoby radę założyć na tym forum. Wygląda że jestem pierwszy, więc kilka fotek i krótki opis żelaza:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Auto to Suzuki SJ413 z 1986r. Posiada ono silnik M42 B18 (ok.140KM) wraz ze skrzynią biegów od BMW E36 1994r. Auto jest podniesione na resorach o 3 cale + 1 cal bodyliftu. Do tego amortyzatory Trial Master. Tylny most napędowy wyposażony w seryjną blokadę (rzadko spotykana szczególnie w SJ413!) jednak mechanizm załączania przerobiony z linek(awaryjne) na hydrauliczne. Do tego wzmacniane półosie Calmini oraz hamulce tarczowe na obu osiach Mosty poszerzone dystansami 35mm na stronę + felgi odwrócone trójkąty z SJ a na nich Fedima Extrem Evolution 31x9.5 R15. Reduktor 4.16 złożony z reduktora Sj413 i 410. Pompa paliwa od Mercedesa W202 C 230 dająca 3 bary ciśnienia. Wyciągarka 12000lbs, płyta i orurowanie własna konstrukcja, akumulator żółta Optima. Środek wyciągnięty cały, 2 fotele z Escorta RS + pasy 4pkt. , hardtop, lampy typu Clar dedykowane do Golfa MK I :mrgreen:

Dawajcie swoje zdjęcia i opisy,
Pozdrawiam
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 23:53

nasz skarabeusz, którym staramy się co nieco jeździć :wink:

LR Defender 300 tdi
- lift 4" Equipe
- mosty Maxi Drive z blokadami
- wyciągarka mechaniczna, Gigglepin, Superwinch Husky
- klatka
- snorkel
- dwa żółte aku Yellow
- opony simex 35", silverstone 34" i GY MTR 33"
- bedlocki na felgach
- kubły Bimarco
- metromierz
- osłony alu
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Gru 2009, 13:22

A oto moj SUZUKI SJ413 rocznik 1985 na gaźniku :grin:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


A zmiany jakie w nim poczyniono to;
-podniesiony o ok 15cm poprzez przerzucenie resorow nad mosty
-zalozone odwrocone felgi (trojkaty) co ustabilizowalo troche auto na waskich mostach
-opony PERSISCHINI 225/70/15
-fotel kierowcy-kubelek
Cala reszta pozostala seryjna :smile: Jak widac zmian nie jest az tak wiele ale wlasnosci terenowe poprawily sie znacznie.
W planach jest wstawienie wyciagarki, jakiegos snorkela no i w garazu lezy silnik od swifta 1.3 gti ktory dostalem gratis przy zakupie auta :smile: a ze kupilem auto od kumpla to wiem ze silniczek jest zdrowy tylko nie ma weny zeby go upchac do SJ-ta
:smile:
Autko jest super i polecam je kazdemu kto chce sie fajnie pobawic w terenie za stosunkowo niewielkie pieniadze :wink:
pozdrawiam :cool:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

23 Gru 2009, 23:19

A powiedz mi dajesz rade w oFF-roudzie na seryjnym silniku :?: :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Gru 2009, 12:09

A miało być bez kasztanów... :evil:
a w łofrołdzie niezbędny jest silnik z kompresją i opona z bieżnikiem, a nie jakieś zmoty, mutanty, samoróby o niebotycznych mocach... Seryjny silnik w zupelności wystarcza, jeśli tylko łącznik jest sprawny...

@SamurajSJ700 - pogadaj z Kasprolem (Jeep), KrzysiemCzerwoneGumiaczki (Czerwony Uaz), PowerMaciem (Toytoy), Krzyśkiem ("suczka-eremefka"), Wojtkiem i Pawłem (zmotany 4Runner) i z pozostałymi chłopakami z okolic, to się dowiesz... Może nawet pojadą się z Tobą pobawić w błoćku... ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...

24 Gru 2009, 12:55

fourup napisał(a):A miało być bez kasztanów... :evil:
a w łofrołdzie niezbędny jest silnik z kompresją i opona z bieżnikiem, a nie jakieś zmoty, mutanty, samoróby o niebotycznych mocach... Seryjny silnik w zupelności wystarcza, jeśli tylko łącznik jest sprawny...
Masz rację kolego, niezbędne... A zmoty i samoróby to następny etap przystosowywania żelaza do terenu. Bo choćby nie wiem jak łącznik byłby dobry, to na pewno auto tylko na dobrej oponie będzie miało gorsze osiągi w terenie niż coś dłubniętego lub zmota. O wiele szybciej zabraknie wykrzyżu, prześwitu, dobrego zderzaka, wyciągarki, wolniejszych przełożeń itd itp. Do rekreacji może ok ale do ciężkiego terenu jeśli wystarczała by kompresja i opony to nikt nie wsadzał by mostów lepszego zawiasu, blokad, mostów na zwolnicach, mechaników.
A tak poza tym to proponuję tego mojego kasztana i 2 pozostałe przenieść gdzieś indziej w dziale 4x4 a tutaj pozostawić tylko opisy i zdjęcia, w końcu po to jest ten wątek założony.


Chciałbym również życzyć wszystkim z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku wszystkiego najlepszego, tylu samych powrotów na kołach co wyjazdów w teren!
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Gru 2009, 15:01

Jogi4x4 napisał(a): Bo choćby nie wiem jak łącznik byłby dobry, to na pewno auto tylko na dobrej oponie będzie miało gorsze osiągi w terenie niż coś dłubniętego lub zmota. O wiele szybciej zabraknie wykrzyżu, prześwitu, dobrego zderzaka, wyciągarki, wolniejszych przełożeń itd itp. Do rekreacji może ok ale do ciężkiego terenu jeśli wystarczała by kompresja i opony to nikt nie wsadzał by mostów lepszego zawiasu, blokad, mostów na zwolnicach, mechaników.
dobry kierowca z gorzej przygotowanym autem więcej zrobi niż dupiaty z mega zmotą :mrgreen: taka smutna prawda,
z głupia nieprzygotowanym patrolem (bez wyciągarki 33MT BFG :mrgreen: ) w klasie extrem zajęliśmy łuńskiego czasu 30 miejsce (na około 70 załóg startujących) a w adwenczer jechały zmoty na 37 z 2 blokadami 2 winchami trzapami i bóg wie czym jeszcze objechane przez ZJta na 31calowym simexie :mrgreen: troche łyso im było, ale cóż jak się zaczyna ofrołd takim autem to niewiele się o prowadzeniu auta w terenie nauczysz :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Gru 2009, 15:17

fourup napisał(a):@SamurajSJ700 - pogadaj z Kasprolem (Jeep), KrzysiemCzerwoneGumiaczki (Czerwony Uaz), PowerMaciem (Toytoy), Krzyśkiem ("suczka-eremefka"), Wojtkiem i Pawłem (zmotany 4Runner) i z pozostałymi chłopakami z okolic, to się dowiesz... Może nawet pojadą się z Tobą pobawić w błoćku... ;)
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Gru 2009, 16:35

fourup napisał(a): z Kasprolem (Jeep)
jeździ tylko na iwenty typu świnia więc w terenie nie uświadczysz :mrgreen:
fourup napisał(a):KrzysiemCzerwoneGumiaczki (Czerwony Uaz),
stan UAZa jak twojego pomnika :mrgreen: zresztą zima....
fourup napisał(a):Krzyśkiem ("suczka-eremefka")
jak Grzesiu tylko z powodó awaryjności syfa :mrgreen:

fourup napisał(a):PowerMaciem (Toytoy), , Wojtkiem i Pawłem (zmotany 4Runner)
jedyne osoby które czasem można gdzieś w terenie uświadczyć :wink: choć Maciek chyba juz nei posiada toyoty :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Gru 2009, 12:30

no i co ja mam karwa z Wami, kasztaniarze poczynić? miało byc bez mulenia w tym wątku.

za karę bardzo proszę @Fourupek, @Pocieszny, [email widoczny po zalogowaniu] fotki i opisy swoich autek prędziutko mi tu wklejać. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

26 Gru 2009, 13:19

Karson napisał(a):no i co ja mam karwa z Wami, kasztaniarze poczynić?
kochać :mrgreen:
no dobra żeby nie było
GU JR Y60 TD42 a po ludzku patrol GR 4,2d rocznik `89 wersja Safari (krótki, instalacja 12V)
120 kucy momentu 285Nm przy 2000rpm aczkolwiek przy 800 już jest dostępne 250Nm :mrgreen: (dane z hamowni),
skrzynia biegów FN4R40A z PTO i wyciągarką mechaniczną,
reduktor TX12A (standard),
Tylny most z LSD przełożenia 4,11, przedni ze stałymi zabierakami :mrgreen:,
zawieszenie Nissan (orginał) +30mm, stabilizatorów brak :mrgreen:
dołożone wspomaganie kierownicy (oryginalnie była przekładnia nie wspomagana :mrgreen: ) pompa terrano/maweric 2,4, przekładnia K160, zbiorniczek Nissan (nie wiadomo jaki :mrgreen: ), przewody produkcja własna,
Body lift +25mm
opony 33x12,5x15 BFG MT, 34x11,5x16 Fedima :mrgreen:
osiągi: z BFG 33 prędkość max 160km/h (wygodna podróżna 90-110) spalnie do 11l/100
Fedima 34 Prędkość max 90 (wygodna podróżna brak :mrgreen: ) spalanie HGW ile wleje tyle zje :twisted: (asfalt koło 14l)

autko do niczego...yyy znaczy do wszystkiego :mrgreen: głównie używane jako wycieczkowo/terenowo/dojazdowo do pracy :mrgreen:
auto oczywiście cały czas w fazie zmian konstrukcyjnych ;)

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



komfort podróżowania :mrgreen: nawierzchnia szuter z dziurami prędkość 60-80km/h

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez pocieszny, 26 Gru 2009, 20:58, edytowano w sumie 1 raz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Gru 2009, 01:32

pocieszny napisał(a):ale cóż jak się zaczyna ofrołd takim autem to niewiele się o prowadzeniu auta w terenie nauczysz :wink:
To prawda, ja jestem już "młodszym" pokoleniem więc zaczynałem na Rockym 2.8TDintercooler i seryjnym Samuraiu i Patrola na 33" też się dało objechać, ale pewnie że najwięcej nauczy się ten który zaczyna seryjnym Gazem( choć z tymi to już ciuężko) :cry: , Uazem, czy innym autem bez opon, zawiasu itp. Laicy w zmotach najpierw muszą się auta nauczyć a potem dopiero się brać za off-road. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2009, 16:02

Karson napisał(a):no i co ja mam karwa z Wami, kasztaniarze poczynić? miało byc bez mulenia w tym wątku.

za karę bardzo proszę @Fourupek, @Pocieszny, [email widoczny po zalogowaniu] fotki i opisy swoich autek prędziutko mi tu wklejać. :wink:


Kurna - jak to dobrze, że mi tylko posta wyciąłeś, bez zadawania pracy domowej :mrgreen:
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

28 Gru 2009, 20:26

na Ciebię też przyjdzie kolej :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław