Nauka jazdy

02 Sie 2007, 22:24

Witam. Mam zamiar zacząc uczyc sie jezdzic samochodem ale mam jeszcze 17 lat i jestem zielony w sparawach samochód :D. Nieumiem go nawet odpalic i tu moja prośba , czy mógłby mi ktoś dac troche teori czyli poprostu wskazówki dla początkującego czyli :
1. Jak sie odpala samochód i rusza ( czyli wskazówki typu samochód jest na luzie wciskam sprzęgło i co tam dalej potem kiedy je puścic itp. czyli same rzeczy podstawowe bo jestem w tym zielony , prosze niech mi ktos w tym pomoże czyli napisze jak odpalamy to trzeba przekrecic stacyjke potem wciskasz sprzeglo itp. pisze takie byle co bo niewiem jak to jest. )
2. Jak to jest z tą zmianą biegów itp.
3. Jazda do tyłu ( tak jak w punkcie 1 )

Prosze sobie nierobic żadnych żartów z tego tematu i prosze udzielic mi wskazówek tu lub na e-mail : [email widoczny po zalogowaniu]

A i dodam że niemam kogoś takiego kto mógłby mi udzielic takich informacji dopiero na kursie a tam chcem wiedzie takie podstawy.

Prosze o pomoc !
K_N_D
Nowicjusz

02 Sie 2007, 22:46

No więc samochód najczęściej odpala sie kluczykiem:),kartą albo jak masz Hands Free to nic nie musisz robić tylko musisz mieć karte przy sobie i wdusić przycisk z napisam start:) No więc żeby wrzucić bieg trzeba wcisnąć sprzęgło, a następnie ruszyć lewarek zmiany biegów na wyższy bieg. Przy tym delikatnie puszczając pedał gazu (chyba że jeżdżisz rajdowo) Przy chamowaniu dochamowywuje sie sprzęgłem:) Gdy stoisz na światłach możesz mieć, albo na luzie i w tedy musisz mieć wciśnięte sprzęgło, albo mieć od razu na biegu:) Biegi zmienia sie gdy wskazówka na obrotomierzu jest w polowie:) jeśli myślisz o spalaniu a jeśli nie to poczekaj aż będzie prawie maximum. Prawo jazdy możesz zdawać trzy miesiące przed ukonczeniem osiemnastego roku życia:)ale to chyba wiesz. Ale to wszystko muszą cie nauczyć na prawku:).::Pozdrawiam::.
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

02 Sie 2007, 23:10