Nexia`97

16 Mar 2011, 15:17

Witam wszystkich :wink: mam nexie z 97r. jest centralny zamek i autoalarm chyba firmy fox tak jest napisane na pilocie i syrenie.... moj problem polega na tym ze ani alarm ani centralny nie dziala taki juz samochod kupilem i staram sie jakosc dojsc co to moze byc.... dioda led od alarmu tez nie daje znakow zycia bo wcale nie miga... czy alarm moze mi odloczyc centralny??
Ostatnio edytowany przez przemcio-nexia, 20 Mar 2011, 19:10, edytowano w sumie 1 raz
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

16 Mar 2011, 15:48

a bateria w pilocie jest ok?może jest już rozładowana i dlatego nie działa.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Mar 2011, 21:32

mam dwa piloty w jednym w ogole nie swieci po nacisnieciu przycisku. a w drugim miga.... a co z ta dioda od alarmu ktura jest w desce i powinna migac ?? bo u mnie nic nie swieci ona niestety :cry:
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

17 Mar 2011, 08:54

Trzeba by sprawdzić bezpieczniki i zlokalizować centralkę alarmu i zobaczyć czy dochodzi do niej napięcie i sygnały z czujników a to, że centralny też nie działa to normalne bo sterowany jest pewno alarmem.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Mar 2011, 19:12

Zacznij od pilotów - po naciśnięciu przycisku zamyknia/otwierania powinna zaświecić się ta dioda na pilocie. I powinna świecić tak długo jak długo trzymasz wciśnięty przycisk. Jakm uporasz się z pilotami, to sprawdzisz, czy działa ci alarm. Jak nadal będzie zero reakcji, to będziemy szukać dalej.
Na desce powinna być dioda z alarmu i jak dobrze pamiętam z immo, jeżeli masz. Z immo czerwona dioda powinna mrugać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2011, 14:40

zabralem sie za demontaz alarmu bo stwierdzilem ze jest on uszkodzony i wpiety w centralny i otoz tak sie okazalo .. wszystko fajnie demontuje syrene a potem zabieram sie do odnalezienia centralki alarmu a tu lipa nie ma jej !!! ktos ja wywalil i zostawil same kable i syrene. oczywiscie okazalo sie ze jedna kostka z lewych drzwi od centralnego zamka tego glownego tzn podnosnika byla pociagnieta do alarmu i zostala mi ta kostka niepodpieta teraz do niczego.... nie moge zlokalizowac centralki od zamka niestety ktos sie orientuje gdzie moze to byc ukryte?? ogolnie zauwazylem ze kazdy podnosnik ma jedna kostke a ten od strony kierowcy ma dwie chyba zasilanie i sterowanie reszta tak mi sie wydaje.... ale wlasnie od tego zasilania nie mam pojecia gdzie to pociagnac :( prosze o pomoc...
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy stosowanie dodatków do oleju i paliwa się opłaca?
    Kierowcy ze względu na utrudnioną sytuację na rynku samochodów, coraz częściej poszukują rozwiązań, które pomogą im utrzymać silnik pojazdu w jak najlepszym stanie przez długi czas. Jedną z opcji, jaką oferują ...

23 Mar 2011, 16:08

Nioe wiem, gdzie montujący ukrył moduł centralnego. Możliwoście jest całe mnóstwo, ale szukaj w okolicach skrzynki z bezpiecznikami - z lewej strony nóg kierowcy.
Co do siłowników - normalnie do siłownika lecą dwa przewody ( zazwyczaj zielony i niebieski ) - to są przewody od cewek siłowników, a nazywa się on slave. Natomiast w drzwiach kierowcy zazwyczaj montuje się siłowniki master, które mają 5 przewodów - 2 od cewki i trzy od tzw. mastera ). Master są to styki siłownika, dzięki którym np. podczas otwierania drzwi kierowcy z kluczyka można otworzyć wszystkie pozostałe drzwi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2011, 17:34

zanalazlem ten caly modul :) byl z prawej strony od pasazera schowany za komputerem ( sterownikiem):) .... ok i jest w nim tak jak mowisz slave i master i teraz te trzy przewody leca do pozostalych silownikow a te dwa od cewki tak? mam luzem ktore byly wpiete w alarm i teraz pytanie co z nimi zrobic tzn gdzie albo jak podlaczyc?? oczywiscie wszytko rozprulem i mam miliony przewodow na wierzchu :)
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

23 Mar 2011, 20:13

Troszkę to pomieszałeś - slave i master to siłowniki. Slave ma dwa przewody, a master ma 5 przewodów.
Ale teraz jest najważniejsze pytanie - moduł centralnego masz oryginalny, czy dokładany oraz musisz sprawdzić, jakie masz siłowniki w drzwiach z przodu - czasami do drzwi posażera też jest zakładany master. No i czy ten centralny jest na pilot, czy tylko na kluczyk, bo jak był alarm, to piloty są raczej z alarmu i nie będą one działać na moduł centralnego, ponieważ to alarm strował centralnym.
Jeżeli masz oryginalny moduł, to połaczenia są takie
1 i 2 to wyjście z modułu do siłowników ( po dwa przewody )
3 to zasilanie ( + )
4 to masa
6 i 7 to styki mastera
Oczywiście 3 przewód mastera to masa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2011, 21:17

oki. troszke kapuje :D czyli 6 i 7 to styki do mastera tak?? czyli zamykanie otwieranie?? i one powinny isc do kostki ktora mialem wpieta w alarm?? bo tak to wywnioskowalem :) oki jutro po pracy troszke pokombinuje jeszcze , jesli nie dam sobie rady to wrzuce fotki jak to wygląda.
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

24 Mar 2011, 18:19

Najpierw zapodaj co to za moduł - czy oryginalny z Daewoo, czy jakiś inny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Mar 2011, 19:29

universal door loock interface 2102


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

25 Mar 2011, 17:19

Oj, to nie spotkałem się z takim :sad:
Ale generalnie, moduł centralnego musi mieć takie wyprowadzenia :
- siłowniki ( zazwyczaj są to przewody niebieski i zielony )
- zasilanie ( masa )
- zasilanie ( plus )
- master ( dwa przewody )
- ewentualnie 2 przewody ze sterownika pilota jak jest osobno albo do alarmu
Ty masz tych przewodów troszkę więcej...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Mar 2011, 21:51

To może rozjaśnić co nieco w temacie co gdzie i dlaczego tyle kabelków
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4970
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Mar 2011, 17:39

bonifacy jak mozesz to rozjasnij nam w temacie co do czego :):)

[ Dodano: 28 Marzec 2011, 15:00 ]
biały i brązowy -do mastera (podanie na któryś masy powoduje zamykanie lub otwieranie -umowne)
-j.ziel do silnika silowników ,
rózowy do plusa 12v ,
zółty do masy
-niebieski ciemniejszy do silnika siłowniów ,
(8)-jasnoniebieski do 12v,
pom do masy ..czarny to masa zasilania
.fioletowy i szary robia to samo co biały i brazowy -mozesz do nich podłaczyć sterowanie z alarmu
Jak po podłączeniu zaczną chodzić jak generator to zamień biały z brazowym przy masterze


u mnie zamiast jasny niebieski jest zielono żółty . dobrze ktos to opisał??
przemcio-nexia
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź