Nie łapie odpowiedniej temperatury

02 Cze 2012, 17:25

Witam,
mam taki kłopot z samochodem, ze nie łapie temperatury roboczej 90 stopni mimo wymiany termostatu i wyczyszczeniu chłodnicy która zresztą i tak zarła jedynie płyn chłodniczy. Odpowietrzenie także nic nie pomogło. Pompa wodna pracuje, bo otwierałem wieczko zbiorniczka z płynem i się przelewało z tej rurki już na biegu jałowym, tylko nie wiem za bardzo czy to zjawisko właściwe.
Czujnik temperatury? Nowy termostat zły?
Czy LPG moze miec wpływ na to?
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001

02 Cze 2012, 18:04

Ładnie opisałeś problem ......... zapomniałeś jeszcze o jednej bardzo ważnej informacji - o jakim aucie , z jakim motorem będziemy rozmawiać ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Cze 2012, 18:52

Moment, przed chwilą znowu otwierałem wieczko i z początku na jałowym się nie przelewało przez tą rurkę. Dopiero jak wskaźnik podchodził pod 90 (gdzies koło 80) leje i leje, pod samo wieczko, musiałem zamknąć bo by wylało. Nic nie gazowałem. Poziom płynu był na kresce minimum. Dotyczy Skoda Felicia 1.3.

A, z tyłu nagle patrzę biały dym, wącham - zapach płynu chłodniczego, uszczelka do wymiany. Ale dlaczego temperatury nie łapie? On niby osiąga te 90, ale w korku, a jak jadę po obwodnicy, to spada ponizej 70.
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001

03 Cze 2012, 11:23

Sprawdziłbym,czy nowy termostat się nie przyciął,wystarczy tylko niewielka szparka,miałem takie same objawy,termostat był niesprawny. Co jak co,ale temostaty kupuję tylko BEHR-a.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Cze 2012, 12:15

biały dym, wącham - zapach płynu chłodniczego, uszczelka do wymiany. Ale dlaczego temperatury nie łapie?

jak puszcza uszczelka pod głowicą, to silnik do układu chłodzenia pompuje spaliny,
jak spaliny z powietrzem/gorsze przewodnictwo cieplne niż ciecz/ znajdą się przy czujniku temperatury - to sygnał z czujnika jest niemiarodajny dla rzeczywistej temp. silnika
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

03 Cze 2012, 13:13

ok wymiana uszczelki, a potem jeszcze sprawdzę termostat w garnku z gorącą wodą. Widzę ze świeżo kupione termostaty trzeba jeszcze sprawdzać dodatkowo. Paranoja.
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

03 Cze 2012, 14:14

Wszystko zależy jakiej firmy termostat kupisz,musi być wysokiej jakości by się całkowicie zamknął,najczęściej niedomagają właśnie albo w pozycji otwartej,albo delikatnie niedomkniętej.Porządnej firmy termostat powinien wytrzymać ok.250 tyś km,byle jaki może zawieść w każdej chwili w dowolnej pozycji,te najlepsze są tak skonstruowane by jeśli coś, zaciął się tylko w pozycji otwartej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Cze 2012, 16:43

te najlepsze są tak skonstruowane by jeśli coś, zaciął się tylko w pozycji otwartej.

ale głowy za to nie dawaj :twisted:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

03 Cze 2012, 16:55

Jeszcze nigdy markowy termostat nie zawiódł mnie w taki sposób, by pozostał w pozycji zamkniętej,stosuję tylko BEHR-a,nie mam doświadczenia z innymi i nigdy nie będę miał,takie rzeczy kupuję się tylko u najlepszego producenta,za takiego uważam BEHR-a właśnie,jeśli kiedykolwiek zawiedzie mnie i zagotuję przez to płyn,to poszukam lepszego. :)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Cze 2012, 18:34

Witam ponownie, byłem u mechanika i mówi ze gdyby uszczelka pod głowicą puściła to ten górny wąż do chłodnicy byłby twardy, a tak nie jest. Przy mocnym gazowaniu z obudowy termostatu ciekł płyn, nie było uszczelki (tego oringu) w obudowie i to była przyczyna wycieku. Naturalnie trzeba będzie uszczelnić, co dalej zobaczymy.
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Cze 2012, 12:25

Wykręciłem termostat dzisiaj, samochód był zimny a termostat pozostał w pozycji otwartej, a powinien być w zamkniętej. Nowy termostat jest zły, taki jak ten tutaj:
[link do oferty na Allegro wygasł]
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Cze 2012, 13:21

merliner napisał(a):Nowy termostat jest zły, taki jak ten tutaj:


Zły czy niewłaściwy , nie do tego silnika. To co pokazałeś jest do silników VW. Pisałeś że masz motor 1,3 , czyli czeski. Tutaj jest co innego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Cze 2012, 13:59

Ja sam nie dobierałem. Kupowałem w normalnym sklepie. Teraz juz wiem jaki powinien byc ten właściwy. Przynajmniej taki jak ten, zgadza się?:
[link do oferty na Allegro wygasł]
tylko ze ja słyszałem ze niektórzy ludzie narzekają na firmę Vernet, i nie bardzo wiem czy warto to kupować. Jakich firm polecacie kupować termostaty? Które ciągną wam najdłużej?
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Cze 2012, 14:38

przyjrzyj się na sposób osadzenia wkładu w obudowie

tutaj zamiennik na wkład taki jak podałeś : [link do oferty na Allegro wygasł]

tutaj komplet taki jak fabryczny , oryginalny z innym wkładem i jego mocowaniem [link do oferty na Allegro wygasł]

Zobacz jaką masz obudowę , a najlepiej kup komplet.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2012, 17:04

Termostat wymieniony, odpowietrzanie zrobione. Kupiłem model firmy Stahlter z obudową, za 45zł. Wszystko działa jak należy, tylko jak wyjeżdżam z miasta na obwodnicę, to spada z 88 to 73 (koło tego), i tam się zatrzymuje, już nie spada niżej choć jest jeszcze tam pole żeby opadło. Dlaczego? Czy może byc to wina zbyt rozcieńczonego płynu chłodniczego? Po wymianie termostatu tymczasowo wlałem wody, mam zamiar potem dolać koncentratu dla równowagi.
merliner
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 01 2001