Nie odbija zacisk tylnego hamulca Clio III.

30 Cze 2017, 13:28

Piszę ponieważ mam problem z prawym, tarczowym, tylnym hamulcem w Clio III. Nie działał hamulec ręczny. Zacisk zregenerowany - hamuje tylko nie chce do końca odbić i przy opuszczonej dźwigni koło nie kręci się lekko. Moje pytanie związane jest z samą konstrukcji zacisku. Na zdjęciu zaznaczyłem pomarańczową strzałką sprężynę, której nie mam ani w prawym ani w lewym zacisku.

Nie odbija zacisk tylnego hamulca Clio III.

Pytam własnie o tą część ponieważ w większości sprzedawanych zacisków do tego auta nie ma jej w zestawie i teraz rodzi się pytanie czy jest ona konieczna?Myślę, że w mojej sytuacji załatwiła by sprawę tylko problem jest tego typu że nigdzie jej nie mogę dostać. Czy zna ktoś odpowiednik tej sprężynki oraz jak to faktycznie z nią jest?

Pozdrawiam, Sayan :D
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2017, 14:06

Sayan napisał(a):nie chce do końca odbić i przy opuszczonej dźwigni koło nie kręci się lekko
Odepnij linkę ręcznego od zacisku i zobacz wtedy czy odbija do końca.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2017, 15:02

Zacisk bez linki wraca do samego końca i koło rusza się bez oporów.
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2017, 15:13

Sayan napisał(a):Zacisk bez linki wraca do samego końca i koło rusza się bez oporów.
No to linka stawia opór. Jest uszkodzona , przytarta lub jeśli to wykluczasz jest za mocno podciągnięta. Sprężynę możesz założyć na teraz, ale mimo tego może być z biegiem czasu coraz gorzej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2017, 15:16

No to linka stawia opór. Jest uszkodzona , przytarta lub jeśli to wykluczasz jest za mocno podciągnięta.

Zbyt mocny naciąg wykluczam, sprawdziłem i wyregulowałem tak, że przy opuszczonej dźwigni linka jest luźna. Myślę, że zanim kupiłem auto linka była przez dłuższy czas nieużywana ponieważ hamulec w ogóle nie działał. Czy jest opcja, że wyrobi się i wróci do normy czy wymieniać?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Cze 2017, 15:44

Sayan napisał(a):Czy jest opcja, że wyrobi się i wróci do normy
Może . Z doświadczenia powiem że raczej nie.
Sayan napisał(a):czy wymieniać?

Nie wiem. Sam musisz podjąć decyzję bo ty ją widzisz , masz w rękach. Tutaj tylko opisujesz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L 450h - test spalania
    Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...

30 Cze 2017, 16:36

Linka nie jest droga więc wymienię ją.
Chciałbym zamontować dla mojej spokojnej głowy owe sprężynki przy zaciskach. Czy zna ktoś sklep z takimi sprężynami, które będą pasowały do zacisków Renault?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Wrz 2017, 16:13

Piszę tą odpowiedź aby ułatwić pracę osobom, które będą borykały się z problemem taki jak mój.
W moim przypadku linki zostały stare gdyż po wyjęciu działały gładko. Profilaktycznie zostały nasmarowane. Zaciski rozkręciłem, wyczyściłem oraz nasmarowałem. Skręcone zostały z wykorzystaniem nowych uszczelek. Tłoczki bez rys i śladów zużycia więc zostały stare.
I do tego momentu wszystko przebiega standardowo jeśli chodzi o regeneracje zacisku.
Ja dla spokojniej głowy znalazłem sprężyny, które idealnie pasują w otwory w zaciskach i chciałbym podzielić się informacjami na ich temat jeśli ktoś by również ich szukał. Znalazłem je w sieci Inter Cars z oznaczeniami jak na zdjęciach.
Nie odbija zacisk tylnego hamulca Clio III. Nie odbija zacisk tylnego hamulca Clio III.

Pozdrawiam :ok:
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

08 Wrz 2017, 10:12

Właśnie miałem pisać, że takie sprężynki jak i same zaciski bez problemu znadjziesz w sklepach internetowych, ewentualnie szukaj w tych które specjalizują się w serwisie i częściach do aut francuskich, koszty nie są wysokie.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna