Nie pali z rozrusznika, ale na popych tak

11 Sty 2022, 22:16

Może w w zakładzie elektromechanicznym jeśli taki jest u ciebie lub w pobliżu uda im się naprawić twój rozrusznik .A jeśli nie to kupisz regenerowany Ale pamiętaj kup taki sam model i aby ten regenerowany rozrusznik miał gwarancję.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

13 Sty 2022, 00:39

Rozrusznik będzie jutro, zamówiłem jeszcze świece. Wszystko zamontuje i dam znać
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

13 Sty 2022, 21:42

Będę zmieniał też świece i kable zapłonowe, i mam pytanie czy długość kabli wpływa na nie jakoś negatywnie, np. czym krótszy kabel tym lepiej?
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

13 Sty 2022, 23:31

Przy takim napięciu 25-30 tyś.Volt jakie przepywa przez kable różnica w długości kilku cm nie ma znaczenia. :no: To nie linia wysokiego napięcia mająca setki km gdzie występują straty :D
Kup dobre przewody np : Bosch, Champion, Magnetti lub polskiej firmy Janmor abyś nie musiał za kilka miesięcy znów wymieniać przewodów. Kable kupione na bazarze to ryzyko nabycia bubla :no: .Ważna jest ich izolacja zewnętrzna bo to ona a właściwie jej uszkodzenie lub zużycie eksploatacyjne sprawia nam kłopoty.Materiał użyty do izolacji przewodów powinien być: wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne i odporny na zmianę temperatur czyli mróz i wysoką temperaturę, wilgoć, oraz produkty ropopochodne.Ważna jest też tzw,rezystencja czyli oporność wewnętrzna kabla podawana w kOhm.Kable kupuje się do konkretnego auta i do konkretnego modelu silnika tak jak zaleca producent wówczas mają one zawsze odpowiednią długość. Kupując kable w sklepie dobiorą ci wg katalogu
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

14 Sty 2022, 01:23

Kable i świece już mam, jedną wielką prośbą odpielem wszystkie kable i nie pamiętam kolejności podłączania do aparatu zapłonowego konkretnych cylindrow. Może ktoś zna ;)
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Sty 2022, 09:24

kolejność zapłonu 1-3-4-2.Na kopułce gniazdo kabla na pierwszy cylinder zaznaczony jest kreską lub występem.A pierwszy cylinder dla świecy to ten który jest najbliżej koła zamachowego lub jak kto woli od strony rozrądu.
Na głowicy powinny być nabite numery cylindrów.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

14 Sty 2022, 15:57

Naprawione;) jeszcze jedno pytanie czy to normalne że nawet po postoju półgodzinnym odpala ciężej, boję się co będzie rano
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Sty 2022, 17:08

Pytanie pierwsze jest takie. czy tak zachowuje się od początku czy traz po wymianie rozrusznika?
Pytanie drugie ile km przejechałeś nim zrobiłeś postój ?
Pytanie trzecie jaki masz zalany olej chodzi mi o klasyfikację SAE 5W30,5W40.i jakiej marki.
Pytanie czwarte co zrobiłeś ze starym rozrusznikiem i czy ten nowy ma taką samą moc jak ten stary?
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

14 Sty 2022, 18:26

Od zawsze tak miał, moc rozrusznika ta sama, olej 10w40 marki nie pamiętam.
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Sty 2022, 18:27

Po 25 kilometrach zrobiłem postój na pół godziny i było już czuć że dłużej odpala niż 5 minut po zgaszeniu np.
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Sty 2022, 23:24

Co na temat oleju i jego lepkości mówi instrukcja? Proszę sprawdzić zalecenia w instrukcji..... Według mnie masz właściwie dobrany olej.Przy doborze oleju należy brać pod uwagę tzw. temperatury graniczne zarówno te niskie jak i te wysokie tak aby olej spełniał swoje właściwości smarne.W niskich temperaturach olej ma zachować płynność i pompowalność i zapewnić smarowanie i łatwy rozruch a w wysokich smarować i schładzać elementy silnika zapewniając jego ochronę.Nie twierdzę ,że olej który stosujesz jest zły jakościowo.Twierdzę ,że masz niewłaściwie dobraną lepkość oleju.Proszę zobaczyć graniczną temperaturę ujemną dla oleju 10W40 wynosi -20*C to bardzo mało.Dlatego taki olej już w temperaturze 0*C lub -2*C będzie gęstniał i utrudniał rozruch ponieważ zawiera mało dodatków nisko temperaturowych.Skoro auto zalano olejem 10W40 to znaczy ,że eksploatowano go w regionie gdzie nie było niskich temp. i ten olej był wystarczający np.Grecja.południe Włoch ,Hiszpania .Ale jak pojedziesz zimą autem z tym olejem w Bieszczady lub do Zakopanego albo odwiedzisz Suwałki a temperatura nocą spadnie do -25*C to będziesz musiał auto rozmrażać bo zamiast oleju będziesz miał w misce masło .W naszym klimacie stosuje się oleje w klasie lepkości 5W30, 0W30, 5w40, 0w40,:wink:
Po przejechaniu 25km to olej nie jest zagrzany ale podgrzany i wymieszany bo wlaściwa temperatura pracy oleju to zakes od 90*C> 130*C a przy dynamicznej jeździe to nawet 150*C.Dlatego twoja herbatka :bored: w misce po 30 inutach postoju zgęstniała :lol:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

15 Sty 2022, 17:22

Aż tak gesty że dziś po nocy odpalił za 5 razem ?
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25

15 Sty 2022, 18:27

Bartek032424 napisał(a):Aż tak gesty że dziś po nocy odpalił za 5 razem ?


Nie, powyżej to jakiś wywód bez pokrycia. 9 lat jeździłem w Polsce autami z olejem 10W40 i zawsze odpalały z obrotu. Ciężej kręciły, ale odpalały.

Tu bym szukał usterki mechanicznej, a nie dywagował nad gęstością oleju (a raczej lepkością).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Sty 2022, 18:40

Acer66 napisał(a):Pytanie czwarte co zrobiłeś ze starym rozrusznikiem i czy ten nowy ma taką samą moc jak ten stary?

Moc to nie wszystko, liczy się jeszcze przełożenie.
Jak wymieniałem rozrusznik w punciaku, to okazało się, że były stosowane rozruszniki o różnej ilości zębów, w zależności od wersji silnikowej. Elektryk kumaty to nie wziął pierwszego lepszego(najtańszego), tylko wybrał odpowiedni.
Rozrusznik nowy, czy regenerowany?
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3750
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sty 2022, 18:57

Regenerowany, problemy z odpalaniem pojawiły się zimą i pewnie z latem miną o ile nie zajedzie się rozrusznik od tego kręcenia.
Bartek032424
Nowicjusz
 
Posty: 25