Nie rowna praca silnika

22 Lip 2009, 08:21

Witam
Mam taki problem. Moj maluszek na biegu jałowym ma dziwne nierowne obroty raz mu maleja prawie do zera ze az gasnie a raz ma duze. Po dodaniu gazu jest w miare dobrze. Co to moze byc???
malarki
Początkujący
 
Posty: 91
Miejscowość: kraków
  • 22 Lip 2009, 11:32

    Maluch jest na gaźniku, co nie? A próbowałeś regulować obroty? Ja miałem podobną sytuację w corsie, ale u mnie przyczyną była przepustnica.
    1/4 MILI
    skarbimierz
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Skarbimierz

    24 Lip 2009, 07:32

    Aha i jeszcze gdy mu gwałtownie dodam gazu to go troche przydusi ale gdy wkreci sie na obroty jest ok. Swiece wymieniałem elektrodysze tak samo
    malarki
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Miejscowość: kraków

    24 Lip 2009, 08:03

    A przeczyściłeś gaźnik?
    1/4 MILI
    skarbimierz
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Skarbimierz

    24 Lip 2009, 10:28

    Wyczyścić gaźnik,przedmuchać lub wymienić dysze,wymienić filtr paliwa.Nie zaszkodzi sprawdzić czy w pompce paliwa nie są już sparciałe membrany i czy nie jest wyklepany bolec napędzający pompkę.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Lip 2009, 11:54

    Koledzy a czy to jest kwestia tylko paliwa??? Czy moze problem tkwi gdzies w elektryce?? :neutral:
    malarki
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Miejscowość: kraków

    24 Lip 2009, 14:55

    Już bardzo dawno nie robiłem maluszka , ale w czasach ich świetności takie przypadłości trafiały się często , zwłaszcza w egzemplarzach z większym przebiegiem . Zazwyczaj przyczyną była wyrobiona , zużyta oś przepustnicy - poprostu ciągło tamtędy fałszywe powietrze . Wprawdzie są tam jakieś uszczelnienia , ale już nic nie dawały . Sprawdż ..... może .......
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Lip 2009, 15:47

    Dzieki sprawdze. Albo najlepiej kupie gdzies gaznik na szrocie :wink:
    malarki
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Miejscowość: kraków

    24 Lip 2009, 18:54

    A ja bym ci radził sprawdzić jeszcze aparat zapłonowy czy jest odpowiedni luz na platynkach i wyprzedzenie zapłonu też do regulacji. Może to być też kwestia złej jakości paliwa. Ewentualnie do sprawdzenia luz zaworów.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Lip 2009, 20:30

    Zalezy jaki rocznik tego malucha bo w nowych elegantach nie bylo aparatu zaplonowego, ale jezeli starszy to mozesz sprawdzic szczeline miedzy mloteczkiem i kowadelkiem na stykach przerywacza poiewaz aparaty zaplonowe mialy to do siebie ze niektore czesci sie wyrabialy po prostu z biegiem czasu np.krzywka na walku rozdzielacza przez co szczelina sie zmniejszala takze mozesz sprawdzic, Sprawdz tez w jakim stanie sa swiece zaplonowe.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    25 Lip 2009, 12:13

    Przeczyść gaźnik, i wymień filtr paliwa.
    1/4 MILI
    skarbimierz
    Początkujący
     
    Posty: 122
    Miejscowość: Skarbimierz