[Polo 6n2] Nie wchodzi żaden bieg

06 Sty 2017, 22:54

Witam, dzisiaj spotkałem się ze sporym problemem, otóż po wczorajszej jeździe zostawiłem auto "pod chmurką" z wrzuconym 1 biegiem i dzisiaj gdy usiłowałem zmienić bieg nie dało rady wrzucić żadnego biegu, auto pochodziło chwilę, trochę poszarpałem lewarkiem góra dół i drążek ruszył się i zatrzymał między 1 a 2 biegiem na środku. Mimo to skrzynia miała wrzucony nadal 1 bieg, po odpuszczeniu sprzęgła auto ruszało do przodu. Poruszałem znowu i teraz jest na luzie lecz nie do końca bo przy odpuszczenia sprzęgła słychać bardzo ciche zgrzytanie (takie jak przy niedokładnym wrzuceniu biegu lecz praktycznie jest to niesłyszalne). W tym momencie mogę "wrzucić" tylko 2 bieg albo go "wcisnąć" i wciśnięty lewarek docisnąć w miejsce dwójki mimo że bieg wsteczny mam obok 1. W nocy był przymrozek, coś koło -15C. Czy to mogło być przez ten przymrozek? I czy nie rozwaliłem niczego usiłując prawie że na siłę zmienić bieg? Co mam teraz zrobić, nie mogę wrzucić żadnego biegu. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Samochód to VW Polo 6n2 (2001r) 1.4 60km benzyna.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2017, 07:28

Raczej mechanizm zewnetrzny zmiany biegow,podejrzewam,iz pierwotnie miales problemy przez zastygly olej w skrzyni biegow,przez to moglo sie cos uszkodzic w mechanizmie,wnioskuje,ze masz w skrzyni olej niskiej jakosci.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Sty 2017, 20:38

Czyli olej na pewno do wymiany. Czy naprawa będzie kosztowna? Czy trzeba wymienić jakieś pierdoły jeśli jest coś nie tak z tym mechanizmem?

*EDIT* Udało mi się wrzucić 1 bieg, zrobiłem 2 kółka wokół osiedla, wszystko się rozgrzało, drążek zaczął chodzić luźno tylko że działa mi 1,3,5 i wsteczny bieg. Jak ruszyłem auto zauważyłem też dosyć sporą plamę od strony pasażera idącą mniej więcej środkiem w dół. Podejrzewam wymianę oleju, uszczelniacza i właśnie... Co odpowiada za to że nie działają mi dolne biegi (4,5)? Tzn. mogę wrzucić dwójkę tylko auto na nią nie reaguję, nawet 6 bieg mogę wrzucić =)
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Sty 2017, 03:49

Piersze zdiagnozuj wyciek,potem zajmij sie olejem,moe go zwyzajnie jest maloVW zaleca oleje 75W90 pelne syntetyki,celuj w znana firme,Ravenol,Mobil,Castrol.Pamietaj,pelen syntetyk :idea:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Sty 2017, 21:46

http://olejefuchs.pl/titan-cytrac-hsy-s ... -1ltr.html coś takiego np? Był polecany na innym forum.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Sty 2017, 02:39

Tak,taki olej moze byc.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu
    Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie ...
    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

10 Sty 2017, 14:58

Ok, dzieki, dam znac pozniej jak rozwiaze problem.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Sty 2017, 01:47

Tak wygląda wyciek (strona pasażera).
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sty 2017, 14:11

oNeGT napisał(a):Tak wygląda wyciek (strona pasażera).
Wrzuć jeszcze raz zdjęcie bo coś się nie wyświetla.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2017, 02:08

Podejrzewam że to przez odmę, przymarzła i olej wywaliło bagnetem. W przyszłym tygodniu bede na kanale to wszystko zobacze i dam znać najwyzej.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2017, 18:02

Już po naprawie :) Teraz wbija się biegi jednym paluszkiem. Wymieniłem cały lewarek wraz z linkami. Biegi mi nie wchodziły przez to że obydwie linki wypadły ze swoich pancerzy, z jednej linki wystawał sam drut. Koszt naprawy u mnie to 145zł za komplet lewarka z linkami + wysyłka i mechanik 120zł.
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2017, 21:36

oNeGT napisał(a):Biegi mi nie wchodziły przez to że obydwie linki wypadły ze swoich pancerzy, z jednej linki wystawał sam drut.
Zacierały się i przez to pojawiały się problemy. Pewnie od razu inna jazda :) jak tak lekko biegi chodzą :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lut 2017, 23:05

Zacierały się i przez to pojawiały się problemy. Pewnie od razu inna jazda jak tak lekko biegi chodzą


Zdecydowanie ;) Już od dłuższego czasu zauważyłem że jak popadał deszcz, było zimno to lewarek chodził ociężale, jak się rozgrzał samochód było ok a czasem biegi chodziło bardzo leciutko, no niestety a może i stety srogi mróz zweryfikował, na szczęście stało się to pod blokiem a nie na trasie no i masz rację, jazda jest teraz przyjemniejsza :ok:
oNeGT
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: Vw Polo 6n2
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001