Nieoznakowane zwężenie pasa a jazda na suwak

Wczoraj, 12:25

Cześć,
Wydarzyło się dzisiaj coś przez co zacząłem wątpić w moje umiejętności jako kierowcy i aż musiałem założyć konto na tym forum żeby zadać pytanie.
Kilkadziesiąt metrów po zjeździe z ronda droga zwęża się do jednego pasa, bez oznakowania pionowego i poziomego. Jechałem kończącym się pasem, chciałem zjechać zgodnie z zasadą jazdy na suwak i prawie zderzyłem się z kierowcą za mną, który- tu mam wątpliwość- nie ustąpił mi pierwszeństwa? W przepisach jest niby jasno powiedziane o W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania...
Muszę na przyszłość wiedzieć kto był baranem, ja czy kierowca za mną.
Belard93
Obserwowany
 
Posty: 1

Wczoraj, 13:01

Nawet jak miałeś prawo wjechać to lepiej patrzeć w lusterko i uważać bo cwaniaków nie brakuje. Zasada ograniczonego zaufania
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: AR Giulietta
Silnik: 1.4 T-Jet 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Wczoraj, 14:12

Założenia jazdy na suwak są dobre, ale niosą ze sobą ryzyko udowodnienia swojego pierwszeństwa. Ja nawet jak teoretycznie mam pierwszeństwo-jadę kończącym się pasem i liczę na jazdę 1 na 1, to i tak nie wpycham się na siłę, tylko obserwuję, czy kierowca za mną jest gotowy mnie wpuścić. Bo jak niby w czasie stłuczki udowodnię, że teraz była moja kolej??? No i jak interpretować tę zmniejszoną prędkość???
Większość kierowców prawidłowo stosuje jazdę na suwak, gdy się stoi w korku. Jak nie ma korka, tylko jest w miarę płynna jazda, to jednak obowiązuje przepis o zmianie pasa ruchu.
Trzeba traktować ten przepis tak jak ten o autobusach wyjeżdżających z zatoki. Niby trzeba pozwolić na włączenie się do ruchu autobusowi, ale nie znaczy to, że taki autobus ma pierwszeństwo.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na rowery, rolki, deskorolki i hulajnogi
    W ciepłych miesiącach roku wzrasta liczba wypadków z udziałem rowerzystów. W zeszłym roku sprawcami aż 1830 z nich byli kierowcy samochodów osobowych. Zapobiec takim zdarzeniom można m.in. poprzez zachowanie ...