Zmienna pogoda i zacięta walka o miejsca w wyścigach sprinterskich, szalona rywalizacja długodystansowa - sierpniowe rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski kipiały od emocji. Zawody po raz pierwszy w sezonie odbyły się z udziałem publiczności.
"Stan epidemii w województwie wielkopolskim pozwolił na to, by fani mogli cieszyć się wyścigami. Przed wejściem na obiekt każdy kibic przechodził taką samą procedurę bezpieczeństwa jak kierowcy i członkowie zespołów." mówił Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski.
Ci, którzy na Tor Poznań zdecydowali się przyjść, dostali kawał porządnego ścigania i niesamowicie szybkie auta na torze. Zmienna pogoda sprawiła, że umiejętności zawodników zostały wystawione na próbę. Liczyła się też taktyka, umiejętność doboru opon, a także wyczucie w podejmowaniu ryzyka na torze. W rywalizacji w klasie D4 +3500, czyli rywalizacji aut najszybszych, dwukrotnie triumfował Andrzej Lewandowski w Lamborghini Huracanie, który start w Polsce potraktował treningowo. "Chciałem wrócić do formy przed kolejnymi rundami w mistrzostwach Europy Super Trofeo. Jeśli kalendarze serii wyścigowych nie będą kolidować, wystartuję w Poznaniu jeszcze raz" zapowiada Lewandowski, który w duecie z Karolem Baszem w 2019 roku został mistrzem świata Pro-Am w Lamborghini Super Trofeo.
W klasie D4 3500 liderem jest Łukasz Stolarczyk (VW Golf TCR), który wygrał w tym sezonie dwa wyścigi, w D5 +2000 Przemysław Pieniążek (Radical SR8), triumfator wszystkich rund, a w DN-2 Katarzyna Terlikowska (Honda Civic).
Pucharowe emocje Zaciętej walki na setne części sekundy tradycyjnie nie brakowało w pucharach markowych. W 318IS Cup PL prowadzących w klasyfikacji generalnej braci Artura i Marcina Lempertów zaczął gonić Karol Mirowski, który wygrał sobotni wyścig i wskoczył na trzecie miejsce w cyklu. W OMM Super S Cup na czele klasyfikacji generalnej umocnił się Bartosz Alejski, choć w sobotę po raz pierwszy w tym sezonie nie wygrał wyścigu. Z pierwszego miejsca na mecie cieszył się Tomasz Pawlaczyk.
W Toyota Racing Cup na prowadzeniu umocnił się Bartłomiej Czwartosz, który wygrał trzeci i czwarty wyścig w sezonie. Na drugie miejsce w klasyfikacji pucharu awansował Dawid Czarnik, a trzeci jest Rafał Płuciennik. W DN-1, gdzie rywalizują Kie Picanto, liderem jest Filip Zagórski, a w Maluch Trophy prowadzą Jacek Chojnacki w DN 3-0 i Qba Sykucki w DN 3-1.
Szalony wyścig Endurance Największych emocji dostarczył wyścig Endurance, który kończył wyścigowy weekend na jedynym w Polsce homologowanym przez FIA torze. Już piątkowe kwalifikacje zapowiadały nie lada emocje, bo 30-minutowa czasówka zaczynała się w deszczu, a kończyła w słońcu, gdy na asfalcie wody było coraz mniej. Sobotni wyścig był już po absolutnie suchym torze, a kluczowe okazały się taktyka zmian, umiejętność reagowania na wydarzenia i komunikacja z zespołem. Podczas dwugodzinnej rywalizacji na nitkę poznańskiego obiektu trzykrotnie wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa, a wyścig ostatecznie przerwano po 39 okrążeniach.
W chaosie najlepiej odnaleźli się Maciej Błażek i Mateusz Lisowski w Porsche 911 GT3 Cup, którzy wygrali kategorię D4 +3500 i pokonali największy dystans wyścigu. Wskoczyli też na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej. W D4 3500 drugie zwycięstwo duetu Jabłoński/Mirecki w Hyundaiu i30 TCR, a w D4 1400 drugi raz wygrali Szablewski z Schayer. W D4 2000 triumfowali Walkowiak z Kaźmierczakiem, a w klasyfikacji generalnej prowadzą Skrzek z Koneckim. W D5 +2000 triumf załogi Zielonka/Litwin.
Rywalizacja w WSMP powróci na Tor Poznań we wrześniu. Zawodnicy będą ścigać się w ramach 5. i 6. rundy w dniach 18-20 września.
Moc i ekonomia, czyli hybrydowa wersja Toyoty Yaris Cross pod lupą Już po kilku miesiącach od rynkowego debiutu stało się jasne, że Toyota Yaris Cross pretenduje do miana europejskiego bestsellera. Rok po premierze, prognozy się sprawdziły - Japończycy trafili w dziesiątkę, bo miejski crossover ...
Kompaktowe crossovery - większa popularność i ciekawy styl Kompaktowe crossovery niezmiennie zyskują coraz większą popularność. Rynek tych aut – zgodnie z danymi JATO Dynamics – zwiększa się o około jedną czwartą rocznie. Dzisiaj takie modele wybierane są nie tylko przez ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.