Pacjent: Daihatsu Applause II 1997r. Problem - tylni amortyzator, stuki, luźny trzpień amortyzatora. Sprawa ma się następująco: standardem w tym aucie jest fakt iż amortyzatory tylne wysiadają po ok. 150tys. km. Tak było również u mnie - nabite 160tys. km, oba amortyzatory padnięte na amen, a przy okazji strzeliła jedna ze sprężyn. Wymiana na dedykowane amortyzatory + sprężyny = łączny koszt ok. 900-1000zł (bez robocizny). W tym czasie nie mogłem sobie pozwolić na taki wydatek, a jeździć czymś trzeba, szczególnie że dziennie moja miejscowość autobus widziała tylko dwa razy... Na szczęście (?) pod ręką miałem amortyzatory + sprężyny z Forda Probe I, o dziwo wszystko pasowało jak trzeba (pomijając małe niedogodności przy montażu). Dzięki nim auto zyskało na nietypowym wyglądzie - przód standardowo wysoko, a tył... Sporo obniżony, na tyle aby koło chowało się ok. 2cm, a sam tłumik był ok. 5cm nad ziemią - mimo wszystko bardzo dobrze trzymał się drogi. Niestety jakiś czas temu zaczęły docierać z tyłu niepokojące stuki. W zimne dni tyle ile mogłem rozebrałem - nakrętka trzpienia amortyzatora niedokręcona. Zabrałem się do dokręcania - nakrętka do pewnego momentu idzie gładko, aż w pewnym momencie "STOP" i koniec. Przy różnych kombinacjach zauważyłem, że sam trzpień chodzi w górę i w dół (auto postawione na kołach) i to nie tak mało bo aż 2 cm,a przy okazji nie jest w osi dzięki czemu przy większych wybojach trzpień wali w kielich - zdjęcie zapożyczone z innego forum w celu ukazania o co dokładnie chodzi (żółta strzałka): Sam trzpień mogę docisnąć do końca o te 2cm - jest w takiej pozycji jak należy, w osi, niestety zaraz wychodzi. Owszem - mógłbym teraz wyjąć cały amortyzator i wykonać oględziny. Lecz mam obawy, że po jego wyjęciu - nie zamontuję go z powrotem. Więc pytanie - co może być powodem takiego zachowania trzpienia? Buszuje po forach... I są różne zdania, a to pierścień, talerzyk, łożysko, poduszka amortyzatora... Mógłbym oddać go do mechanika, ale na ostateczną naprawę czekałbym dobre 3 tygodnie. Naprawia dobrze i tanio, ale czas oczekiwania cholernie długi, jak sam zlokalizuję problem to ten czas w optymistycznym myśleniu zakończy się do tygodnia Kupno kompletu amortyzatorów również nie wchodzi w grę - o używkę ciężko, nowe - niby są, ale do starszych modeli (Applause I), cenę swoją mają, w sumie cenowo dorównują wartości auta, a samo auto na chodzie będzie nie dłużej niż 2 lata, później nada się jedynie na sprzedaż aby ktoś sobie zrobił swap silnika..
ice6666 napisał(a):Buszuje po forach... I są różne zdania, a to pierścień, talerzyk, łożysko, poduszka amortyzatora...
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna przyczyna to poduszka amortyzatora, z tyłu nie masz łożyska. Sprawdzałeś czy nie ma luzów jak go złapiesz ręką i próbujesz ruszać/szarpać na boki.
Na samym początku właśnie obstawiałem poduszkę... Zacząłem zagłębiać się w temat i ostatecznie wiele rzeczy zaczęło mi do tego pasować. Gdy auto stoi i zacznę tył bujać na boki - jest widoczny ruch trzpienia. Odkręcałem koło - gdy jest koło w powietrzu - wszystko leży jak trzeba, trzpień w osi, na boki nic nie lata. Auto osiada na kole - trzpień złazi z osi i ma coraz większe luzy. Poduszka koszt niewielki, problem z jej wymiarem, którego ostatecznie nie mogę znaleźć na internecie. Jak szukałem szpilki koła do tego auta to bity tydzień buszowałem po wszystkich możliwych stronach, zaczynając od Polski, przechodząc przez Niemieckie, Angielskie i kończąc na Japońskich. W końcu znalazłem i to jedynie w jednym sklepie na terenie Polski - tyle dobrego, że to Japoniec i niektóre elementy pasują np. z Toyoty (jak w przypadku szpilki). Mechanik zamawiał 3 razy szpilkę - według opisu na sklepie niby miała pasować, a ostatecznie i tak nie pasowała więc musiałem sam szukać. I z poduszką również musiałbym sam kombinować. Albo zostawić auto u mechanika na 2 tygodnie Co ogółem mija się z celem bo będę bez środka transportu do pracy, a brać urlop na ten czas to też średni interes bo nawet do sklepu w tym czasie się nie dostanę Auto już na "wyginięciu" i nawet ludzie w forum Daihatsu nie są w stanie mi pomóc co do tych wymiarów.
bonifacy napisał(a):To potrzebujesz ? [link do Intercars wygasł] ... y-a70528mt
Tak, tyle że na tył gdzie jest kolumna Chapmana - przypuszczam, że będzie tam inna poduszka. buszując po internecie spotkałem się z różnymi wymiarami i każdy sklep zapewnia, że ich poduszka w 100% pasuje...
Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...
3 sposoby, które ułatwią odzyskanie auta przy jego kradzieży Choć liczba kradzieży samochodów w Polsce powoli spada, nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. W 2017 roku auto znikało z polskich ulic średnio raz na 51 minut (co daje łącznie ponad 10 000 zgłoszonych na policję ...
bonifacy napisał(a):Odnoszę się do hyundaja bo widzę że numery części krosują się z daihatsu Tutaj masz kompletną obsadę zawierającą część metalową i poduszkę gumową.
Ogółem jakby się uprzeć to wiele numerów części z Daihatsu pasują do wielu innych japońskich aut - to jest jedyny ratunek aby dorwać jakieś części do niego A partsouq bardzo ciekawa strona, zapiszę ją sobie bo widzę, że będę miał jak dobierać wiele części do Applausa Ale co do części metalowej i tak ta mi zbędna - u mnie jest mocowanie na dwie śruby. Ale poduszka... Co firma to inaczej ona wygląda, a wymiary nigdzie nie podane. Więc chyba ostatecznie zobaczę czy dawne salony Daihatsu w Niemczech zostały zmienione na Toyotę i po "Germańsku" do nich napiszę o takowe info. Auto mało awaryjne, ale jak coś padnie to minimum tydzień na szukanie części..
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.