Nietypowy problem z hamulcami - Mazda 323.

31 Paź 2013, 21:59

Witam Wszystkich

Od (do) niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323 IV generacji. Po kupnie wyszedł nietypowy problem z hamulcami. Ciśnienie nie cofa zacisków z przodu do końca. W związku z tym klocek trze o tarcze i z czasem nagrzewa ją aż nie można dotknąć felgi. Dodam, że problem nasila się wraz z przebiegiem i być może temperaturą hamulców. Na zimnym po paru godzinach stania klocek nieznacznie trze o tarczę, a pedał hamulca wpada głęboko. Po przejechaniu 5 - 15 km (nieliniowo proces zachodzi) pedał staje się bardzo twardy, czuć wyraźny opór podczas przyspieszania i odjęcia gazu (auto stojąc na górce 20 stopni nie zjeżdża, po ruszeniu i odjęciu gazu, wrzuceniu na luz dość szybko się zatrzymuje).

Co zrobił poprzedni właściciel?

Niedawno wymienił klocki i tarcze (są jak nowe praktycznie).

Co ja zrobiłem?

Rozebrałem zaciski w drobny mak, uszczelki całe, tłoczki i cylinderki jak nowe. Złożyłem jak było

Następnie wymontowałem pompę hamulcową, wyczyściłem, jest w super stanie, złożyłem ponownie jak było i... ZONK. Nie mogę teraz odpowietrzyć układu. Co ciekawe obwód prawe przednie, lewe tylne koło odpowietrza się częściowo. Druga sekcja nie ma siły jakby zaciągnąć płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. O co chodzi? Co robić?

Pomocy, póki co z odpowietrzeniem... bo to podstawa.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lis 2013, 12:52

jiGsaw napisał(a):Nie mogę teraz odpowietrzyć układu.

Dlaczego - co się dzieje - nie można wcisnąć pedału, leci cały czas powietrze?
jiGsaw napisał(a):Co ciekawe obwód prawe przednie, lewe tylne koło odpowietrza się częściowo.

Co to znaczy? Napisz dokładniej.
jiGsaw napisał(a):Druga sekcja nie ma siły jakby zaciągnąć płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.

Dlaczwego? Pedał hamulca nie chce się wcisnąć? Pedał daje się wcisnąć, ale nie odbija, czy co?
Opisz dokładniej, bo póki co to nie wiemy co się dzieje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2013, 16:18

Pedał wciskam normalnie i odbija. Jest jednak miękki i wpada do deski, po dłużej walce uzyskuje ciśnienie szczątkowe, działa hamulec tylko prawy przód i lewy tył. Pompa jakby nie dawała ciśnienia na sekcje lewego przedniego i tylnego koła. Nie przepycha przez nie płynu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lis 2013, 19:13

Albo gumki w pompie spuchły przez wlanie niewłaściwego płynu albo między tłokiem pompy a trzpieniem serwa nie ma luzu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2013, 21:03

aby rozruchowo sprawdzić luz można popuścić mocowanie pompy
czy auto ma Abs ? :roll:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2013, 01:12

Nie ma. Co masz na myśli z tym rozruchowym testem? Opisz dokładnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Honda Accord to dobra inwestycja?
    Decyzja o zakupie nowego auta dla wielu osób jest prawdziwą męczarnią. Bardzo duża oferta, bardzo dużo danych liczbowych, mnóstwo informacji. Jednak przyjrzyjmy się na przykładzie jednego z modeli Hondy jakie ...

02 Lis 2013, 12:16

jak popuścisz mocowanie pompy od serwa to na pewno będzie luz miedzy popychaczem serwa a tłokiem pompy - to co zasugerował Andrzej-124
jak tłoki nie cofną się maksymalnie, tu podejrzana jedna sekcja to blokuje przepływ przez pompę
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2013, 14:05

Zrobiłem to rano i nie pomogło.

Zdemontowałem następnie zacisk od strony kierowcy czyli ten, który się nie odpowietrza. Wlałem do niego dużo płynu, zamontowałem i wcisnąłem chcąc odpowietrzyć od dupy strony, Przepchnąłem trochę powietrza i płynu do zbiorniczka, ale dalej pompa odmawia współpracy.

Zauważyłem dziś jednak coś ważnego. Po pompowaniu sprawny obwód nie cofa płynu do pompy. W związku z tym prawie przednie i tylne lewe koło trzyma mocno po odjęciu hamulca. Zaciekawiło mnie to, po odkręceniu odpowietrznika klocek cofnął. Poszedłem tym tropem, znowu podpomowałem, znowu się zblokowało. Tym razem odkręciłem przewód przy pompie i i hamulec odpuścił. Pompa nie pozwala wtłoczyć ciśnienia zwrotnego (po odkręceniu jej od serwa też trzyma, więc to nie wina pozycji początkowej). Co ciekawe pompa po rozebraniu wygląda jak nowa... o co chodzi?

Te dwa problemy są powiązane?!
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Lis 2013, 01:37

Problem rozwiązany. Okazało się, że dwa tygodnie temu jak rozbierałem zaciski to zrobiłem to zbyt pospiesznie i zapomniałem oczyścić główne prowadnice. Po wykonaniu tych czynności i przesmarowaniu smarem grafitowym udało się odpowietrzyć. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozostał problem taki, że przednie prawe koło jeszcze trochę trzyma, po jeździe lewe jest letnie, a prawe mocno ciepłe. Wcześniej jednak było dużo gorzej. Jakieś pomysły?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Gru 2013, 03:06

jiGsaw napisał(a):. Okazało się, że dwa tygodnie temu jak rozbierałem zaciski to zrobiłem to zbyt pospiesznie i zapomniałem oczyścić główne prowadnice. Po wykonaniu tych czynności i przesmarowaniu smarem grafitowym udało się odpowietrzyć. Dziękuję wszystkim za pomoc.


Ojjj, najważniejszy element tak naprawdę, zwłaszcza w takiej sytuacji.

jiGsaw napisał(a):Pozostał problem taki, że przednie prawe koło jeszcze trochę trzyma, po jeździe lewe jest letnie, a prawe mocno ciepłe. Wcześniej jednak było dużo gorzej. Jakieś pomysły?


Mam lekką obawę, że mogła się od tego wykrzywić tarcza hamulcowa... Oczywiście w takim przypadku pozostaje nam tylko wymiana elementu - pewnie jazda aż do ponownej wymiany tarcz/klocków. A przy hamowaniu pedał ani trochę nie skacze? Kierownica się nie trzęsie itp.??? Jeśli układ jest prawidłowo odpowietrzony, a problem nadal występuje to raczej innej opcji nie ma (ewentualnie uszkodzenie samego zacisku - prowadnice/tłoczek). Sprawdź czy nadal tak się dzieje, może wszystko się już "ułożyło", w przeciwnym razie podejrzewałbym krzywą tarczę :(.

Gdybyś mógł podnieść samochód i na luzie zakręcić kołem... Wtedy mógłbyś to ewentualnie wyczuć. Oczywiście:

Nieregularne tarcie - krzywa tarcza.
Regularne - Coś z zaciskiem prawdopodobnie.

Generalnie ciężko jest to wyczuć ale może się też okazać, że w przypadku "nieregularnego" będzie to bardzo wyraźne.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993