Niewielka terenówka, rocznik 2006+

01 Lis 2010, 19:26

Witam wszystkich.

Mam problem dotyczący zakupu samochodu. Mianowicie, potrzebuje samochód z napędem 4x4 (najlepiej dołączanym) niewielkich gabarytów, silnik poniżej 2l, jeżdżę na tyle mało, że nie gra roli czy będzie to benzyna czy diesel. Auto ma być raczej nowe, nie więcej niż czteroletnie. Mieszkam w miasteczku w górach, w zimie spada sporo śniegu więc auto nie może być zbyt niskie.
Zastanawiałem się na różnymi samochodami, takimi jak Dodge Caliber (niestety, 4WD dostępne tylko w wersji R/T z silnikiem 2.4, którego utrzymanie trochę mnie przeraża), Suzuki SX4 i Fiad Sedici, do których jednak mam mieszane uczucia ze względu na bardzo różne opinie, jakie słyszałem i czytałem na ich temat. Bardzo pozytywne zdanie słyszałem o Dacii Duster, jednak nie znam tej marki na tyle dobrze, żebym mógł się na nią zdecydować.
Chciałbym, żeby cena samochodu nie przekroczyła 40 tys.
I stąd moja prośba, czy moglibyście mi doradzić w tej kwestii? Z chęcią przeczytam Wasze opinie na temat tych samochodów, a jeszcze chętniej Wasze inne propozycje.

Pozdrawiam serdzecznie :wink:
Campbell
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Szczyrk

01 Lis 2010, 19:40

dacia dobra jest też słyszałem
seba123456789-1
Aktywny
 
Posty: 257
Miejscowość: bydgoszcz

01 Lis 2010, 19:48

Dacia duster zyskuje poluraność, ale głównie z powodu niskiej ceny. Po roku, plastiki w kokpicie bedą trzeszczeć głośniej niż działające w nim radio :wink:

Poszukaj może jakiegoś suzuki grand vitara.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Myslę, że to lepszy wybór od Dacii duster.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Lis 2010, 01:06

Jak odpuścisz rocznik to polecam Forestera. Idealne auto na zimowe warunki.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

02 Lis 2010, 10:42

Forester, GV i Duster to dobre autka, (w Loganie jakoś plastiki nie trzeszczą...), wiadomo każde ma swoje wady i zalety, Forester najlepszy napęd i często najlepszy silnik, ale jego eksploatacja i awarie mogą więcej kosztować niż takiej nowej Dacii... SX4 odradzam, to nie jest auto w teren.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

02 Lis 2010, 18:56

Dacia bardzo fajne autko ale komfort pomimo tego co piszą bardzo średni. Ale ja bym wybrał Dacie.
betra
Początkujący
 
Posty: 66

03 Lis 2010, 16:37

o fajnych terenówkach rozmawiacie :mrgreen:
jeśli ma być małą fajna TERENÓWKA to suzuki Jimni :wink:
reszta to nawet nie SUVy :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Lis 2010, 14:13

Jeśli ma być terenówa to jak Pocieszny pisze Jimny reszta to kompakty lekko podniesione i bez prawdziwego napędu 4x4 :wink: a Jimny mały, z małym silniczkiem, dobrymi własciwościami terenowymi i całkiem świeży się znajdzie. Później w razie czego lift, winda i MTki :wink:
I nie nazywajcie takmtych paździeży terenówkami :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2010, 19:47

Forester nie ma prwdziwego napędu na 4 koła? Ma S-AWD, tyle, dziękuje:)
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

04 Lis 2010, 21:30

MajkPZM napisał(a):Forester nie ma prwdziwego napędu na 4 koła?


A ma reduktor :?: :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Lis 2010, 22:14

Symetrical AWD czy jak to się tłumaczy nie jest dokońca prawdziwym napędem 4x4, prawdziwy napęd 4x4 w wersji potocznej to taki który opiera się na centralnym mechaniźmie róźnicowym z blokadą 100% lub brakiem dyfra i dopinaniu przodu na sztywno. A taki podręcznikowy 4x4 to napęd który ma blokadę centralną, tylną oraz przednią załączoną i wszystkie koła ciągną równo czyli 4x4.
A Forestery wychodziły z reduktorem również. Nawet była jakaś firma co robiła zestawy do liftu :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna