Niezawodna benzyna do miasta i nie tylko w funkcjonalnym opakowaniu.

04 Lut 2024, 19:50

Witam. Niestety z powodów rodzinnych muszę sprzedać moją 508 HDI (która okazała się generalnie strzałem w dziesiątkę).
Poszukuję więc innego auta, cena 25-30 tys., tym razem benzyna, bo głównie potrzebna do miasta, dojazdy do pracy i poza miasto ok 20km, trasy max raz do roku na jakieś wakacje. Celuję więc w auto raczej tanie w eksploatacji, w kompaktowej budzie ale funkcjonalne.
Jak na razie zastanawiam się nad:
Honda Civic VIII (1.4/1.8 ) lub Honda Jazz III (1.2/1.4), mają opinie mało awaryjnych, są dobrze wyposażone, dość przestronne i zaskakująco pakowne dzięki fajnemu sposobowi składania tylnych siedzeń
Seat Leon II (1.6 MPI) lub Audi A3 II Kombi (1.6 MPI) może nie tak bardzo niezawodne ale z tym silnikiem raczej łatwe i tanie w naprawach, do tego również pakowne i da się znaleźć dobrze wyposażone.
Nie ukrywam że wolałbym którąś z Hond (któż nie chciałby polatać statkiem kosmicznym :lol: ), a Seat i Audi to takie wybory z rozsądku ale mam obawy odnośnie korozji w Hondach, zwłaszcza że auto nie będzie teraz garażowane, czy jest tak tragicznie jak mówią czy nie taki diabeł straszny? Czy silniki 1.2/1.4/1.8 to te same konstrukcje tylko o innej pojemności czy któregoś się wystrzegać?
Generalnie jestem gotowy na wszelkie sugestie, jeśli warto skierować wzrok na coś innego, nic nie wykluczam (zastanawiałem się nawet nad Suzuki Baleno II bo chwalą za silnik 1.2, choć buda najmniejsza z całej stawki i troszkę poza budżetem)
Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

04 Lut 2024, 20:03

W Audi A3 raczej wersji kombi nie znajdziesz
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Lut 2024, 20:11

W Hondzie bierz tylko 1.8

Ewentualnie pomyśl o Toyocie Auris 1.6 132KM
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

04 Lut 2024, 20:18

W Audi A3 raczej wersji kombi nie znajdziesz
Chodzi mi o wersję Sportback, takie niby minikombi
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

04 Lut 2024, 20:21

Ewentualnie pomyśl o Toyocie Auris 1.6 132KM

Jak wygląda kwestia ze sterownikami Valvematic?

W Hondzie bierz tylko 1.8

Czyli Jazz'a sobie odpuścić?
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

04 Lut 2024, 20:53

dawid810909 napisał(a):Jak wygląda kwestia ze sterownikami Valvematic?

a nijak, jak jest dobre to jest dobre
a jak się zepsuje to wymieniasz na nowe i jeździsz dalej
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Aygo 2018 facelifting
    Toyota Aygo to japoński bestseller, opracowany z myślą o europejskim rynku w studiu projektowym Toyoty ED2 we Francji. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2014 roku, a w 2018 roku auto przeszło gruntowny facelifting. ...

04 Lut 2024, 20:56

A jak z tymi Jazz'ami wyglada sprawa? Bo tam 1.8 Vteca nie uświadczysz, max chyba 1.4
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

04 Lut 2024, 22:23

Nie ma jakiś istotniejszych wad.
Jeśli Jazz odpowiada Ci wymiarami (segment niżej od Civica i A3), to też będzie dobrym wyborem.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2024, 17:52

Ma ktoś może porównanie silników VTEC i Valvematic? Obie technologie są chwalone ale jak kwestia wygląda w szczegółach: porównanie trwałości, kosztów części i serwisu samych silników i osprzętu, dynamiki, elastyczności, ekonomiki, typowych bolączek (np. "branie" oleju) itd.
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

15 Lut 2024, 19:09

Honda lubi sobie coś tam chlapnąć, ale to zależy od stylu jazdy, japończyki lubią wysokie obroty, a jak wysokie obroty to i olej może gubić.
Toyota raczej nie ma żadnych bolączek tego typu.
Generalnie rzecz biorąc, oba silniki są godne polecenia.
I nie ma tutaj żadnych wyliczanek w tym to a w tamtym tamto.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Lut 2024, 21:26

Kwestia "chlapnięcia" z powodu tego, że pierścienie nie nadążają zgarnąć oleju bo obroty wysokie to nie problem, bardziej chodziło mi o branie oleju jak np. w VAGowskim 1.6 MPI (BFQ), który fabrycznie miał słabe pierścienie i co kilkadziesiąt tys. km trza było je wymieniać bo chlał 1L/1000km, a 2 setki/1000km to była generalnie norma.
dawid810909
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: 508 I SW
Silnik: 2.0 HDI 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Lut 2024, 22:31

ostatnio odebraliśmy nową skodę diesel+miękka hybryda, i po 50 000km trzeba dolewać 0,5 Litra/1000km ,a w innych egzemplarzach jeszcze więcej, i co? i nic dolewamy i trzepiemy kilometry, a nie doktoryzujemy się że silnik łyka olej , czy w jakimś starym kundlu który ma 8 lat i 250 000km , więc generalnie jak chcesz kupić auto za 1/10 ceny nowego i doktoryzować się ile silnik spali oleju, to ja nie mam z tobą o czym rozmawiać. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286