Niezawodny i dobrze wyciszony - do 8 tys. zł

15 Gru 2014, 10:32

Witam,

Powoli rozważam kupno nowego auta, szczególnie, że spodziewam się spadków cen po nowym roku.
Szukam czegoś niezawodnego, stąd zainteresowałem się autami japońskimi. Auto musi być także przyzwoicie wyciszone, silnik benzynowy rzędu 1.8 - 2.0, aczkolwiek auto będzie jeździło na trasy typu 10 - 60 km. Od razu dodam, że jeżdżę raczej przepisowo, więc nie potrzeba mi czegoś mocnego - silnik musi być elastyczny i nie powodować zawału przy wyprzedzaniu.
Będę jeździł sam bądź w dwie osoby, dlatego rozważam hatchbacki, sedany i coupe.
Zastanawiam się nad takimi modelami jak:

- Mazda 626 1.8 / 2.0
- Peugeot 406 1.8 / 2.0 (jakieś opinie o tym modelu? Ktoś ma, miał? Podobno udany)
- Opel Vectra B 1.8 (ładny, aczkolwiek poza tym nie widzę większych zalet, chociaż diesele chodziły ładnie i cicho)
- Toyota Avensis (ale ta przed FL średnio mi się podoba, a po FL za 8k trochę ciężko...)

Reszta to auta takie jak Astra G, Skoda Fabia.

Zależy mi na dobrym wyciszeniu auta, dlatego będę wdzięczny za opinie na ten temat od osób, które miały z nimi styczność.

Dodam, że jestem studentem, co prawda ciężko pracującym :mrgreen: ale nie chcę aby auto stało u mechanika (stąd odrzuciłem ryzyko związane z AR 156), a części i koszty napraw były ogromne. Chcę kupić auto, oddać je do zaufanego warsztatu na wymianę wszystkiego, co mogłoby budzić zastrzeżenia i cieszyć się jazdą przez minimum pięć lat, więc to inwestycja długoterminowa.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

15 Gru 2014, 11:32

Offro napisał(a):Będę jeździł sam bądź w dwie osoby, dlatego rozważam hatchbacki, sedany i coupe.
Zastanawiam się nad takimi modelami jak:

- Mazda 626 1.8 / 2.0
- Peugeot 406 1.8 / 2.0 (jakieś opinie o tym modelu? Ktoś ma, miał? Podobno udany)
- Opel Vectra B 1.8 (ładny, aczkolwiek poza tym nie widzę większych zalet, chociaż diesele chodziły ładnie i cicho)
- Toyota Avensis (ale ta przed FL średnio mi się podoba, a po FL za 8k trochę ciężko...)

mazda i owszem jest niezawodna,szczególnie benzyna,ale wyciszenie do bani
peugeot 406 to udany model,komfortowy i dobrze wyciszony,bardzo dobrze zabezpieczony przed korozją,sam planowałem w swoim czasie jego zakup,myślałem o silniku 1,8
vectra jest dla mnie jakaś taka bezpłciowa
avensis w benzynie jest ok
dobrze że nie bierzesz pod uwagę silników diesla,bo w tej cenie to tylko kłopoty,ze swej strony dorzuciłbym do tego zestawienia mitsubishi galanta z benzynowym 2,5l v6,ale nie wiem jak u Ciebie z ubezpieczeniem,powyżej 2l to już trochę drogo bez zniżek
To tyle z mojej strony,ale wybrać musisz sam :wink:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 11:39

yeti65 napisał(a):/.../


Dzięki za odpowiedź :-) Zapomniałbym dodać - będę szukał auta w LPG bądź sam ją zamontuję, benzyna będzie wychodziła za drogo jak dla mnie. Dlatego silnik też powinien znosić dobrze instalację gazową.

Diesel odpada, po pierwsze nie jeżdżę w długie trasy, po drugie, zwykle jest droższy w naprawie niż benzyna.

P.S. Zainteresowałeś mnie tym Mitsu, powiedz mi, jak z awaryjnością, kosztami napraw i części? Zakładając, że miałby LPG, to tylko powyższe by mnie interesowały. No i może dylemat pomiędzy 2.5 V6 a 2.0, hyhy :twisted:
Ostatnio edytowany przez Offro, 15 Gru 2014, 11:53, edytowano w sumie 1 raz
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

15 Gru 2014, 11:47

Jak ma być dobrze wyciszone to polecam e34 z rzędową szóstką :)
Porządny, prawie niezniszczalny, wygodny samochód. W środku cichutko, plastiki nie zgrzytają :D
Dopiero po solidnym wciśnięciu gazu usłyszysz R6 wkręcające się na obroty a to dźwięk przyjemny dla ucha.
Tu masz przyzwoity i uczciwie opisany egzemplarz:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Samochody, które rozważasz są ok ale przy sprawnej e34 wymiękają. Części są tanie wbrew powszechnej opinii. Sam do niedawna byłem straszony drogim serwisem w e34. Teraz gdy ktoś mi powie, że serwis jest drogi to zabijam go śmiechem.
Na LPG w mieście powinieneś zmieścić się w 12l lpg czyli spalanie jak w lanosie czy golfie 1.6 z tym, że tu masz porządny silnik o słusznej ilości cylindrów.
Na dodatek jak będziesz dbał o bmw to na sprzedaży nie stracisz a może coś zarobisz.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Gru 2014, 11:49

yeti65 napisał(a):dobrze że nie bierzesz pod uwagę silników diesla,bo w tej cenie to tylko kłopoty,ze swej strony

Dobrze żebyś czasem się zastanowił zanim zaczniesz głupoty wypisywać ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

15 Gru 2014, 11:57

Odrzuciłem samochody od BMW ze względu na niełatwe znalezienie zadbanego egzemplarza. Nie szukam mocnego samochodu, bo jak już mówiłem, 120 km/h to na zegarze mam raz do roku, dlatego silnik 2.0 to max., a i tak pewnie będzie za duży. Oprócz wymienionych sedanów myślę też nad kompaktami, więc moje preferencje są raczej w kierunku minimalizowania kosztów, niż ich zwiększania.
Zastanawiam się nad Japońcami i Francuzami, bo nigdy ich nie miałem. Niemieckie auta mnie zawiodły, francuskich trochę się obawiam, może oprócz 406, bo wiele dobrego się naczytałem. Japońskie z lat 90' kojarzą mi się z niezawodnością, stąd spore zainteresowanie 626, Avensis czy choćby teraz Galantem, bo auto też ładne.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...

15 Gru 2014, 12:02

Offro napisał(a):P.S. Zainteresowałeś mnie tym Mitsu, powiedz mi, jak z awaryjnością, kosztami napraw i części? Zakładając, że miałby LPG, to tylko powyższe by mnie interesowały. No i może dylemat pomiędzy 2.5 V6 a 2.0, hyhy :twisted:


Galant jest bardzo niezawodnym autem,ale części do tanich nie należą(coś za coś),silnik 2l też jest ok,unikaj jedynie 2,4 GDI to benzyna z bezpośrednim wtryskiem.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 12:05

kirin88 napisał(a):Dobrze żebyś czasem się zastanowił zanim zaczniesz głupoty wypisywać


A co masz jakiegoś dieselka z malutkim przebiegiem w tej cenie do opchnięcia ??? :naughty:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 12:10

yeti65 napisał(a):Galant jest bardzo niezawodnym autem,ale części do tanich nie należą(coś za coś),silnik 2l też jest ok,unikaj jedynie 2,4 GDI to benzyna z bezpośrednim wtryskiem.


Chodzi o to, że części w Galancie są drogie ogólnie, czy relatywnie, w porównaniu do innych aut, nawet szwabskich?
2.0 nadaje się pod LPG? Jak z korozją, wyciszeniem itp?
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

15 Gru 2014, 12:12

Offro napisał(a): silnik 2.0 to max., a i tak pewnie będzie za duży

nie ma "za dużych" silników :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 12:18

Offro napisał(a):Chodzi o to, że części w Galancie są drogie ogólnie, czy relatywnie, w porównaniu do innych aut, nawet szwabskich?
2.0 nadaje się pod LPG? Jak z korozją, wyciszeniem itp?


relatywnie,mniejsza popularność przekłada się na wyższe ceny, 2,5V6 kumpla jest cichutka i fajnie mruczy, 2l nie wiem,ale myślę że nie będzie tragedii,a do gazu nadają się obydwa silniki
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 12:18

yeti65 napisał(a):nie ma "za dużych" silników :lol:


Racja, ale jest za duże spalanie :mrgreen: Jak wypada 2.0 w porównaniu do 2.5 V6? Na AutoCentrum piszą, że V6 w przypadku spokojnego kierowcy (a takim zdecydowanie jestem) nie spala horrendalnie dużo, a np. w przypadku Vectry, to V6 o wiele lepiej znosiła gaz i była trwalsza od rzędowych czwórek.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

15 Gru 2014, 12:21

a z korozją nie jest źle,ale to już zależy od konkretnego egzemplarza
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 12:25

wypada tak jak każda 4-ka w porównaniu do 6-tki :wink: ,duża pojemność powoduje,że możemy sprawnie poruszać się nie wkręcając silnika na wysokie obroty,co sprzyja niższemu spalaniu,oczywiście w mieście 4-ka będzie dużo bardziej oszczędna,a w trasie tylko trochę :yes:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2014, 13:03

yeti65 napisał(a):kirin88 napisał(a):
Dobrze żebyś czasem się zastanowił zanim zaczniesz głupoty wypisywać


A co masz jakiegoś dieselka z malutkim przebiegiem w tej cenie do opchnięcia ???


Przebieg wali mnie totalnie :naughty: nikt kto kupuje samochód w tych pieniądzach nie powinien się nim sugerować, liczy się stan techniczny a nie w większości przypadków ,,korygowany" przebieg.
Jest wiele niezawodnych, idioto odpornych i tanich w utrzymaniu diesli za te pieniądze.
W oplu słynny diesel isuzu
W roverze niezniszczalne SDI
Czy nawet w Vag kultowe 1.9 TDI
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995