Nissan Almera 2001 - uruchamianie silnika, nie chce odpalić

21 Mar 2021, 17:51

Witam.

Z racji, że motoryzacyjnie jestem zielony to nim udam się do mechanika postanowiłem zapytać się was o rady.

Dwa dni temu poszedłem do samochodu aby wyciągnąć z bagażnika zestaw kluczy, samochód tak stał zaparkowany, że nie miałem możliwości swobodnego otworzenia go, więc przejechałem 5 metrów do przodu, zgasiłem silnik, wyciągnąłem klucze i poszedłem do domu. Następnego dnia wsiadam do samochodu, silnik się uruchomił i po 2 sekundach po prostu zdechł, przy kolejnych próbach odpalenia dźwięk był taki jakby miał się zaraz odpalić, ale bez skutku. Pierwsza moja myśl, że uruchamiając silnik dnia poprzedniego zapewne uruchomiłem światła i ich nie zgasiłem i padł akumulator, zadzwoniłem po straż miejską wpadli ze swoim sprzętem bez skutku, wziąłem akumulator do domu pod prostownik też nie pomogło, odkręciłem świece, dwie były faktycznie trochę brudne, ale wyczyściłem, iskra przy odpalaniu się pojawiała.

I cały czas próbując odpalić samochód, dźwięk jest taki jakby miał za chwilę się uruchomić, pierwszego dnia zapaliła się kontrolka ABS, teraz już jej nie ma.

Jakieś pomysły czy po prostu iśc do mechanika i się nie bawić?
Doomi92
Obserwowany

• 21 Mar 2021, 19:14

Czy przy włączaniu zapłonu słychać przez chwilę prace pompki paliwa? Ile masz paliwa w baku?
    Czy podczas kręcenia jak nie odpala czuć jest mocniej paliwem (benzyną)?
    Rokiko
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

21 Mar 2021, 19:37

Szczerze nie wiem nawet jak ten dźwięk brzmi, słychać po prostu tak jakby się miał odpalić i w ostatniej chwili się nie udaje, paliwa mam 1/4 baku, nie czuć benzyny.
    Doomi92
    Obserwowany

22 Mar 2021, 11:13

Sprawdź, czy pompka paliwa działa i czy paliwo dochodzi do listwy podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Możesz też troszkę pokręcić rozrusznikiem a następnie wykręcić świece i zobaczyć, czy są mokre. Jak są suche to problem jest z paliwem.