Nissan Almera N16 1.5 DCI a VW Passat B5 1.9 TDI (AJM)

01 Lis 2018, 21:45

Witam, na wstępie uprzedzam, że nie wiem, czy to dobry dział. Jeśli zły, proszę o przeniesienie i z góry przepraszam.
Mam problem, a mianowicie stoję przed wyborem 2 aut:

1) Nissan almera N16 z silnikiem 1.5 DCI po liftingu (hatchback, 5 dzwi). Przebieg 119 000 km. 0 rdzy, zabezpieczone podwozie w zeszłym roku, wymienione klocki i tarcze tył i przód, wymieniony filtr paliwa, olej, filtr oleju, filtr powietrza i kabinowy, rozrząd w zeszłym roku (poprzedni był jeszcze oryginalny od nowości). Nowe opony letnie i zimowe (1 sezonowe). Wyposażenie: 4x el. szyby, komputer, klimatyzacja i to by było na tyle. Rocznik: 2003. Na aucie nie ma ani trochę rdzy. Wszystko jest w pełni sprawne. Ostatnie 8 lat auto stało w garażu, ponieważ właściciel padł ofiarą raka, co wyjaśnia jego przebieg i aktualny stan techniczny i blacharski.

2) Volkswagen Passat B5 z silnikiem 1.9 TDI (AJM) z podniesioną mocą do 137 koni (Kombi, 5 dzwi). Przebieg 235 000 (wyprzedzę pytania... tak jest to prawdziwy przebieg na 100%). Trochę rdzy wychodzi na tylnej klapie na łączeniu 2 elementów nad tablicą rejestracyjną oraz przy relingu z przodu z prawej strony. Brak jakichkolwiek innych oznak rdzy. Całe auto w oryginale. W tym roku wymieniona: dwumasa, zawieszenie tył i przód (całość), tarcze i klocki tył i przód, olej i wszystkie filtry. Opony letnie jak i zimowe troszkę starsze niż w nissanie ( 2 sezony). Wyposażenie: 4x el. szyby, ESP, klimatyzacja (analog), podgrzewane siedzenia przednie, komputer, 1/2 fis. Rocznik 2000. Auto jest w idealnym stanie technicznym i bardzo dobrym (według mnie ) stanie blacharskim. Użytkownik tego auta praktycznie nim nie jeździł i większość czasu stał w garażu.



A teraz do rzeczy ... Nissan, to auto, które posiadam aktualnie. Jest ono w porządku nie mogę narzekać, zmarły poprzedni właściciel to jest mój wujek. Przebieg jak i jego stan ja wyżej i jestem tego w 100% pewien.
Passat, to auto mojego taty, który chce zmienić auto. Tata jest pasjonatem i to auto było jego oczkiem w głowie, dlatego jestem pewien, że jest to auto w 100% sprawne i w idealnym stanie technicznym. Tata nienawidzi jak cokolwiek jest nie tak z tym autem. Przebieg jest aktualny z racji tego, że tata kupował to auto prosto z Niemiec w 2007 roku. Miało wtedy przejechane 70 tyś kilometrów. Nie przechodziło przez ręce żadnego handlarza. Jest on 2 właścicielem ogólnie i 1 w Polsce.
Jestem postawiony przed wyborem: Zostać przy moim aktualnym aucie lub wziąć Passata. Za Almerą przemawia niższy przebieg oraz wiek. Za Passatem przemawia komfort ( czy to jazdy czy ogólny) oraz lepszy (według mnie ) silnik. Kwestia stanu technicznego tak jak pisałem wyżej oba są w 100% sprawne. Co do blachy ... te korozje są tak małe w Passacie ( wielkość kciuka), że nie obawiam się ich jakoś wcale. Aktualnie są zabezpieczone przed rozprzestrzenianiem się rdzy za pomocą smaru (pomoc doraźna).

Niestety nie potrafię się zdecydować, które auto lepiej wybrać, dlatego piszę do Was z prośbą o pomoc.
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź :D
PS. Nie przeszkadza mi, że to Passat ( jeśli miałby zaraz jakiś hejt polecieć)
PS2. Nie przeszkadza mi także, że to " Nissan w klekocie" :D
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Lis 2018, 21:54

Pretous napisał(a):PS. Nie przeszkadza mi, że to Passat ( jeśli miałby zaraz jakiś hejt polecieć)
no to jeżeli tak to brałbym paska, auto tak oklepane że każdy zna go od śrubki, części masz wszystko od ręki, używki za groszaki, same plusy. A almere sprzedaj zanim nie zgniła, przebieg to nie wszystko
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 22:05

Co do Nissana mam je od roku i nie ma żadnych oznak korozji. Jest dobrze zakonserwowane. Także przymierzam się do Passata tylko zastanawiam się, czy koszty utrzymania nie będą większe.
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Lis 2018, 22:05

Zawieszenie będzie droższe, reszta raczej podobnie, silnik taniej jakby miał paść.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Lis 2018, 22:11

A o jakiej różnicy mówimy w kwestii zawieszenia ( dobrej jakości zamienniki ) ?
PS. silnik raczej szybko nie padnie. Podczas podnoszenia mocy w zeszłym roku pokazał ~114 koni ( seryjnie 115 koni).
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Lis 2018, 22:36

Pretous napisał(a):A o jakiej różnicy mówimy w kwestii zawieszenia ( dobrej jakości zamienniki ) ?
komplet dobrej jakości zamienników wahaczy na przednią oś to ok 1000-1200zł

Czy warto zamieniać? Nie wiadomo, czy potrzebujesz tak dużego jak Passat auta, czy też nie. Chociaż abstrahując od tego, szczerze mówiąc bym zamieniał, bo 1.5 dci to trochę tykająca bomba zegarowa. Z drugiej jednak strony, jeśli często zmieniasz olej i to na taki dobrej jakości - nie powinny wystąpić problemy z panewkami (to właśnie ta bomba)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy papamobile Mercedes-Benz dla papieża Benedykta XVI
    Dostarczając papieżowi Benedyktowi XVI nowy papamobile, Mercedes-Benz kontynuuje tradycję, która liczy już ponad 80 lat. Dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, osobiście przekazał w ...

01 Lis 2018, 22:37

Pretous napisał(a):A o jakiej różnicy mówimy w kwestii zawieszenia ( dobrej jakości zamienniki ) ?
do paska na dobrym zamienniku kosztuje zawias ok 1.8 zeta na gotowo. Na oryginałach hmmm?? 3-4 tysie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 22:48

Hm ... aktualnie nie potrzebuje, ale planuję mieć 3 dzieci więc przyda się w przyszłości. Nawet jeśli nie to auto, to wolałbym się nauczyć jeździć Kombi. Jednak tylnia szyba nie jest tak blisko ;) W passacie jedyne czego się obawiam to zawieszenie i dwumasa ... A znów tak jak piszesz w almerze silnik jakoś nie przemawia do mnie tak samo jak blachy. Niby teraz nie ma ani grama rdzy, ale jednak passat wytrzyma dłużej. Całość zabawy rozbija się o koszty. Passat będzie "trochę" droższy w utrzymaniu.
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Lis 2018, 23:18

N16 oprócz rdzawych i silnikowych problemów też kulały ze skrzyniami biegów i zawieszeniem. Oczywiście passek może dać popalić ale n16 w tej kwestii nie jest święta.

P.s.
Sprawdź almerę pod uszcz.drzwi oraz przedni pas jego dolną część... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lis 2018, 23:28

Pretous napisał(a):W passacie jedyne czego się obawiam to zawieszenie i dwumasa ...

Sam wspomniałeś, ze zawieszenie i dwumasa została w tym roku zrobiona, więc czym się przejmujesz? Jeśli nie było to zrobione na częściach no name i przez mechanika druciarza, to przez następne kilka lat tych elementów nie dotkniesz.

Co do Nissana, to wspomniałeś że długo stał. Nie zdziw się, jak za jakiś czas(zapewne po zimie) zacznie wychodzić rdza, to normalne w tych autach.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Lis 2018, 23:33

Nie doczytałem że w passku zawias i sprzęgło jest zrobione...jak tak to brałbym passka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2018, 09:05

Pretous napisał(a):wolałbym się nauczyć jeździć Kombi. Jednak tylnia szyba nie jest tak blisko


Pfffff. Jazda kombi to bajka, spróbuj parkować Passatem w sedanie, będziesz wyzywał. Płaska szyba zaraz przy tyłku auta to zbawienie :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2018, 09:07

Passat w kombi to akwarium na kółkach - świetnie się tym parkuje :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2018, 09:31

Nie, Passat był robiony na zamiennikach dobrej jakości. Co do almery to dzięki za poradę ... sprawdzę pod uszczelkami itp. Z tego co tu piszecie to almere lepiej sprzedać póki jest w tak dobrym stanie. Bo była też opcja, aby to auto wzięła mama, ale skoro mówicie, że ma takie problemy to chyba nie ma sensu się w to bawić.
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Lis 2018, 11:11

Sprawdziłem właśnie blachę pod uszczelkami i pas przedni w Almerze. 0 rdzy.
Co do auta mam je od roku, więc zimę już jedną przeżyło. Teraz będzie druga. Na razie nie mam do niego zastrzeżeń.
Ostatnio edytowany przez Pretous, 02 Lis 2018, 16:15, edytowano w sumie 1 raz
Pretous
Nowicjusz
 
Posty: 8