Witam.
Szukam odpowiedzi na pytanie dlaczego w poszczególnych firmach jest aż tak duże zróżnicowanie w cenie. Chodzi mi o to, że np. w Warszawie w firmie Masters przeprowadzę taki chiptuning za 2500zł, w 44tuning za 3500zł, a w Łodzi za to samo w firmie ztrtuning za 1500zł. Dlaczego jest taka duża różnica i co mi doradzacie? Zastanawiam się czy nie wolałbym już zaoszczędzić i pojechać do tej Łodzi tylko nie wiem czy może to nie jest po prostu jakiś ściema?
Proszę o radę, dzięki
...chiptuning autek na japońskich sterownikach jest bardzo drogi...potrzebny do tego jest drogi sprzęt...w taki tuning za 1500 zł w tych autkach nie wierzę ...ja osobiście załatwiam Navarki redboxem...znacznie taniej...w karzdej chwili można powrócić do serii...nie ma problemu z gwarancją i wizytami w aso...a wyniki całkiem fajne
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Mam przyjaciela, który zajmuje się chip-tuningiem. Sam modyfikował mi silnik w S-Maxie, za który zapłaciłem prawie 2 tysiące. Rozmawiałem z nim trochę i uważa,że te "redboxy" czy inne chińskie patenty nie podziałają korzystnie na silnik Twojego auta(bynajmniej nie na dłuższą metę) Jeśli chcesz już podwyższać moc w swoim samochodzie to zapłać trochę więcej i miej pewność, że wszystko było zrobione profesjonalnie i fachowo
Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...
Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...
Mam przyjaciela, który zajmuje się chip-tuningiem. Sam modyfikował mi silnik w S-Maxie, za który zapłaciłem prawie 2 tysiące.
..jeśli chodzi o Fordy...to chyba robię ich najwięcej ..i nie przesadzę jak powiem że w całej Polsce ..jeśli zaglądasz na FCP to pewnie wpadł Ci w oko nick heko Pozdrawiam
Widzę, że nurtuje temat modernizacji silników 2.5 Dci Nissana a skoro zmodernizowaliśmy już ich setki to przekażę z czego wynika różnica w cenie.
U nas są do wyboru dwie technologie, modernizacja poprzez sterownik zewnętrzny DPP czy też opcja programowa w sterowniku fabrycznym.
Natomiast ważnym jest usunięcie wady fabrycznej nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym gdyż w cenie za 3500 zł jest właśnie ona usuwana.
Wada powoduje głośniejszą pracę układu wtryskowego, ospałość do 2000 obrotów, spadek dynamiki powyżej 3300 obrotów i pogarszającą się sprawność wraz z przebiegiem.
Założenie prostego box-a który wręcz bez kontroli buduje moment i tym bardziej dodaje paliwa bez zważanie na funkcję doładowania powoduje skrócenie żywotności układu wtryskowego.
Temat pulsacji jest nam znany od kilku lat.
Po usunięciu pulsacji i ponownym skalibrowaniu systemu CR silnik ten pracuje ciszej jak i zachowuje przyjemnie moment oraz moc także w obrotach wyższych pow. 4000 rpm
Dlatego 95% klientów przy tych silnikach wybiera opcję kompleksową w cenie 3500 zł polegającą na usunięciu wady fabrycznej w układzie i np: zamontowanie zewnętrznego sterownika DPP który pozwala na:
- zdolność indywidualnej regulacji przebiegu momentu obrotowego i mocy w funkcji obrotów
- zdolność regulacji przebiegu doładowania w funkcji dodatku paliwa i obrotów
- swobodną możliwość ustawienia reakcji nadwyżki momentu obrotowego
- możliwość ustawiania limitera maksymalnego momentu
- możliwość ustawiania limitera maksymalnej mocy
- zdolność ustawienia odpowiedniego stosunku AFR oraz temperatury spalin EGT bez zakłócania faktycznych odczytów
- zdolność przejścia blokady antytuningowej 1 czy 2 stopnia
- zabezpieczenie przed przeciążaniem
- bardzo szybkie działanie czyli bardzo szybki i wysokiej jakości procesor
- zdolność programowania z gwarancją 1 000 000 razy
- wysokiej jakości wiązkę łączącą
To wyróżnia sterowniki zewnętrzne od starającej się ratować patenty firm boxów dwukanałowych
Przy tych silnikach i skrzyniach manualnych dla bezpieczeństwa sprzęgła ustawiamy ok 60 Nm więcej i 30-40 KM więcej, przy automacie ok 70-80 Nm. więcej i 30-40 Km więcej. Prawie każdy z tych silników potrzebuje generalnie innych ustawień.
Tutaj można zobaczyć wykres Navary ze skrzynią manualną, w wersji seryjnej widać jak wygląda już znacząca pulsacja w układzie CR
Tutaj charakterystyka przy skrzyni automatycznej:
Oczywiście zawsze zamiast sterownik DPP możemy wykonać opcję programową, gdyż modernizujemy Ecu Denso wykonując stosowne ustawienia programowe.
Reasumując, taka jest różnica między różnymi cenami rozwiązań dla tuningu tego silnika.
Ostatnio edytowany przez 44tuning, 30 Maj 2011, 22:09, edytowano w sumie 1 raz
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.