Nissan Patrol 2,8 Di GR SE 1999r.

23 Mar 2010, 01:29

Witam z ukłonami doświadczonych.Nabyłem ostatnio Patrola z '99.To moje pierwsze auto terenowe (sentyment do aut z renomą) i poszukuję u Was porad.Nie mam instrukcji i większości danych n.t.:jaka jest największa prędkość na szosie,jak się ustawia przekładnię na szosę i na teren,coś na temat dyferencjału-po kiego itp.W moim przy 120km/h obroty wchodzą już na dangerous red poziom 5 tys-czy to tak ma być?Przy hamowaniu,podczas zbliżania się do zatrzymania,odbija pedał hamulca i słychać charakterystyczny chrobot przez chwilę.Co to jest lub może być?Jakie powinno być ciśnienie w oponach?Dorzucę jeszzce info,że ma przebiegu 200tys i jest sprowadzony z Danii.Bardzo proszę Was o pomoc w tych kwestiach,jako dobrych pedagogów w dziedzinie Patroli.Szacun za to :cool:
spaceman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin

23 Mar 2010, 03:07

http://www.nissanclub.cz/manuals.php?&lang=cze&kols=4
http://ineedfile.com/nissan-patrol-y61- ... ja-obs-ugi
tutaj masz instrukcje do Y61
ustawienia napędów na szosę to 2H (tył), dalej masz 4H( 4x4 bez reduktora, podział 50:50) 4L (4x4 + reduktor podział 50:50) do tego difflock czyli włącznik blokady tylnego mostu ( tylny mechanizm różnicowy jest zablokowany), występował również stabbi czyli odłączanie stabilizatora, 120km/h i masz pod czerwone pole, to nie przypadkiem na reduktorze?
ciśnienie w oponach tabelka z neta podaje 235/80R16 przód - 2.3 tył - 2.3 / dla opon 265/70 R16 przód - 2.3 tył - 2.3 na szosę, a nie ma na aucie gdzieś nalepki z wartościami ciśnienia? Najczęściej występują albo na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa, pod maską lub jest widoczna po otwarciu drzwi kierowcy.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2010, 08:48

a jakie ty masz opony że przy 120 masz czerwone?? może czas zmienić bieg na 4 :mrgreen:
a tak na poważnie ;) koła wchodzą 32-33 cale (jeśli zawias zdrowy) jeśli dużo szosy to 32x10,5x16
ciśnienie koło 2 bar w teren niższe, chrobot to prawdopodobnie ABS :mrgreen:
nie każdy patrol ma diff locka są też z LSD, więc możesz przycisku nie mieć jeśli masz to włączać i wyłączać na postoju, i używać TYLKOw terenie stabi to też niekoniecznie musisz mieć rozłączane, może być normalne stałe

jeśli to RD28Ti
obserwuj wskazówke temperatury :mrgreen: nie przegrzewaj silnika przegrzejecz raz cz 2 i uszczelka albo głowica będzie do roboty, ogólnie to nie jest auto autostradowe, wygodna stała prędkość to 110km/h jak go pociśniesz zacznie się grzać zwłaszcza z obciążeniem
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Mar 2010, 09:06

pocieszny napisał(a):jeśli to RD28Ti
obserwuj wskazówke temperatury :mrgreen: nie przegrzewaj silnika przegrzejecz raz cz 2 i uszczelka albo głowica będzie do roboty, ogólnie to nie jest auto autostradowe, wygodna stała prędkość to 110km/h jak go pociśniesz zacznie się grzać zwłaszcza z obciążeniem

Nie, no jak tylko na asfalt to guma w seryjnym rozmiarze starczy, no, fakt nie wszystkie mają blokadę i stabbi, o ile się nie myle to SE to jest bardziej podstawowa wersja wyposażenia? Bo S to standad, najuboższe wyposażenie, dobrze kombinuję?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2010, 11:13

napisem na drzwiach się nie sugeruj :mrgreen:
nissan jak zresztą wiele japońskich firm wkładał do aut to co było pod ręką i akurat czego było dużo na stanie :wink: tak że gdzieniegdzie stabiOFF było w standardzie gdzieniegdzie jako opcja :mrgreen: są wersje SE nawet z ręcznymi korbkami u drzwi :wink: ale za to z klimą wilostrefową :mrgreen: tak że panie oznaczenie sobie a producent i klienci sobie :mrgreen: prawie tak wesoło jak w suzuce :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Mar 2010, 11:36

[quote="Jogi4x4"]http://www.nissanclub.cz/manuals.php?&lang=cze&kols=4
http://ineedfile.com/nissan-patrol-y61- ... ja-obs-ugi
dzięki wielkie.Czy można pobrać polskojęzyczną instrukcję bez rejestracji,lub przynajmniej bez płacenia?Po czesku też nie bałdzo,bo u nich śrubka znaczy nakrętka,a nakrętka sworzeń itd. :neutral:
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz-przy prędkości m-dzy 80 a 110 km/h i obrotach ok 4 tys pojawia się dziwne drganie-bicie na kierownicy.Ustępuje po wciśnięciu większego gazu lub po zejściu z prędkości.Co to jest,bo mi się to nie podobuje raczej?
spaceman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ospały i senny za kierownicą
    Nie bądź ospały i senny za kierownicą ponieważ takie zachowania sprawiają, że reakcje kierowcy są dużo wolniejsze, jego percepcja słabsza, a do tego ryzyko wypadku dużo wyższe. Jesienią i zimą, kiedy dni są krótsze ...

23 Mar 2010, 11:41

żle wyważone koła, luzy na łożyskach zwrotnic, luz na tulejach panharda, wywalony amortyzator skrętu- jedno lub kilka część sprawdzisz sam wszystko na SKP lub u gumiarza
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 13:20

spaceman napisał(a):Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz-przy prędkości m-dzy 80 a 110 km/h i obrotach ok 4 tys pojawia się dziwne drganie-bicie na kierownicy.Ustępuje po wciśnięciu większego gazu lub po zejściu z prędkości.Co to jest,bo mi się to nie podobuje raczej?


krzyżak lub wieloklin wału napędowego, objawy opisane przez kolegę powyżej nie ustępują po odjęciu nogi z gazu

ale żeś dał z tym tekstem "auto z renomą" :lol: :lol: nie ciśnij go pod 4 tys. obr bo Ci głowica podskoczy i będzie płacz
RD28T nie lubią constans pow. 3 tys. obr, zwłaszcza latem ;)

ale mogło być gorzej, mogłeś się wpakować w 3,0Di :mrgreen:
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

25 Mar 2010, 20:01

Draak napisał(a):
spaceman napisał(a):ale żeś dał z tym tekstem "auto z renomą" :lol: :lol: nie ciśnij go pod 4 tys. obr bo Ci głowica podskoczy i będzie płacz
RD28T nie lubią constans pow. 3 tys. obr, zwłaszcza latem ;)

aaa tam...znajomego Patrol ciśnięty w okolice 4000/min i nawet trochę więcej przez 5 OS każdy po ok 2.1-2,7km ciężkiego terenu, temperatura na zewnątrz ok 30 w cieniu i miewa się dalej świetnie, do tego inne upalania i żyje dalej. :grin:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Mar 2010, 20:17

Draak, masz/miałeś Patrola?? :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 23:38

pocieszny napisał(a):Draak, masz/miałeś Patrola?? :mrgreen:


nie popełniłem nigdy tego sepuku ;) za to zbyt długo w tym siedzę i zbyt wielu kumpli z parchami mam, żeby nie wiedzieć co w trawie piszczy ;)

co nie zmienia faktu, że Y61 po słapie na 4,2TD (lub jakiekolwiek większe kowadło sobie tam ktoś umyśli) jest autem bez wątpienia bardzo mocnym
dla mnie jednak do sportu krótki za ciężki, długi na wyprawy za długi i duży ;) ale to tylko gusta
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

25 Mar 2010, 23:46

bo najgłośniek o wybuchowości patrola krzyczą osoby które nigdy tego auta nie miały :mrgreen:
a Y61 z 4.2 to już totalna pomyłka :mrgreen: samochód wyprawowy o masie 2.7T na pusto :D no ale jak stryjenka woli :mrgreen:

Y61 z 2.8 eti jeśłi go nikt nie zakatował na śmierć to bardzo fajne auto i w brew obiegowej fami wcale nie bardziej wybuchowy od cysety czy tym bardziej od łoplów/isuzu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Mar 2010, 10:22

Draak napisał(a):dla mnie jednak do sportu krótki za ciężki, długi na wyprawy za długi i duży ;) ale to tylko gusta
Krótki raczej nie tyle za ciężki co za słaby do tej masy. Jak wsadzisz 4.4V8 np. BMW to też będzie tak samo jechać bo jest cięższy niż LC, czy coś podobnego?
Co do długości na wyprawy to raczej w sam raz.Np. Unlimited Rubicon nie weźmie na siebie tyle szpeju (za mało miejsca) dla dwóch osób na dłuższą wyprawę wiem z autopsji :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2010, 10:37

Jogi4x4 napisał(a):
Draak napisał(a):dla mnie jednak do sportu krótki za ciężki, długi na wyprawy za długi i duży ;) ale to tylko gusta
Krótki raczej nie tyle za ciężki co za słaby do tej masy. Jak wsadzisz 4.4V8 np. BMW to też będzie tak samo jechać bo jest cięższy niż LC, czy coś podobnego?
Co do długości na wyprawy to raczej w sam raz.Np. Unlimited Rubicon nie weźmie na siebie tyle szpeju (za mało miejsca) dla dwóch osób na dłuższą wyprawę wiem z autopsji :wink:


Krótki do sportu jest dla mnie za ciężki.
Do przepraw zdecydowanie za ciężki, tonie cholerstwo. Na dodatek parch na 35" przez te wielkie gruchy mostów ma prześwit identyczny jak Toy 70 na 33". A pow. 35" warto już zmieniać przełożenia, itd.
Do szybkościówek zły rozkład mas, zwłaszcza z rzeczonym 4,4V8, dziobem nurkuje na hopach. Zresztą nie oszukujmy się - era sztywnych mostów w ściganiu sie odeszła niczym gaziki i uazy na jodłach ;)
Do wypraw dla mnie zbyt długi, za ciężki, za dużo pali, zbyt niepewna głowica w gorącym klimacie (RD28T) - wspinanie się w gorącym klimacie w górach obciążonym autem na reduktorze stawia duże wymagania. A wielkość? Z każdym wyjazdem zabieram coraz mniej rzeczy, a jeżdżę coraz dalej :) (nie piszę tu o popularnej rumunii, bo dla niektórych to odległość jak ze szczecina do krakowa ;))

Oczywiście to czysto akademicka dyskusja, bo do amatorskiej jazdy liczą się przede wszystkim gusta i miłość do patroli jestem w stanie zrozumieć :)
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

26 Mar 2010, 12:17

ja też jestem w stanie zrozumieć miłość do HDJta ale ...
ciężar ten sam, gruszki mostów mają dokładnie taki sam wymiar, jedyny plus są ustawione w 1 lini,

co do rozkłądu masz jak sie silnik wdupczy jak idiota to się ma zły rozstaw masy, dziwne to dla mnie bo patrol 4,2 ma prawie idealny rozstaw masy więc jak można go zepsuć wkłądając lżejszy silnik na przód??


i teraz pytanie zasdnicze dlaczego jednak w 90% auta do ścigania jeśli robi się na ramie z c\zegoś to jest to patrol??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)