Nissan patrol GR 1990 przekaźnik lub sterownik

22 Mar 2008, 10:26

Witam serdecznie. sprawa wyglada tak. troszku podtopilem mojegop patrola, napewno zalalem przekaznik i sterownik do swiec. Nic sie nie dzialo ale za dwa dni przy podgrzewaniu swiec zauwazylem, ze grzeja sie bardzo krótko, i był problem z odpaleniem samochodu. Juz po odpaleniu przekaznik pstrykał jak oszalały i wlaczał oraz wyłączał podgrzewanie swiec. Wydaje mi sie ze to wina przekaznika, ale rozebralem go, był suchy, jednak bardzo malo prawdopodobne aby dostala sie tam woda, byl bardzo bardzo szczelnie zamkniety, mialem problem aby go otworzyc. Moje pytanie brzmi, czy sterownik, który znajduje sie na prawym słupku od wewnatrz samochodu zaraz koło bezpieczników mozed powodowac takie zachowanie przekaznika, czy te 2 elementy sa jakos powiazane ze soba, i czy moge zdiagnozowac blad, czy to na przekazniku ( w zasadzie to on mi pstryka cały czas), czy to na sterownkiu i jak mam to zrobic, pozatym auto pali i wszystko jest ok.

proszę o pomoc i dziekuje.
rapez1
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 22 Mar 2008, 15:55

    Zalanie przekaźnika,to nic w sumie strasznego.Po jego wysuszeniu(lub gdy sam wyschnie) działa zazwyczaj jak przed zalaniem(chyba,że zardzewieją styki).Natomiast zalanie sterownika(czyli układu elektronicznego) i jego uruchomienie(włączenie silnika),to już można powiedzieć tragedia.To zachowanie przekaźnika,to oczywiście wina sterownika.Przekaźnik tylko dostaje impuls napięcia właśnie ze sterownika.Jak sterownik był mokry,a ty próbowałeś uruchomić silnik,czyli włączyłeś sterownik,zrobiło się zwarcie w nim,a z tego co opisujesz uszkodzeniu uległ obwód czasowy.Proponuję ci oddać ten sterownik do jakiegoś elektronika.Być może da sie go jeszcze naprawić.Napewno taka naprawa wyjdzie taniej niż kupno nowego.Chyba,że uszkodzeniu uległ jeszcze inny obwód.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Mar 2008, 18:08

    Dziękuje serdecznie ale za pomoca pewnego kolegi, naprawilem problem,
    jestem Wam wszystkim wdzieczny za udzieloną mi pomoc.
    Pozdrawiam.
    rapez1
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Nowy SEAT Leon zaprojektowany całkowicie od podstaw
      Nowy SEAT Leon to silna i emocjonalna osobowość oraz najpiękniejszy sposób by doświadczyć funkcjonalności płynącej z samochodu. Nowy Leon to zaprojektowany całkowicie od podstaw i pełen nowoczesnej technologii samochód ...