REKLAMA
qrde wstyd się przyznać ale wprowadziłem Cię w błąd
nie wiem czemu ale cały czas myślałem o GR Y60 a nie Y61
teraz jak napisałeś to dokładnie przeczytałem jeszcze raz, i rzeczywiście masz mieć 1 listwe i na niej 12V (nie jak w starym 6,5V)
ale.. 7s to długo , w 61 świece są zrobione podobnie jak w "cywilnych" autach, i po konsultacjach szybkich zostało stwierdzone że tak rzeczywiście może to być objaw czujników temp
-czujnik temp płynu masz przy grodzi po prawej stronie
-czujnik temp paliwa jest w pompie,
i kilku innych bo komp może nie dogrzewać, albo dogrzewać w innych momentach... ale miało by to tylko na zimnym zupełnie silniku znaczenie, a z tego co piszesz to problem występuje też na ciepłym i to może być spowodowane padającą głowiczką pompy wtryskowej,
ogólnie co ja bym zrobił to pomierzył napięcia na listwie i na akumulatorze w trakcie grzania (2 multimetry i prosty pomiar) i jeśli wskazania się różnią to może być problem z przekaźnikiem (to można obejść wkładając zwykły przekaźnik i grzejąc "na krótko" kilka sekund i patrzeć czy coś się zmienia), długie nagrzewania może być też spowodowane zużyciem świec (jest możliwość diagnozy czy świeca jest zużyta czy nie, ale domu tego nie zrobisz niestety,
w Y61 czujniki są te same na komp i do zegarów więc w teorii jeśli masz poprawną temp na zegarach powinieneś mieć też poprawną dla komputera (jedynie czujnik temperatury paliwa jest tylko dla kompa) błędy mogą zmienić czas nagrzewania świec, ale po postoju 5-10-20 minutowym świece nie są potrzebne do odpalenia silnika nawet po pół godzinie na mrozie, podpięcie do kompa mogło by pomóc.. ale wiem że nawet ASO tego nie ogarnia więc raczej się nie masz co łudzić że coś odczytają,
co do grzania to 7 s jest za dużo i na zupełnie zimnym silniku może chodzić jak traktor, ale za problemy po krótkim postoju na pewno nie odpowiadają świece tylko co innego (prawdopodobnie pompa), jak pisałeś że filtry i takie tam są powymieniane to nic innego do głowy nie przychodzi
jeszcze raz wielkie sory, ale zasugerowałem się najczęstszą przypadłością tego silnika w starej wersji