Nissan patrol gr2.8 99rok problem z odpalaniem

23 Mar 2013, 03:57

Witam wszystkich serdecznie.Mam problem z moim niskiem podczas odpalania na zimno i czasem na ciepło.Praktycznie problem jest typu że wystarczy minus 5 i auto pali jak stary łup,trzeba go kręcić i kręcić a jak załapie to nie widać ani mnie ani auta.Rzecz która mnie trapi to czas nagrzewania się świec,gdzie czasami są to czrery sekundy a czasami wogóle.Kolega mechanik mówił mi o czujniku na głowicy który może za to odpowiadać ,ale ile [om] ma mieć i czy to ten.Silnik w całokształcie ma 155000 i jezdził nim dziadek więc gada fajnie z misy nie wieje i nie kopci,ale jedyny dramat to jak auto postoji 2 godzinki.Bardzo bym prosił o jaką kolwiek wskazówkę która pomogłaby mi usunąć ten problem.Do tej pory jezdziłem voyagerem z silnikiem vm także awarie dla mnie to nic nowego,ale z tym liczyłem ze będzie lepiej a tu klapa.Czekam na newsy i z góry dziękuję.
nibiru
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
Silnik: 2.8 95 kw
  • 23 Mar 2013, 09:52

    Zacznij od świec i przewodów :)
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012

    23 Mar 2013, 18:47

    Siemka no właśnie szukam pomocy bo świece są OK,wolty też.Niewiem tylko gdzie szukać temporyzatora od świec i czy jest ten czujnik o którym pisałem.Bo na głowicy są dwa jeden od temperatury silnika i jeden mały tylko od czego.Nie posiadam żadnego materiału na ten temat,a nic specjalnego nie wygoglowałem :( pozdrawiam
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    27 Mar 2013, 03:04

    Pewnie chodzi o czujnik położenia wału rozrządu ale przyjrzyj się też na czujnik położenia wału korbowego (niżej na bloku) i one by całkiem pasowały do objawów, nic więcej tu nie powiem :) bo po opór zapraszam już do google. Sprawdź czy masz mase na głowicy. Sprawdź jeszcze układ paliwowy, mogła odłożyć się woda która przy minusowej temperaturze zamarza. Filtr paliwa do wymiany jeśli stary. Tu *****... Ostatnia do sprawdzenia jest szczelność i swobodny przepływ dolotu (czy np. filtr powietrza nie tamuje bo jest stary).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    27 Mar 2013, 14:23

    Siema Vermin dzięki za podpowiedz i odrazu mogę powiedzieć co posprawdzałem.Filtry nowe,masa jest,woda w układzie odpada bo robi mi to też jak nie jest na minusie,świece sprawdzone grzeją wszystkie ale żeby ją zagrzać na czerwono trzeba 6/7 sekund,i tu mam pytanie.Czujnik pozycji wału może mieć na to wpływ :?: bo w vojagerze pamiętam jak odłączyłem czujnik to świece grzały nawet 7 sec,czyli tak jak wcześniej a jeżeli to on to jak go sprawdzić,jaki ma mieć opór.Bo z tego co widze to problem jest właśnie z czasm nagrzewania,tylko niewiem co za tym stoi.
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    27 Mar 2013, 15:31

    Na grzanie świec? Nie sądzę :<...

    1. A jak kręci rozrusznik???????
    2. Wskaźnik pokazuję dobrą temperaturę?????
    3. Sprawdź napięcie paska klinowego alternatora, czy masz ładowanie.
    3. Winowajcą jest pewnie czujnik temperatury, albo jego przewody do sterownika.
    4. Jakbyś mógł to wyreguluj zawory i sprawdź kompresję (jak nie masz jak to zobacz czy nie dmucha z otworu bagnetu lub z pod korka ale baaardzo wątpię).
    5. Jeżeli znajdziesz to sprawdź przekaźniki świec, za niewłaściwy czas nagrzewania może odpowiadać też sam sterownik ale wątpie.
    6. Ja bym jednak obstawiał układ paliwowy.
    7. Dobrze byłoby podpiąć się pod kompa.
    8. Jeżeli któraś z tych rzeczy jest rozwiązaniem problemu to było by dobrze po wszystkim skasować błędy, zwłaszcza jeśli problem jest w elektronice. Zobaczy się ;).

    Według mnie - Albo układ paliwowy, albo czujnik temperatury z wiązką.
    Szanse 50 % do 50 %.
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    27 Mar 2013, 21:54

    Niemam gdzie ch...a sprawdzic od czego jest ta druga sonda na głowicy,ale 90 prc to może być to bo jak odłącze z niej kabel to jest tak samo 4 sek i lampka gasnie. A z misy nie wieje :),zaworów nie sprawdzałem ale nie klepią Trzeba będzie zamówić i śię spróbuje :yes:
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    28 Mar 2013, 09:17

    świece żarowe ok ;) napięcie ok ;) ale prawdopodobnie padnięty moduł sterowania świecami ( koło nóg pasażera) najczęstsza przypadłość padaki 2,8 :mrgreen:
    ina sprawa jakie masz śwece żarowe i czy jak ktoś grzebał to pozakładał je w odpowiedniej kolejności i z odpowiednimi podkładkami na listwach :wink: w GRze RD28T nie wszytkie świece grzeją na tym samym woltażu i tak samo długo
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    28 Mar 2013, 15:22

    Witam.No przy świecach to ja grzebałem a przedemną to niewiem,ale o kolejności to nie słyszałem więc je wkładałem jak leci.Właśnie teraz grzebałem i moduł jest ale od strony kierowcy na dole przy drzwiach,a po drugiej są tylko dwa przekażniki.Słychać też przekażniki jak klikają podczas otwierania drzwi te na module i te od pasażera.Może ten moduł mieć dwie funkcje?A jeszcze jedno jak zapali to na świecach mam dalej prąd :shock: , ale to chyba nowe bo wcześniej nie było albo nie zwróciłem uwagi :?
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    29 Mar 2013, 10:22

    masz mieć
    tak to ma działać
    ogólnie wydaje mi sę że ktoś pogrzebał u Ciebie w układzie świec
    stojąc od przodu masz 123456 cylinder (1cylinder przy chłodnicy 6 przy grodzi)
    po 1 świece masz mieć ceramiczne NGK (inne zamienniki nie działają,właśnie nie zdążą się nagrzać) napięcie 6,5V, świece 1-3 są normalne natomiast 4-6 są świecami podwójnego zacisku, mają 2 krótką listwe z podkładkami ebonitowymi, jest to ważne jakie podkładki bo jeśli ich nie ma system pójdzie w kosmos pięknie dymiąc w zwarciu :mrgreen:
    z tego co piszesz ktoś powymieniał świece w aucie nie mając pojęcia co robi
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    29 Mar 2013, 14:19

    :o TO ci dopiero takie numery kitajce robią? To teraz zrobimy tak,skocze do auta wyjme świece a wieczorem zdam relacje jakie są.wiem tylko ze mają znaczek nissana ale czy są NGK to się okaże.A na poście nie pomieszałeś trochę tych cylindrów bo jest napisane to samo 1/6 a pózniej 1/3 :? .dam znać i dzięki za pomoc której mi udzielasz. :roll:
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    29 Mar 2013, 23:36

    To znowu ja :oops: Niedawno wróciłem z pracy także za robote zabieram się teraz a rano widzę ze piszesz około 8mej zdam relacje z rozbiórki.A :idea: jeszcze jedna sprawa widzę ze jak lampka na desce rozdzielczej świec gaśnie,a ja poczekam jeszcze 5/10 sekund to pali fajnie.Ale puszcza dymka,no ale o dymku wspomnieli nawet w instrukcji obsługi :oops: .Dobra idę werifikować :mrgreen:
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    30 Mar 2013, 10:45

    Już rozebrałem i jest tak.Świece mają następujące oznaczenia-11v 8924 kn11.wszystkie cztery takie same ze znaczkiem nissana.Opór mają wszystkie taki sam 1,5/6 om.Listwa na każdym wyjściu też ma taki sam opór.To tak się zastanawiałem i nie kapuje jak je można pomylić jeżeli wszystkie są takie same i do tego orginalne.Jak to jest wkońcu z tymi woltami,bo żeby dać jakiej kolwiek z nich mniejszy prąd musi mieć większy opór albo świeca albo listwa.Ty jak to widzisz?
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw

    31 Mar 2013, 18:40

    świece masz nissana ale do silnika TD42 albo TD27T a nie RD28T :mrgreen:
    nie pomyliłem cylindrów bo długa listwa obejmuje cylindry 1-6 a krótka tylko cylindry 1-3
    świece nie mogą być takie same bo 3 są 1 pinowe 3 są 2 pinowe,
    wysłałem Ci na PW opis tego jak to ma być poskładane i co ma w silniku siedzieć, a to że jak pogrzejesz dłużej i zaczyna palić dowodzi tylko że masz świece zwykłe włożone a nie ceramiczne :ok:
    zwykle tak jest jak ten silnik serwisują ludzie nie mający pojęcia o tym co tam jest, albo zrobione było po taniości :evil:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    31 Mar 2013, 20:20

    To ci buty :? .Ale mam tylko jedno pytanie bo to wszysko ogarniam ale nie do końca.Listwe mam tylko jedną tą długą,mogę kupić wszystkie 6 sztuk ceramiczne i zamontować?Cz w taki sposób polepszę sytuację i nie zrobię bajzlu na instalacji.Bo przewodów doprowadzających prąd jest tylko jeden no i chyba tak ma być nie?Bo auto stoi ja to jeszcze raz rozebrałem a jak mam składać żeby znów rozbierać i w międzyczasie spalić coś jeszcze to mi nie gra. :no: A tak pozatym to dobrze ze mi napisałeś od początku bo bym pewnie pół auta rozebrał i dalej by było tak samo. :D
    nibiru
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: nissan patrol gr 2.8 Y61
    Silnik: 2.8 95 kw