Nissan Primera kręci, ale nie odpala

13 Sty 2016, 08:25

Dzień dobry wszystkim Szanownym forumowiczom,
pozwólcie, że nakreślę Wam na początek sytuację, z którą się zgłaszam.
Przedwczoraj moja kobieta, wyjeżdżając po południu do sklepu, wsiadła do auta i nie zauważyła, że jest na biegu, z przyzwyczajenia nie trzymała nogi na sprzęgle, samochód jej zgasł i od tamtej pory już nie odpalił.
Moim pierwszym pomysłem był akumulator, jednak podłączenie go przez kable nie dało żadnego skutku, kręcił, ale nie odpalał.
Następnie wyczytałem na forum, że to może być kwestia alarmu, stąd odłączyłem akumulator na około godzinkę, po czym podpiąłem go spowrotem. To nijak nie pomogło, ciągle ten sam problem.
Jednak wczoraj wieczorem, zauważyłem, że świeci się kontrolka immobilaizera (pulsuje). Jednak gaśnie po włączeniu zapłonu.
Moim ostatnim pomysłem jest to, że moja dziewczyna w jakiś sposób zablokowała samochód, naciskając przypadkowo jakąś sekwencję na pilocie, stąd kontrolka immobilaizera daje o sobie znać, a wcześniej wydaje mi się, że nie świeciła.
Spotkał się już ktoś kiedyś z taką sytuacją? Jeśli tak, bardzo proszę o pomoc i porady, za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie

Nissan Primera, 2001, wersja poliftingowa p11-144, motor 1.6 benzyna.
HyperPeter
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 11 2011
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2016, 10:30

Immo nie ma żadnych sekwencji. Jeżeli już, to coś z alarmem. Włącz alarm pilotem, zobacz co się dzieje ( czy jest sygnał, czy mrugną kierunki bądz światła, czy co ci tam mrugało i ile razy, poczekaj z 10 sekund i wyłącz alarm pilotem i patrz co się dzieje - mruganie świateł i ile razy. Jak zachowuje się dioda alarmu?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2016, 10:44

Ogólnie rzecz biorąc to jest tak: otwieranie i zamykanie prawidłowo, tj tak jak było zawsze, czyli mruga kierunkowskazami i do tego sygnał dźwiękowy. Dwie rzeczy są jednak inne niż normalnie, po otworzeniu auta po jakimś czasie drzwi same się zamykają, nawet kiedy są otwarte na oścież, dioda alarmu, po otwarciu zamka drzwi bardzo szybko pulsuje, do momentu otwarcia drzwi.
HyperPeter
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 11 2011
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2016, 10:50

Sprawdz, czy po tym, jak zamknie się c.z. to czy włacza sie alarm. Ewentualnie pootwieraj inne drzwi. Przyczyną może być wyłacznik krańcowy drzwi, który się nie otwiera i alarm spowrotem zamyka drzwi i się uzbraja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2016, 19:53

Słowami ciężko opisać co się dzieje, dlatego nagrałem krótki filmik, który może w jakiś sposób pomoże w diagnozie problemu.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jeśli naruszylem regulamin wrzucając link to z góry przepraszam.
HyperPeter
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 11 2011
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 16V 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Sty 2016, 12:44

Mam jeszcze takie pytanie czy masz osobny pilot do kluczyka i czy kluczyk jest rozbieralny? Jeżeli jest osobny pilot, a kluczyk rozbieralny to może bateria od immo w kluczyku jest słaba.

Jeszcze jedna sprawa może alarm posiada również funkcję antynapadową, tzn przed włączeniem silnika po otwarciu przednich drzwi należy przycisnąć „odpowiedni” przycisk. Zazwyczaj to jest ten sam co otwiera auto. Próbowałeś tak zrobić przed łożeniem kluczyka do stacyjki lub po włożeniu kluczyka. Możesz jeszcze sprawdzić takie opcje być może uaktywniła się jakaś funkcja alarmu działająca w ten sposób.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2016, 19:07

Na filmie widać że zamknięcie auta - jednokrotne mignięcie kierunków , otwarcie - dwukrotne. Czyżby miało być odwrotnie ? Sprawdziłem u siebie i mam odwrotnie.
Do kolegi jeśli się nie uporał z problemem . Zamknąć auto pilotem , otworzyć ale kluczykiem i spróbować uruchomić motor. Być może alarm utracił synchronizację z zamkiem centralnym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna