Nissan Primera P11

13 Cze 2013, 14:56

Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się do Was o pomoc. Otóż zamiaruję kupić nissana primerę p11 rocznik 99 sedan. Przejrzałem cały internet w poszukiwaniu informacji ale nie znalazłem zadowalających mnie wskazówek tylko same pośrednie odpowiedzi. Auto to słynie z swojej bezawaryjności i z przyzwoitych cenowo części.Chciałbym kupić ten samochodzik z silnikiem 2.0 w benzynie , wszyscy go polecają ale nikt dokładnie nie podaje jakie jest spalanie jak jest z jego awaryjnością, i która mocowo jednostka jest najlepsza. Następna sprawa którą chciałbym wyjaśnić to podobno zrywające się półosie czy to prawda, czy jest to groźne i jakie są koszty naprawy tej awarii, słyszałem też o tym, że w silnikach benzynowych są łańcuchy na rozrządzie które lubią się zrywać :shock: - jak to naprawdę jest powiedzcie .Ostatnia rzecz to wszyscy polecają Primerę P11 144 co to oznacza i jak rozpoznać ten model chodzi tu o silnik czy cały samochód. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi lub sugestie na pewno okażą się pomocne.Pozdrawiam.

P.S Jeżeli ten tema był poruszany na tym forum to z góry przepraszam, że go odkopuje ale jakoś nie mogłem go tutaj znaleźć być możę jestem ślepy :lol:
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

13 Cze 2013, 20:36

Maniek9013 napisał(a):Chciałbym kupić ten samochodzik z silnikiem 2.0 w benzynie , wszyscy go polecają ale nikt dokładnie nie podaje jakie jest spalanie jak jest z jego awaryjnością, i która mocowo jednostka jest najlepsza


Najlepsza 1,8-2,0 benzyna silniki SR20de i QG18DE. SR bardzu uznane konstrukcje nie pozbawione wad ale generalnie ok.

Maniek9013 napisał(a):jakie jest spalanie jak jest z jego awaryjnością

1,8 8-9pb 10-11l lpg i zamula jednostka 2,0 0,5l-1l więcej niż 1,8 ale całkiem dobrze jedzie.

Maniek9013 napisał(a):Primerę P11 144 co to oznacza i jak rozpoznać ten model chodzi tu o silnik czy cały samochód.


Cały calutki caluteńki :D oznaczenie 144 dotyczy poliftu 99-01 a samo p11 96-99

Maniek9013 napisał(a):i która mocowo jednostka jest najlepsza.

Mocowo najlepsz jest SR20VE 200-280KM odpowiednik VTECa hanki :D a tak na poważnie Primera GT 2,0 SR20DEH 150KM ale chybo do 98r ją robili.

Maniek9013 napisał(a): zrywające się półosie czy to prawda

Prawie prawda szybko szaczynają stukać ale nie odrywają się :D koszty jak przy golfie :wink:

Maniek9013 napisał(a):słyszałem też o tym, że w silnikach benzynowych są łańcuchy na rozrządzie które lubią się zrywać :shock:

Zaczyna od stukania i może się zerwać jak olejesz stukanie.

Ogólnie fajne auto dobrze wyposażone, troche badziewne materiały i toporne wnętrze.

Wady silniki mają problemy z panewkami ale to jest często wina zaniedbania oliwy, 1,8 strasznie zamula no i rdza jest bardzo poważnym utrudnieniem.
Jak miałbym wybierać to wolałbym Avena1 albo Accorda chociaż posiadam p11 tylko już ją zostawiłem na pożarcie rudej. Robi to skutecznie i bez problemu a dodam że auto jest z polskiego salonu i bezwypadkowe.

P.S
sypią się też głupotki takie jak czujnik położenia wału albo podświtlanie deski rozdzielczej, często jest problem ze swiatłami i przepalającymi sie żarówkami.
Głupie też jest to że nieraz brakuje Ci jakiejś głupoty to nie można liczyć na ASO ponieważ są dziwni :?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Cze 2013, 09:00

Bardzo Ci kolego dziękuję za tą wyczerpującą odpowiedź teraz wiem już wszystko co chciałem wiedzieć. Ale mam jeszcze jedno pytanko czy można kupić primerkę z 99 po lifcie za 8 tys auto w dobrym stanie i oprócz wymiany olejów, filtrów i innych elementów eksploatacyjnych bedzię mi jeszcze służył parę lat czy za taką kwotę do dostanie mi sie auto zajeżdżone po młodych gniewnych. Na internecie jest pełno takich ofert ale nie które mają podejrzanie niski przebieg.
Poprosił bym jeszcze o opinie na temat tego samochodu jedyne co mnie zastanawia to inna gałka na drążku zmiany biegów oto te auto
[link do auto.pl wygasł]
Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam.
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

15 Cze 2013, 09:32

Spokojnie coś kupisz po lfcie za 8k.
Co do auta z linka to typowe auto młodego gniewnego a wszystkie wstawki sugerują o złachaniu wnętrza. Wnętrze mogło sie rozpaść albo od kilometrów albo od zapitalania.
Z tymi silnikami największy problem jest nie w katowaniu tylko w braku serwisu.
Jak kupisz cosik nie złachanego i bez rdzy to sądzę że długo pojeździsz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Cze 2013, 10:04

Ok dobrze wiedzieć, dziękuję za wszelkie informacje są dla mnie bardzo przydatne. Będę wytrwale szukał jakiegoś zadbanego modelu :lol: . Dzięki i pozdrawiam.

P.S jeśli znajdę jakąś ciekawą ofertę czy mogę liczyć na opinie o tym aucie ?.
Będzie to dla mnie bardzo pomocne.
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

15 Cze 2013, 10:17

Łok. Tylko pamietaj zdjęcia potrafią kłamać :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MOTO Session 2013 / relacja
    Moto Session 2013 to wielkie lubelskie święto motoryzacji, na którym zaprezentowały się aż 22 marki. Najnowsze modele wielu marek samochodów kusiły wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Dzięki motocyklom i samochodom ...
    GT86 w specjalnej wersji Black Limited
    Był rok 1986. W radiu leciało Europe i utwór The Final Countdown, a w Azji z fabryk wyjeżdżały kolejne egzemplarze Toyoty AE86 Sprinter Trueno GT Apex w limitowanej wersji Black Limited. W hołdzie temu modelowi japoński ...

17 Cze 2013, 18:08

Witam. Przestudiowałem internet i natrafiłem jeszcze na parę wzmianek, więc tak:
Po pierwsze- o co chodzi z tym zawieszeniem, ludzie mówią,że dobrze wytrzymuje jazdę po polskich drogach ( no wiadomo do pewnego momentu :yes: )ale nawet w nowo wyremontowanym zawieszeniu( wzmianki dotyczą tylko przedniego zawieszenia) coś skrzypi czy coś, ponoć w wersji p11 144 tego "defektu" nie ma.
Po drugie- podobno szybko wybijają się tuleje wahaczy.
Po trzecie- doszukałem się wzmianki na temat "nieprecyzyjnej" skrzyni biegów, czyli jeśli dobrze rozumiem to czasami biegi nie wchodzą, ale to nie jest chyba jakaś niepokojąca wada.
O przepalających się diodach oświetlenia zegarów o których Wspomniałeś się nie martwię - jestem elektronikiem z zawodu to myślę,że to ogarnę :lol:
Z takich "pobocznych" pytań to mam dwa:
Jak jest z wyciszeniem wnętrza, wiadomo jazda taka jak po mieście i przy większych prędkościach powiedźmy 120 KM/h.
Jaki przebieg wytrzymują te silniki, aż to generalnego remontu, wiadomo mówię o aucie które nie było przez swojego poprzedniego właściciela katowane tylko eksploatowane w
" mądry"sposób.
Postanowiłem kupić sedana po lifcie z 2000 r.z silnikiem 2.0 16v 130KM myślę, że będzie dla mnie wystarczają.
No to na razie tyle jeśli jeszcze mi coś się nasunie to będę atakować dalej, mam nadzieję, że nie dostane po uszach :P .Pozdrawiam.
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

18 Cze 2013, 22:22

Maniek9013 napisał(a): coś skrzypi czy coś, ponoć w wersji p11 144 tego "defektu" nie ma.


Jest badziewne czyli szybko powstają luzy i strasznie miękkie.

Maniek9013 napisał(a):Po drugie- podobno szybko wybijają się tuleje wahaczy.


Tak, szybko- sposób ul. Wynalazek 3 Warszawa

Maniek9013 napisał(a):Po trzecie- doszukałem się wzmianki na temat "nieprecyzyjnej" skrzyni biegów, czyli jeśli dobrze rozumiem to czasami biegi nie wchodzą, ale to nie jest chyba jakaś niepokojąca wada.

Dział tylko dźwignia ma zakres ruchu od przedniej szyby do tylnej :D

Maniek9013 napisał(a):Jak jest z wyciszeniem wnętrza, wiadomo jazda taka jak po mieście i przy większych prędkościach powiedźmy 120 KM/h.

W miarę wyciszenie, prędkość nawet powyżej 140km/h nie sprawia bólu dla uszu.

Maniek9013 napisał(a):Jaki przebieg wytrzymują te silniki, aż to generalnego remontu, wiadomo mówię o aucie które nie było przez swojego poprzedniego właściciela katowane tylko eksploatowane w
" mądry"sposób


Wysypią sie panewki nie zależnie od przebiegu i to jest jedyna rzecz która sie opłaca robić z remontu 2k i są nowe z robocizną, trzeba też sprawdzić wałki rozrządu lubią się wytrzeć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Cze 2013, 19:00

szybki napisał(a): Maniek9013 napisał(a):Po drugie- podobno szybko wybijają się tuleje wahaczy.



Tak, szybko- sposób ul. Wynalazek 3 Warszawa

Czyli ?
szybki napisał(a): Maniek9013 napisał(a): coś skrzypi czy coś, ponoć w wersji p11 144 tego "defektu" nie ma.



Jest badziewne czyli szybko powstają luzy i strasznie miękkie.

A czy ten problem można rozwiązać montując jakieś lepsze zamienniki ?
Czy wybór silnika 2.0 16v 130 KM to dobry wybór. Chodzi mi o to czy jest to moc wystarczająca na sedana i czy nie pali jak smok, to prawda,że silnik z 131KM pali mniej od podanego wyżej, słyszałem różne opinie na temat różnych silników w tym modelu i już mam mętlik w głowie mógłbyś coś doradzić. ?
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

27 Cze 2013, 10:54

Maniek9013 napisał(a): szybki napisał(a): Maniek9013 napisał(a):Po drugie- podobno szybko wybijają się tuleje wahaczy.



Tak, szybko- sposób ul. Wynalazek 3 Warszawa


Czyli ?


Pod ty adresem działa Pan który robi tuleje wahaczy do aut sportowych i na spokojnie można z nim pogadać o populusie, wyjdzie taniej niż używka.

Maniek9013 napisał(a):A czy ten problem można rozwiązać montując jakieś lepsze zamienniki ?


Zamienniki są ale czy lepsze? tego nie wiem.

Maniek9013 napisał(a):Czy wybór silnika 2.0 16v 130 KM to dobry wybór. Chodzi mi o to czy jest to moc wystarczająca na sedana i czy nie pali jak smok, to prawda,że silnik z 131KM pali mniej od podanego wyżej, słyszałem różne opinie na temat różnych silników w tym modelu i już mam mętlik w głowie mógłbyś coś doradzić.


Nigdy nie sprawdzałem dokładnie ile pali wersja 2,0 VS 1,8 . Sadzę że więcej niż 1,5l pb nie będzie różnicy. W pewnym zakresie prędkości możliwe że spali mniej.
Silnik 2,0 jest na bloku SR więc jednostka znana od wielu lat i w dodatku lubiana.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Cze 2013, 11:51

Maniek9013 napisał(a): )ale nawet w nowo wyremontowanym zawieszeniu( wzmianki dotyczą tylko przedniego zawieszenia) coś skrzypi czy coś, ponoć w wersji p11 144 tego "defektu" nie ma.

Sorky że wtrącę 3 grosze ale sądzę,że chodzi tu o znany mankament z P11 czyli z górne mocowanie wahacza. :) :yes:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Cze 2013, 15:58

Dobra teraz już wiem wszystko co chciałem wiedzieć. Mega wielkie dzięki za te informacje okazały się dla mnie bardzo pomocne, spisałem sobie wszystko w kajecie- będzie ściąga przy oglądaniu samochodu w kwestii zakupu :lol: . Mam nadzieję, że dla innych myślących nad kupnem tego samochodu, odpowiedzi tutaj udzielone pomogą im w podjęciu decyzji i tak jak mnie znikną Im wszelkie nie jasności :ok: .

Możecie jeszcze dopisać jakieś uwagi na co patrzyliście przy kupnie auta. Chodzi mi głównie o oto jak rozpoznać czy auto nie było bite i jak określić oczywiście w przybliżeniu rzeczywisty przebieg samochodu i ogólnie na co patrzeć.

POZDRAWIAM.
Maniek9013
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 1992
Auto: Golf 3

28 Cze 2013, 16:21

Maniek9013 napisał(a):Możecie jeszcze dopisać jakieś uwagi na co patrzyliście przy kupnie auta.


Rdz, rdza i jeszcze raz rdza. Dlatego potrzebny jest warsztat z podnośnikiem albo kanałem żeby wykryć "zapapranie" farbą rdzy.
Doprowadzenie do kulturu blacharskiej tego auta może kosztować połowę jego wartości a w dodatku jeżeli jest już zjedzona dolna częśc auta taka jak podłoga/podłuznice to zapomnij o czekaniu do wiosny przyszłego roku bo już będzie za późno.
Reszta weryfikacji podobna jak w innych autach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Cze 2014, 09:32

Skrzypienie dotyczy smarowania gum stabilizatora , u mnie skrzypiało, podniosłem go i cały bok sprawdzałem gdzie mi tak skrzypi, na forum nissanzone ktoś wspomniał ,żeby spróbować posmarować , pomogło :ok:
Ja mam p11 2.0 16v i jestem zadowolony, hatchback/liftback ,praktyczne auto, pojemne , nie ma strachu wyprzedzania, 180 w gazie poleciało, poleci i więcej. Wygodne fotele, dużo miejsca jest. Mam gdzieniegdzie do zrobienia autko ,ale będą pieniądze to będę efekty. Bardzo polecam autko !
za 5 tys znaleźć wersję 150konną można w dobrym stanie ,nawet na alusach, jest to niedocenione autko !
toudixde1000
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Nissan Primera
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996