Witam wszystkich. Jestem tu nowy i założyłem konto dla tego właśnie pytania. I mam oczywiście zamiar z niego korzystać w przyszłości. Mianowicie, wlałem 1 litr płynu chłodniczego pod korek z napisem caution. Już wiem co odwaliłem, ale nie wiem czy coś grozi mojemu samochodowi. Jeżdżę już tak od kilku dni i słyszę jakby szum pod maską. Co robić?
Wlałeś płyn bezpośrednio przez korek od chłodnicy? Układ ma zbiorniczek wyrównawczy i tam powinieneś sprawdzić jego poziom. Jak będzie za dużo płynu to powinien zostać wyrzucony poza układ chłodzenia.
Nie ma znaczenia czy dolejesz bezpośrednio przez korek od chłodnicy czy do zbiorniczka. Najlepiej jednak uzupełniać go przez zbiorniczek i tam obserwować jego stan.
Jest prawie na maksa. Dzięki. Jeszcze jedno pytanie mam z tym związane. Przez brak płynu strasznie dużo dymu wylatywało z rury. Teraz mniej ale jednak. Zwłaszcza na początku po odpaleniu samochodu. Czy to ma coś wspólnego z tym płynem czy już lepiej iść do warsztatu? Olej jest, tylko ze mój samochód dużo go zżera.
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
Jak bezpiecznie parkować przed i po świętach oraz podczas wyprzedaży? Tłok na parkingach przy centrach handlowych i supermarketach to częste zjawisko przed świętami po nich oraz przy takich okazjach jak Black Friday czy Cyber Monday. Nikt nie chciałby ucierpieć i kolizja podczas tego typu dni ...
Na zimnym może dymić na szaro/biało, natomiast jeśli cały czas to robi i zwłaszcza przy zwiększeniu obrotów to może to wskazywać na pobór cieczy chłodzącej przez silnik (czyli m.in. UPG).
Ciężko powiedzieć dużo ostatnio nie jeżdżę (do 15 km jednorazowo). Z czasem dymi mniej ale na pewno nie przestaje. A co do oleju to go wlewam tak średnio co dwa tygodnie. Jak jechalem na wakacje(około 1700 km w obie strony) to poszło 4-5 litrów.
Nie ma takich temperatur, żeby wydobywała się para. Jak nie ma wycieków to upg, zobacz pod korek wlewu oleju czy jest jakaś maź. Same problemy z tymi modelami, kolega znowu ma problem z ubytkami, ale oleju silnikowego.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.