Nissan Primera P12- wlałem płyn chłodniczy pod korek z napisem caution

27 Sie 2021, 16:00

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i założyłem konto dla tego właśnie pytania. I mam oczywiście zamiar z niego korzystać w przyszłości. Mianowicie, wlałem 1 litr płynu chłodniczego pod korek z napisem caution. Już wiem co odwaliłem, ale nie wiem czy coś grozi mojemu samochodowi. Jeżdżę już tak od kilku dni i słyszę jakby szum pod maską. Co robić?
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sie 2021, 16:16

Wlałeś płyn bezpośrednio przez korek od chłodnicy?
Układ ma zbiorniczek wyrównawczy i tam powinieneś sprawdzić jego poziom. Jak będzie za dużo płynu to powinien zostać wyrzucony poza układ chłodzenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

27 Sie 2021, 16:31

Płynu w ogóle nie było w zbiorniku. A to że nie tam wlałem to juz moja głupota. Przy jednym litrze powinienem się przejmować i pozbyć sie tego płynu?
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sie 2021, 16:40

Ok, a teraz jest już w zbiorniczku? Pojawia się?

Nie ma znaczenia czy dolejesz bezpośrednio przez korek od chłodnicy czy do zbiorniczka. Najlepiej jednak uzupełniać go przez zbiorniczek i tam obserwować jego stan.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

27 Sie 2021, 17:17

Jest prawie na maksa. Dzięki. Jeszcze jedno pytanie mam z tym związane. Przez brak płynu strasznie dużo dymu wylatywało z rury. Teraz mniej ale jednak. Zwłaszcza na początku po odpaleniu samochodu. Czy to ma coś wspólnego z tym płynem czy już lepiej iść do warsztatu? Olej jest, tylko ze mój samochód dużo go zżera.
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

30 Sie 2021, 20:13

Jaki kolor dymu? Jak niebieski to zgadzałoby się z ubytkiem oleju.
Gość114260
 

31 Sie 2021, 06:08

Dym jest szary.
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

31 Sie 2021, 07:42

Na zimnym może dymić na szaro/biało, natomiast jeśli cały czas to robi i zwłaszcza przy zwiększeniu obrotów to może to wskazywać na pobór cieczy chłodzącej przez silnik (czyli m.in. UPG).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2021, 08:13

Najbardziej dymi przy ruszaniu. Gdy odpalam lub ruszam na światłach. Wizyta w warsztacie jest potrzebna?
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

31 Sie 2021, 08:44

Napierw sobie kup tester CO2 do płynu chłodniczego, koszt niski więc można spróbować.

Ogólnie to nie napisałeś CZEMU wlałeś 1 litr płynu. Ucieka Ci? Widzisz wycieki?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2021, 08:47

Adyran napisał(a):Najbardziej dymi przy ruszaniu.
Dymi nawet jak silnik jest w pełni rozgrzany?

Ja bym sprawdził kompresję i zrobił w układzie chłodzenia test na CO2.

Jak dużo oleju z silnika Ci ubywa tak np. na 1000km?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

31 Sie 2021, 08:59

Wlałem płyn bo juz go nie było. Kolega zerknął pod maskę i powiedział że zbiornik jest pusty i pewnie to powoduje dymienie.
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

31 Sie 2021, 09:04

Ciężko powiedzieć dużo ostatnio nie jeżdżę (do 15 km jednorazowo). Z czasem dymi mniej ale na pewno nie przestaje. A co do oleju to go wlewam tak średnio co dwa tygodnie. Jak jechalem na wakacje(około 1700 km w obie strony) to poszło 4-5 litrów.
Adyran
Nowicjusz
 
Posty: 10

31 Sie 2021, 09:06

Matko bosko, niezły trup :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2021, 17:30

Nie ma takich temperatur, żeby wydobywała się para. Jak nie ma wycieków to upg, zobacz pod korek wlewu oleju czy jest jakaś maź.
Same problemy z tymi modelami, kolega znowu ma problem z ubytkami, ale oleju silnikowego. :naughty:
Gość114260