08 Lis 2013, 11:08
Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w Nissanie Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Szósta generacja silnika 1.5 dCi, stosowana również w pojazdach produkowanych przez partnera Nissana w sojuszu, Renault, charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze oszczędniejsza od poprzednika. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1.5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach.
Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. Usunięcie górnego mocowania drążka stabilizacyjnego wyeliminowało przyczynę możliwego przenoszenia się hałasu silnika do kabiny, zaś zastosowanie lżejszych podzespołów przyczyniło się do obniżenia ogólnej masy jednostki.
Silnik 1.5 dCi został także wyposażony w sterowany komputerowo automatyczny system Stop/Start, który uruchamia jednostkę w ciągu zaledwie 0,5 sekundy od wciśnięcia pedału sprzęgła. Ograniczenie hałasu powstającego w procesie spalania również przyczyniło się do poprawy ogólnej kultury pracy silnika. Pod względem zużycia paliwa jednostka 1.5 dCi wyznacza nowy standard w segmencie crossoverow: według norm europejskich w cyklu mieszanym wynosi ono zaledwie 3,8 l/100 km. W porównaniu z modelem Qashqai 1.5 dCi poprzedniej generacji (5,2 l/100), nowy model jest oszczędniejszy o 36 procent.
źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe