Nissan zapowiedział powrót marki Datsun

12 Lut 2013, 11:01

W marcu 2012 roku Nissan zapowiedział powrót marki Datsun, która będzie firmowała nowoczesne, niezawodne i dostępne produkty dla optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu. Samochody Datsun realizujące te aspiracje - między innymi dzięki wyposażeniu w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające przyjemność z jazdy - będą sprzedawane w Indiach, Indonezji i Rosji już od 2014 roku.

Pod marką Datsun firma Nissan sprzedawała pojazdy na całym świecie od początku swojego istnienia, w tym czasach dynamicznego wzrostu na początku lat 70. oraz w okresie globalizacji firmy w latach 80. XX wieku. Kilka pokoleń kierowców podziwiało współczesną stylistykę, nowoczesne rozwiązania techniczne, trwałość i niezawodność Datsunów. W 1981 roku rozpoczęło się wycofywanie marki Datsun, a japońska firma kontynuowała globalną ekspansję już jako Nissan.

Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit powiedział: "Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów, a przede wszystkimi dzięki dostarczanej przez nie przyjemności z jazdy".

"Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30., 40. i 50. XX wieku poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania" - dodał Cobee.

Prezentację pierwszego Datsuna z nowej oferty zaplanowano na połowę 2013 roku, a pierwsze pojazdy, jakie znajdą się w sprzedaży będą pochodziły z roku modelowego 2014.

Jednocześnie Nissan Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała dziś o wyborze TBWA Worldwide jako globalnej agencji odpowiedzialnej za promocję marki Datsun. TBWA Worldwide powoła specjalny zespół do spraw marki Datsun, który będzie prowadził działania strategiczne i kreatywno-operacyjne z Londynu. TBWA HAKUHODO - japońska filia agencji - zapewni wsparcie operacyjne dla japońskiego zespołu odpowiedzialnego za markę Datsun.

Tom Carroll, Prezes i Dyrektor Naczelny TBWA Worldwide powiedział: "Pozyskanie klienta z branży motoryzacyjnej to zawsze duży zaszczyt, ale kiedy w grę chodzi tak kultowa marka współpraca zapowiada się szczególnie inspirująco. Świat się zmienia, a my jesteśmy niezwykle dumni z możliwości wsparcia promocji Datsuna na wschodzących rynkach Rosji, Indonezji i Indii. Wierzymy, że nie zawiedziemy wspaniałych tradycji Datsuna i zaproponujemy nową wartość naszym przyszłym klientom."

Historia marki Datsun
1914 Fabryka samochodów Kwaishinsha (1911-26) założona przez Masujiro HASHIMOTO konstruuje samochód osobowy „DAT"
1926 Kwaishinsha i Jitsuyo Jidosha łączą się w „DAT Jidosha Seizo"
1932 DAT Jidosha Seizo wprowadza na rynek pierwsze samochody Datsun
1933 Yoshisuke AIKAWA kupuje Datsuna i zakłada Nissan Motor Co.
1935 Otwarcie zakładów w Jokohamie - pierwszej japońskiej fabryki produkującej samochody w masowej skali, w tym pierwszego Datsuna 14
1958 Datsun 210 wygrywa (w swojej klasie) Rajd Australii, uznawany za najtrudniejszy rajd wytrzymałościowy na świecie
1958 Rozpoczęcie eksportu Datsuna 210 do USA

źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...