Nissana Primerę P11 - Dziwne objawy... :(

25 Lut 2008, 20:34

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Nissana Primerę P11 SRI 2.0 B+LPG z komputerem. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry włącznie z gazowym, a dziś zauważyłem że autko jakoś dziwnie się zachowuje. Otóż przypuśćmy, że chcę delikatnie ruszyć wciskając tylko troszkę pedał gazu a następnie za metr czy 2 metry zatrzymać się. Obroty zaczynają spadać praktycznie do zera a czasami nawet samochód zgaśnie. Jest to dość uciążliwe zwłaszcza kiedy chcę wyjechać ze stanowiska pod supermarketem czy w momencie kiedy podjeżdżam kawałek na światłach. Dzieje się to tylko na gazie. Na benzynie jest OK. Proszę o pomoc. Czy mam coś wymieniać, czy wystarczy zwykła regulacja? Z tego co wiem, to żeby wyregulować u mnie LPG to trzeba podłączać samochód do komputera.
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam,
KJ
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

26 Lut 2008, 07:40

Po wymianie filtrów należałoby wyregulowac instalacje. Nowe cześci dają nowe parametry spalania.

Regulacja to jakies 25 zl w serwisie gazowym, ja zaplacilem za wymianę filtrów oraz regulację i sprawdzenie szczelności 60 . 8)
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
turbojajko
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 136

28 Lut 2008, 22:48

trezba tylko wyregulowac i to nie potrwa długo podłacza go do komputera wsadza w rure wydechowa weza zeby wiedziec jakie jest spalanie i ci ustawi wszystko tak jak ma byc bo po wymianie filtra gazu tak sie moze dziad pozdrawiam
wampir1717
Aktywny
 
Posty: 440
Miejscowość: NY

03 Mar 2008, 21:20

Witam...
Widzę, że to nie jest takie łatwe jak się wydaje. Jak pisałem powymieniałem wszelkie filtry, kupiłem i założyłem nowe świece a tu cały czas tak samo. Pojechałem więc do gazownika u którego była montowana instalacja a tu jak się okazało trzeba było autko podłączać do laptopa bo moją instalacją zarządza jakiś mały komputerek. Podłączył tego laptopa a tu ZONK. Nie mógł zsynchronizować go z autkiem. Myślał, myślał i wymyślił, że zamiast silniczka krokowego na rurze założy zwykłą śrubę, wsadzi w wydech jakiś czujnik i będzie ustawiał. Kręci, kręci a tu nagle BUM gdzieś pod machą. Stwierdził, że trzeba wymienić kopułkę i palec bo na niskich obrotach nie wypala gazu czy coś takiego. Kupiłem części (koszt 60 zł) i jutro jadę znów do nich. Ciekawe co teraz wymyślą, hehe.
Pozdrawiam
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

04 Mar 2008, 18:28

Chłopie,zmień tego gazownika,zanim rozwali ci autko!!!Zamiast silniczka krokowego śruba?Przy regulacji????Ten gazownik takich "Bum" musiał już kilka mieć i coś mu się z głową stało.Jeżeli nie mół on zsynchronizować swojego laptopa z komputerm gazowym,to miał albo nawalony laptop,albo nieodpowiednie oprogramowanie.Ani kopułka ani palec nie mają nic wspólnego z połączeniem się z komputerem.Mogą te elementy wpływać na gorszą pracę silnika na gazie niż na benzynie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2008, 14:18

Popieram jak wyżej zmień jak najszybciej warsztat albo gość się nie zna albo robi na ciebie zamach...
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania
    Hyundai Ioniq to przestronny w pierwszym rzędzie siedzeń liftback z napędem hybrydowym. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod tylną kanapą i przesunięciu jej w głąb kabiny pasażerskiej, uzyskano naprawdę sporą pojemność ...

09 Mar 2008, 14:14

Z tego co mówił to mam za mocną mieszankę a żeby wyregulować ją to trzeba właśnie podłączyć do tego laptopa, gdyż pod machą nie ma żadnych pokręteł a na rurze doprowadzającej gaz jest założony ten silniczek krokowy czy coś takiego (taka mała czarna puszeczka). Jeżeli zamiast niego założy zwykłą śrubę do regulowania, tak jak było w starszych instalacjach to czy może coś złego się stać?????
Pozdrawiam
kamil.lublin
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Mar 2008, 20:31

Odłączając silniczek krokowy centralka nie będzie prawidłowo działać ,samochód będzie dużo palił i może łapać błędy co spowoduje nierówną pracę silnika a nawet jego zatrzymanie ,polecam zmianę warsztatu.
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła