No i mnie wzięło na 4.2 TD

23 Kwi 2011, 08:29

Siema! Wygląda to tak, w UK stoi tanio rozbity Y60 LWB 4.2TD i tak myślę czy to podejdzie pod K260 (pierwsza w PL?) Silnik ze skrzynią + mosty lub przełożenia 5.14 z mojego Parcha w mosty Y60 (mam H233B z przodu i z tyłu). Dużo rzeźbienia by było? Oczywiście od razu springi itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2011, 08:38

dużo, pod skrzynie nie podejdzie, jak zostawisz mosty to se 42 cale kup :mrgreen:
ogólnie poroniony pomysł ;)
lepiej tego 4,2 LWB przełożyć i mieć na wyprawy 2 auto, bedzie taniej :mrgreen:

ano i jeszcze jedno to Turbo to dokładane czy oridżin :?:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Kwi 2011, 12:47

Ale jak coś to silnik razem ze skrzynią przełożyć. Co do turbo to nie wiem, wiem że jest, auto raczej nie nada się już trafione z prawej strony na wysokości słupka B między drzwiami, rama ruszona, więc robić przekłądkę i rzeźbić ramę to raczej nie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2011, 13:06

do 260 do błota bez sensu, do długiego GRA na wyprawy jeszcze jeszcze :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Kwi 2011, 07:47

No i d..a....ale i tak go chyba wezmę, bo jest poniżej 1000 funtów za całość :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2011, 08:53

kupisz sobie długiego Y61 z wybuchniętym 3.0 i bedzie jak znalazł ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi AI remote parking pilot - garage pilot
    Funkcja automatycznego parkowania Audi AI remote parking pilot oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI remote garage pilot znacznie ułatwiają parkowanie. Systemy samoczynnie wprowadzają pojazd na równoległe ...

24 Kwi 2011, 13:28

pocieszny napisał(a):kupisz sobie długiego Y61 z wybuchniętym 3.0 i bedzie jak znalazł ;)


Czyli TD42 z Y60 pasuje do Y61 ? :smile:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

24 Kwi 2011, 18:37

Generalnie tak, wsadzić też można diesla V8 :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2011, 14:50

ćóż jak kroś woli kundlenie i później kombinowanie żeby te 1500 obrotów zamienić na jazde to można i V8 :mrgreen:
ale do rzeczy
TD42, TD42T, TD42Ti, TD42ETi to konstrukcie na tym samym bloku silnika różniące się w zasadzie osprzętem, montowane były do wszystkich GU oprócz GU4 tam w zasadzie nie można uświadczyć poza Arabią gdzie można zamówić co się chce ;) łącznie z fabrycznie nowym Y60 :mrgreen:
włożenie 4,2 zamist 3,0 nastręcza kilu problemów, ale to raczej są problemy natury elktryczno/elektronicznej bo reszta pasuje mniej więcej do siebie ;) łącznie z tym że skrzynia z ZD30T to w zasadzie delikatnie zmieniona skrzynia FS50R5 od silnika 4,2 :wink: a automat w zasadzie jest identyczny, inną ma tylko elektronikę,
różnic silnikowych jest troche od większej masy 4,2 do większej ilości cylindrów (wbrew pozorom to jest największy problem przy przekładaniu i dogrywaniu czujników),
i teraz w zależności czy mam do włożenia silnik starszy (zupełnie mechaniczny wtrysk, sterowanie itp) czy nowszy (ETi czyli "elektronicznie" sterowany wtrysk, pedał z krańcówkami bez linki itp) to mamy różny zakres przeróbek ;) ogólnie sprawa do ogarnięcia prze większość rozgarniętych mechaników :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Kwi 2011, 18:12

A tak na szybko... Padło mi łożysko z przodu, jest to coś nietypowego czy w hurtowni z łożyskami dopasują? A uszczelniacz kuli, IC ogarnie temat?

[ Dodano: 25 Kwiecień 2011, 19:14 ]
A tarcza identyczna jak w Y60 z przodu? Po sklepiku srajdów niby tak :?:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2011, 19:02

Czyli najlepiej ładować zestaw TD42+automat :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

25 Kwi 2011, 20:08

Jogi4x4, kŧóre łożysko? co do uszczelniacza się nie wypowiem bo ty masz 260 ale z autopsji kup oryginał :mrgreen:
no chyba że bierznia na półosi wywalona to dobrać uszczelniacz hydrauliczny za 20 PLNów w sklepie :mrgreen:
tarcze przód identyczne

Stiopa, zależy do czego auto ma być
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Kwi 2011, 20:41

No zależy zależy, tak napisałem biorąc pod uwagę fakt że teoretycznie mniej grzebania bo skrzynie, jak wspomniałeś są w zasadzie takie same :smile:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

25 Kwi 2011, 22:30

w zasadzie to nie oznacza takie same, mechanicznie to to samo elektronicznie już niestety nie, to tak samo jak ASIN w mitsu i TLC niby ta sama skrzynia a mało zamienna między silnikami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Kwi 2011, 06:21

Igiełkowe przedniej półosi. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna