ćóż jak kroś woli kundlenie i później kombinowanie żeby te 1500 obrotów zamienić na jazde to można i V8
ale do rzeczy
TD42, TD42T, TD42Ti, TD42ETi to konstrukcie na tym samym bloku silnika różniące się w zasadzie osprzętem, montowane były do wszystkich GU oprócz GU4 tam w zasadzie nie można uświadczyć poza Arabią gdzie można zamówić co się chce
![Wink ;)]()
łącznie z fabrycznie nowym Y60
włożenie 4,2 zamist 3,0 nastręcza kilu problemów, ale to raczej są problemy natury elktryczno/elektronicznej bo reszta pasuje mniej więcej do siebie
![Wink ;)]()
łącznie z tym że skrzynia z ZD30T to w zasadzie delikatnie zmieniona skrzynia FS50R5 od silnika 4,2
![Wink :wink:]()
a automat w zasadzie jest identyczny, inną ma tylko elektronikę,
różnic silnikowych jest troche od większej masy 4,2 do większej ilości cylindrów (wbrew pozorom to jest największy problem przy przekładaniu i dogrywaniu czujników),
i teraz w zależności czy mam do włożenia silnik starszy (zupełnie mechaniczny wtrysk, sterowanie itp) czy nowszy (ETi czyli "elektronicznie" sterowany wtrysk, pedał z krańcówkami bez linki itp) to mamy różny zakres przeróbek
![Wink ;)]()
ogólnie sprawa do ogarnięcia prze większość rozgarniętych mechaników
![Mr. Green :mrgreen:]()