

Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu "cab forward" ze słupkiem "A" ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując "wysportowaną" linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).
W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób.
Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) − w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.
Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie − blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.

Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach.
We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych − także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD.
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się mocą, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.

Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra zyskał już popularność w innych pojazdach marki Kia oferowanych na świecie, a w nowym Carensie dostępny jest w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.
Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm.
W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
źródło: Kia