Nowa Mazda6 to kolejny przełom dla marki. Cieszymy się, że tak szybko dojechała do naszych salonów i że można już sprawdzać możliwości tego modelu. Emocjonujący design i najwyższej klasy właściwości jezdne zapewniają niesamowitą radość z jazdy, komfort i bezpieczeństwo. Liczymy, że nowa Mazda6 odniesie w Polsce taki sukces jak poprzedniczka, która do tej pory stoi na czele naszego rankingu sprzedaży – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.
Nowa Mazda6, tak jak wszystkie samochody w ofercie Mazdy na polskim rynku, jest produkowana w Japonii. Ceny tego modelu zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest oferowana w tej samej cenie co wersja Sedan. Dzięki temu klienci mają swobodny wybór samochodu, w zależności od potrzeb i bez konieczności dopłacania do wersji kombi.
Nowa Mazda6 jest objęta również promocyjnym finansowaniem – kredytem 50/50 lub leasingiem 104%, oferowanym przy współpracy z Santander Consumer Bank i Santander Multirent.
Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji "KODO – dusza ruchu" oraz wszystkich technologii SKYACTIV. Zapewnia pełnię Jinba Ittai, czyli poczucie jedności kierowcy i samochodu.
Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (o mocy 145 lub 165 KM) i 2,5 l (192 KM) oraz Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 lub 175 KM oraz z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Zaskakująco niski jest poziom zużycia paliwa – już od 3,6 l oraz emisja CO2 – od 108 g/km.
Nowa Mazda6 będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania.
i-ELOOP (skrót od "intelligent Energy Loop") to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta i obniża tym samym zużycie paliwa.
Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy. Nowością w gamie Mazdy jest aktywny tempomat, utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h oraz inteligentne wspomaganie hamowania SBS – system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji. Są one dostępne w wersji wyposażenia SkyPASSION.
Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli:
- Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście.
- Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
- Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę.
- Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu.
- High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie.
- Biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS, szczególnie przydatne na krętych, polskich drogach.
- Hill Launch Assist (HLA)- system wspomagania ruszania na wzniesieniu - kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.
POLECAMY Nowa Mazda6 na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012
Nowa Mazda6 to wspaniale zaprojektowany, bezpieczny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z bezpiecznym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C/D.
źródło: Mazda