Nowa pompa wspomagania wyje

28 Sie 2018, 19:08

Witam posiadam audi a4 1.8t 98r. Wczoraj wymieniłem pompę wspomagania ponieważ stara zaczynała cieknąć i wyła. Założyłem nową (regenerowaną) pompę i wycie jest jeszcze większe. Płukałem układ kilka razy, wymieniłem zbiorniczek na nowy, a także założyłem nowy wąż wysokiego ciśnienia i nic to nie pomogło. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Co jeszcze mógłbym zrobić?
pawelpl5
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 T
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2018, 19:32

Układ prawidłowo odpowietrzył się czasem potrzeba trochę czasu żeby dokładnie się odpowietrzył i co jakiś czas trzeba skręcić kierownicą w jedną i druga stronę.

Jak wygląda wlanie nowego płynu:
- pusty układ zalewasz nowym płyn
- bez odpalania silnika kilka razy kręcisz kierownicą w lewo i prawo do skrajnego położenia
- ubytki płynu uzupełniasz na bieżąco
- powtarzasz kręcenie kierownicą
- dalej uzupełniasz płyn jak ubywa
- jak już nie ubywa to odpalasz auto i po chwili skręcasz kierownicę lewo następnie w prawo (do oporu) ale nie przytrzymujemy w pozycji skręconej na maksa kierownicy tylko wracamy do pozycji na wprost
- znowu obserwujesz zbiorniczek i jak potrzeba dolewasz płynu

Tak to wygląda.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Sie 2018, 19:57

Robiłem tak jak Pan napisał. Czy pojawiające się bąbelki w zbiorniczku podczas kręcenia kierownicą ale przy zgaszonym silniku świadczą że układ jest nadal zapowietrzony? Przy uruchomionym silniku bąbelków brak.
pawelpl5
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 T
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2018, 20:38

Po odpaleniu silnika pompy nie słychać ale gdy tylko minimalnie ruszę kierownicą to zaczyna wyć. Czy problemem może być uszkodzona maglownica?
pawelpl5
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 T
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2018, 20:44

pawelpl5 napisał(a):Czy problemem może być uszkodzona maglownica?
Nie wydaje mi się, odpowietrzanie układu to szybka sprawa, kilka/kilkanaście razy prawo lewo i po robocie, jeżeli dalej wyje to coś musi byc z pompą nie tak, regenerowane nie zawsze jest sprawne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2018, 17:34

A czy uszkodzony rozdzielacz w maglownicy może też powodować wycie pompy ?
pawelpl5
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 T
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna