
Nowy napęd hybrydowy obejmuje ołowiowo-węglowy akumulator o napięciu roboczym 48 V zasilający niewielki silnik elektryczny, który wspomaga główną jednostkę spalinową. Akumulator ten dostarcza również energię elektrycznej turbosprężarce (‘E-Booster’), powodującej wzrost mocy i momentu obrotowego jednostki głównej przy niskiej prędkości obrotowej.

W sprzyjających warunkach – przy niewielkich prędkościach i jeździe ze stałą prędkością – napęd hybrydowy działa tylko w trybie elektrycznym, ładując akumulatory (odzysk energii) podczas hamowania. W trakcie krótkich postojów technologia ta pełni funkcję zeroemisyjnego systemu Start/Stop o minimalnym poziomie hałasów czy wibracji z uwagi na przekazywanie mocy rozruchowej paskiem wieloklinowym. Pozwala także na zmniejszenie wymiarów – a więc i masy – klasycznego akumulatora 12V w pojeździe.
POLECAMY Kia Soul EV (Electric Vehicle)
Razem z nowym systemem napędu hybrydowego koncern Kia prezentuje także w szczegółach nową, siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT). Nowa skrzynia przekładniowa – pierwsza tego typu w ofercie Kia – skonstruowana została pod kątem oszczędności paliwowej i "usportowienia" osiągów samochodu. W trakcie procesu rozwojowo-konstrukcyjnego założono siedmioprocentowe zmniejszenie zużycia paliwa oraz pięcioprocentowe skrócenie czasu przyspieszenia 0-100 km/h w stosunku do stosowanej obecnie 6-stopniowej skrzyni DCT. Za równie ważne przyjęto redukcję hałasów i wibracji (NVH), w którym to celu zastosowano zewnętrzny tłumik-amortyzator drgań podnoszący stopień technicznego wyrafinowania nowej przekładni.
źródło: KIA