Fobos7 napisał(a):heh ok:)
Jezeli chodzi o bmw to interesj mnie silnik 2.0 150 konny. Jest to w 6 biegach?
Dane mojej kondy.
Kolor raczej ie instotny, Choc moj kumple mowi ze czarne szybciej zap......a;p
OKey wiec: rok 95, 1.5 motor, 101 KM, coupe, ej2, opony 195.50.15 (wszystkie 4ty)
Jakie obroty wtedy byly to nie pamiwetam ;p ale niskie to napewno nie;p
W 2.0 nie było 6b skrzyni. Ale ta 5b wypada nie wiele gorzej. Właściwie bardzo podobnie. A czemu 2.0??? Może 2.0 różni się spalaniem od 3.0 ale nie wiele, a od 2.8 to już prawie w ogóle.
Koła w Twoim Civicu - 195/50 R 15
Przełożenie - Podobno to 1.5 jest bardzo oszczędne przez bardzo długie przełożenia. I to jedne z najdłuższych przełożeń w Civic'u. Ale nie mogę znaleźć danych o przełożeniach w necie
![Smutny :(]()
.
MAM!!!
0,702 x 3,250 = 2,2815
Średnica koła - 19,5 cm x 0,5 + 15 x 2,5 cm = 9,75 cm + 37,5 cm = 47,25 cm
Obwód koła - 3.14 x 47,25 cm = 148,365 cm = 1,48365 m
Przy 1000 obrotów na minutę w przełożeniu 1.0 robiłbyś -> 60000 obrotów na godzinę -> 1,48365 x 60000 = 89019 m na godzinę -> 89019 m / 1000 = 89,019 km/h -> taka była by prędkość przy 1000 obr gdyby przełożenie było równe 1.0. Teraz tak:
Pozwolę sobie 89,019 km/h zaokrąglić do 89 km/h.
89 km/h / przełożenie??? = X km/h
X km/h / 1000 x obroty = Prędkość na aktualnych obrotach.
(89 km/h / przełożenie) x ilość obrotów/1000 = ?
(150 / X) x 1000 = Ilość obrotów jakiej potrzebuje Twój Civic by jechać 150 km/h.
Trzeba tylko znaleźć w internecie X... Czyli przełożenie główne przekładni które CHYBA wynosi 4,250 bo tylko tyle znalazłem i przełożenie 5 biegu w tym silniku. Potem mnożymy te wartości przez siebie i podstawiamy pod X.
http://www.geocities.com/bing_bong916/trannyspecs1.html0,702 x 3,250 = 2,2815
Zaraz to posklejam w całość.
Pozwolę sobie 89,019 km/h zaokrąglić do 89 km/h.
89 km/h / 2,2815 = 39,0094236248 km/h
Pozwolę sobie 39,0094236248 zaokrąglić do 39 km/h.
X = 39 km/h.
39 km/h / 1000 x obroty = Prędkość na aktualnych obrotach.
(89 km/h / 2,2815) x ilość obrotów/1000 = ok. 0,039 x obroty
(150 / X) x 1000 = Ilość obrotów jakiej potrzebuje Twój Civic by jechać 150 km/h.
(15 / 39) x 1000 = 3846,15384615 = ok. 3850...
Wow!!!
Przyznam że jeśli wszystko dobrze policzyłem to jestem pod dość sporym wrażeniem, że tam taka długa skrzynia siedzi... To mi się wydaję zdecydowanie za długie przełożenie... Chyba jednak pomieszałem dane. Chwilkę...
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Jeśli na tym filmie typ przy 7 tyś. ma 200 km/h... To przy 1000 maaaa... 200 km/h / 7 = 28,5714285714 km/h , A nie 39 km/h... Policzę te obroty na razie na podstawie filmu...
150 / 28,5714285714 = 5,25000000001 = około 5.25
5.25 x 1000 = 5250 według filmu i tak też tam widać. Czyli tak jak obstawiałem... Potem policzę główne w oparciu o film bo ta wcześniejsza strona coś namieszała...(89 km/h / 0,702 x Y) 1000 obrotów/1000 =
(89 km/h / 0,702 x Y) = 28,5714285714
89 / 28,5714285714 = 3,115
Y - przełożenie główne przekładni (dyfer) lub inaczej FINAL DRIVE.
89 / 28,5714285714 = 0,702 x Y = 3,115
3,115 / 0,702 = Y = 4,43732193732 = około 4,435 na podstawie filmu.
A tak śmiga 330i
![Szczęśliwy :D]()
.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
50 - 200.Fobos7 napisał(a):I jeszcze jedno do ktorego roku byl produkowany e46ka? Bo chodzi mi o jak najmlodszy egzemplarz
Produkowana była niby do 2007r. Ale to troszeczkę dłuższy temat...
Fobos7 napisał(a):O przperaszam państwa. Zapomniałem dodać jeszcze jedno auto ktore mnie interesuje.
Ktore ni bylo jeszcze tematem tej debaty. Ogolnie chodzi o toyote celice.
Czyli tak Toyota celica, BMW e 46coupe no i hyundai tiburon.
Celica też nie ma zbyt wiele wspólnego z samochodem sportowym. Ale o szczegóły to pytaj kogoś kto ma Cele... Ja miałem sporo styczności ale nie byłem właścicielem. I to nie była seria. Była dość konkretnie skonfigurowana.
[link do autocentrum.pl wygasł]Pozdrawiam
![Uśmiechnięty :)]()
.