Sarzeki napisał(a):Niezawodności (polecane, sprawdzone silniki)
Tego tak naprawdę nikt nie wie, teoretycznie można kupić coś prostszego (benzyna z pośrednim wtryskiem), w razie poważniejszej awarii koszt remontu będzie niższy niż w przypadku 3-cylindrowego turbo.
Sarzeki napisał(a):Także silnik benzynowy z LPG lub oszczędny diesel.
O dieslu to nawet bym nie myślał w tym budżecie. Teraz są mega drogie w zakupie.
Ok, to lecę z propozycjami:
1. Fiat Tipo 1.4T - auto segmentu C, dość proste technicznie, więc potencjalne naprawy nie powinny być drogie. Niezłe wyciszenie jak na auta budżetowe. Sam silnik powinien przejechać bezproblemowo ponad 100 tys.km. Na minus - wysokie spalanie, ale można dołożyć LPG. Fabryczne będzie droższe, ale jak założysz sam to tracisz gwarancję. Tutaj fajna oferta na bogato wyposażoną (jak na Fiata) wersję Lounge z 2018 roku:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]2. Renault Megane 1.3 TCE (w tym budżecie niestety tylko 100KM), podstawowa wersja, więc nic specjalnego. Silnik ma 4-cylindry, w przeciwieństwie do większości konkurencji z wtryskiem bezpośrednim, ale LPG w sensownej cenie odpada.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]3. Dacia Duster 1.3 TCE (ten sam silnik co w Renault, tylko że wersji 130KM), tutaj też LPG odpada. W tym budżecie większego crossovera nie dostaniesz, technicznie dość proste auto (oparte o Clio IV), komfortowe, miękkie zawieszenie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]4. Hyundai i30 1.4 MPI 100KM, najlepiej wykończony i wykonany kompakt za te pieniądze. Niestety tylko z 100-konnym silnikiem - tylko dla spokojnych kierowców. Dużym plusem jest 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]5. Citroen C3 1.2 110KM - auto segmentu B, średnio wyposażone, największy plus to chyba oryginalny design:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]6. Ford Fiesta 1.0 100KM, auta segmentu B, najlepszy układ jezdny w tym budżecie, ale mały bagażnik i mało miejsca na tylnej kanapie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]7. Hyundai i20 1.2 84KM, segment B, niezłe wyposażenie, ale trochę za słaby silnik:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]8. Opel Corsa 1.4 90KM z fabrycznym LPG:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]9. Renault Clio V 1.0 100KM, chyba najlepiej wykończone i wykonane auto segmentu B w tym budżecie, niestety nie wiadomo jak z trwałością. Średni bagaznik i mało miejsca na tylnej kanapie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]10. SEAT Ibiza 1.0 TSI 95KM, auto wielkością pomiędzy segmentem B, a C, na wyposażeniu pakiet Full LED, 5 lat gwarancji:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]11. Skoda Fabia 1.0 TSI 95KM, tutaj w zasadzie największym (i jedynym?) plusem jest duży bagażnik:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]12. Skoda Rapid 1.0 110KM, auto z pogranicza segmentu B i C, duży bagażnik, wykończenie auta na poziomie Fabii, czyli kiepskie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]13 .VW Polo 1.0 TSI 95KM, teoretycznie to samo co Ibiza, może trochę lepsze plastiki we wnętrzu:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]