Nowe lakiery, efektowne foliowanie - BMW X2

11 Lut 2022, 15:42

Lakier metalizowany w kolorze zieleni San Remo, dostępny po raz pierwszy w BMW X2, jest zarezerwowany wyłącznie dla samochodów tej edycji.

Alternatywnie oferowane są kolory: biel alpejska niemetalizowany, niebieski Misano metalizowany, szafirowoczarny metalizowany, szary Skyscraper metalizowany oraz lakiery BMW Individual: Storm Bay metalizowany, mroźna czerń metalizowany i mroźny czysty szary metalizowany. Kolejną ekskluzywną cechą jest foliowanie graficzne w kolorze złotym galwanicznym na drzwiach oraz przednich i tylnych błotnikach.
Nowe lakiery, efektowne foliowanie - BMW X2 W połączeniu z oboma matowymi lakierami mroźnymi nie ma foliowania zewnętrznego ani lusterek zewnętrznych i akcentów na atrapie chłodnicy BMW w kolorze złotym galwanicznym. Zamiast tego obramowanie atrapy chłodnicy utrzymane jest w błyszczącym kolorze czarnym, a lusterka zewnętrzne w kolorze karoserii. Na życzenie ta opcja jest dostępna również w połączeniu z wszystkimi innymi lakierami.
Nowe lakiery, efektowne foliowanie - BMW X2
POLECAMY Wnętrze: sportowa atmosfera z innowacyjnymi detalami - BMW X2

źródło: BMW Group | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

18 Paź 2022, 14:30

Ciekawe są te nowe lakiery w samochodach szczególnie jak są takie żywe, jaskrawe :) Nie płowieją jak typowy lakier z lat 90tych w kolorze czerwonym :mrgreen:

Problemem jest ich grubość bo im nowsze auta tym warstwa lakieru coraz cieńsza.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17

18 Paź 2022, 17:22

Moskito napisał(a):Problemem jest ich grubość bo im nowsze auta tym warstwa lakieru coraz cieńsza.
zalezy od marki, przy niemieckich nic się nie zmieniło, w sumie przy japońskich też nie bo już cieniej się nie da :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2022, 11:22

Ja nie wiem, po co te auta malują? Przecież można folią okleić :mrgreen:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2022, 12:19

Kao napisał(a):zalezy od marki, przy niemieckich nic się nie zmieniło, w sumie przy japońskich też nie bo już cieniej się nie da
A nie masz wrażenia że te lakiery są bardziej miękkie i szybciej się rysują?

MotoAlbercik napisał(a):Ja nie wiem, po co te auta malują? Przecież można folią okleić
Faktycznie :mrgreen: ale dla koncernu gdzie produkcja idzie na masową skalę pewnie by to było nieopłacalne bo za długo trwa.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17

19 Paź 2022, 12:51

Moskito napisał(a):A nie masz wrażenia że te lakiery są bardziej miękkie i szybciej się rysują?
wręcz przeciwnie

MotoAlbercik napisał(a):Ja nie wiem, po co te auta malują? Przecież można folią okleić
pytanie co z naprawami.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2022, 18:11

Kao napisał(a):pytanie co z naprawami.

No tu to się za bardzo nie znam, jak wygląda naprawa uszkodzonego elementu. Ale podejrzewam, że nie da się go " załatać" i trzeba okleić na nowo cały element. Zresztą przy malowaniu też raczej maluje się cały element. I nie wiem, czy dobrze słyszałem, ale oklejenie jednego elementu jest chyba tańsze niż lakierowanie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2022, 19:07

MotoAlbercik napisał(a): Kao napisał(a):
pytanie co z naprawami.


No tu to się za bardzo nie znam, jak wygląda naprawa uszkodzonego elementu. Ale podejrzewam, że nie da się go " załatać" i trzeba okleić na nowo cały element. Zresztą przy malowaniu też raczej maluje się cały element. I nie wiem, czy dobrze słyszałem, ale oklejenie jednego elementu jest chyba tańsze niż lakierowanie?
No tutaj też już wypadłem z obiegu , nie lakieruję od ładnych kilku lat . Folią nigdy nie oklejałem . Ale wydaje mi się że przy naprawie oklejanego auta, jakiegoś elementu nie obędzie się bez prac lakierniczych . Powierzchnię trzeba wyrównać , zabezpieczyć antykorozyjnie i nanieść powłokę lakierniczą zwiększającą przyczepność folii. No ok . Pozostaje ewentualny problem kolorystyki. Przy normalnym lakierowaniu różnice zatuszujemy poprzez cieniowanie elementów sąsiednich . Przy foliowaniu będzie taka folia dostępna za lat ..... przy folii jest powtarzalność koloru ? Podyskutujmy :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2022, 14:15

Ja niestety nie znam się za bardzo na lakierowaniu, tyle tylko co widziałem i co mi kolega lakiernik opowiedział, a na oklejaniu to już wogóle się nie znam. Usłyszałem też od kolegi, że teraz są folie, które nie płowieją na słońcu tak jak lakier. Dlatego rzuciłem hasłem o oklejaniu. Prawdopodobnie żeby okleić jakiś element auta folią, nie musi on być pomalowany. Nie może tylko być szorstki. Myślę, więc, że wystarczy pomalować taki element tylko podkładem. Ale mogę się mylić. Wiem natomiast napewno, że mając na aucie okleinę, nie powinno się myć auta na myjni automatycznej oraz nie wolno myć auta myjką ciśnieniową.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2022, 22:03

pod folie powierzchnia ma być przygotowana jak pod lakier, czyli idealnie gładka.
MotoAlbercik napisał(a):przy folii jest powtarzalność koloru ?
taka sama jak przy lakierach czyli co marka to i odcień, nie ma powtarzalności w dodatku dochodzi jakość takiej folii.
plusy?
-mniej szkodliwe dla użytkownika
Minusy
-magazynowanie
-nie wybacza błędów
-cena
-skomplikowana aplikacja na elementach nierównych ( weźmy sobie za przykład nissana Juke)
-duże odrzuty

To co mi na myśl przychodzi na tą chwilę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Paź 2022, 08:26

Mój dobry kolega okleja auta i powiem szczerze że kiedyś może bym sobie okleil auto ale jak wezmę pod uwagę cenę usługi, kapryśność nawet markowych folii to odpuściłem temat.
Ostatnio robił mi klienta bardzo dużą terenówkę (nową) folią bezbarwną to wyszło ponad 17k.a efekt hmm jest ok ale gdyby nie było to zabezpieczenie lakieru to nie dałbym tyle kasy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2022, 09:43

Mi się bardzo podobają samochody oklejone matową folią, efekt powala i dodaje pojazdowi agresywnośći. :twisted:
elektron2000
Nowicjusz
 
Posty: 7