Nowe, małe, w trasy, diesel - co?

09 Lut 2012, 16:34

Polećcie auto nowe... dla przedstawiciela handlowego na samozatrudnieniu, robiący miesięcznie 3-6 tyś km/mc, auto będzie miało w rodzinie dożywocie (najpierw ja dotrę, później żona dojeździ, a na końcu syn zajeździ ;) ). Ma być diesel, bo auto przetłucze z 300-400kkm w swoim życiu jak nic. Mam dość używanych, mam teraz 3, z czego sprawne jest jedno i to żony. Mówię dosyć, bo miesięcznie za kasę wsadzaną w części i mechanika miałbym ratę leasingową i nowe auto... Do tego zawsze durna obawa, że będę w Gdańsku, auto nawali i będzie lawetowanie do Katowic. Już raz spod Wrocławia mnie laweta targała, kosztowało 1000zł, dziękuję, używane odpadają.

Przymiotniki dla tego nabytku:
małe
nowe
diesel
tani serwis (gwarancyjny i pogwarancyjny)
niskie spalanie
dobrze zestopniowana skrzynia (*)

(*) czyli 2krpm przy najtwardszym biegu daje prędkości jak największe. Robię trasy głównie. Nie potrzebuję max mocy, ale lubię sobie jechać na spokojnie... Na emeryta. Przykładowo w 3.5V6 benzynie przy 110kmph mam 2krpm (benzyna!!!), a w takim 1.9TD mam przy 2krpm 80kmph... Żal, powyżej 2,5krpm to auto wyje... Ale co się dziwić, ma 16 lat. Wiem, większy silnik zwykle wiąże się z twardszą skrzynią, jednak może w małych autach, z małymi dieslami ktoś zrobił przełożenie emeryckie? Jechałem berlingo HDi kiedyś, miało 3krpm przy 110kmph... Delikatnie mówiąc - przesada.

Z wypasów w tym aucie potrzebuję klimę. Korbotronic może nawet szyby obsługiwać, a lusterka mogą mieć wajchotronic. Ma być silnik, 4 koła i brak obaw że grozi mi przez parę lat laweta. Cisza nie gra roli, bo każde nowe będzie cichsze niż to czym jeżdżę teraz. Cena gra rolę.

Rozważam Clio, coś z Dacii? coś z korei? coś innego? Może ktoś ma jakieś takie auto jako służbowe i się wypowie conieco? Mikrus, ja przemęczę mimo, że lubię większe, ale później będzie śmigać żonka - ona lubi małe auta... A potem syn, więc nie może to być demon prędkości - niech się uczy na małej mocy ;)
kcainam
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 12 2004

09 Lut 2012, 17:15

Cena gra rolę.

czyli ile? 40 - 50 tysięcy? Czy po prostu jak najtańszy samochód z silnikiem diesla?
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

09 Lut 2012, 18:07

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wszyscy wiedzą że zbiegają się laski,gdy widzą śmigło na rancie maski.
Miłośnik BMW i SEATA
S3AT
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 243
Miejscowość: GKW
Prawo jazdy: 06 05 2011
Auto: Toledo III

10 Lut 2012, 14:00

Szczerze mówiąc to dopóki ściśle nie określisz budżetu,możemy tylko strzelać i podawać różne,dziwne propozycje. sprecyzuj to,inaczej każdy wklei kilkanaście ogłoszeń do np Seata Leona,a z tego co piszesz wynika,że nie szukasz takiego auta.
Alkomaty
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 376
Miejscowość: Warszawa

21 Lut 2012, 22:54

no napisalem - NOWE. budżet... to rzecz względna - zawsze może być dłuższy czas leasingu. myślałem - do 50 tyś... max 60k. nowe, małe, cena gra rolę.

renault clio na ten przykład...
kcainam
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 12 2004

21 Lut 2012, 23:02

Kup sobie Toyote Yaris z D4D, to CR, tam nic nie bedzie ci wylo nawet przy wyzszych obrotach.

A jak chcesz meic niskie obroty na ostatnim biegu, szukaj nie wiem co. :D VAG'i czestio maja 6-ty bieg.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oto najpopularniejsze samochody na świecie
    Najnowsze dane portalu analitycznego focus2move.com potwierdzają, że Toyota Corolla nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce w rankingu globalnej sprzedaży samochodów. Na drugim miejscu znalazł się amerykański pick-up ...