Nowe sprerzyny i amortyzator czy urzywana kolumna

04 Lut 2012, 17:05

Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się kupować używana "kolumne mcpersona "czy nowa sprężynę i amortyzator. W moim Ford Mondeo 1.8 "chyba" pękła sprężyna ale amortyzator też jest do wymiany było słychać stuki .itd. Nie mam zbyt dużo kasy a potrzebujesz auta do dojazdu do pracy.

Pozdrawiam
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71

04 Lut 2012, 19:01

Nawet nie myśl o używce w tym wypadku,to tak jakby ktoś pytał,czy opłaca się kupić używany pasek rozrządu :D (to porównanie powinno ciebie zniechęcić),używaną możesz kupić np. piastę,felgę,jakiś element mocny,np.wahacz ,ostatecznie sprężynę do starego auta ,ale nigdy w życiu:amorka,łożyska,świec zapłonowych.Kup komplet Motorcraft(produkowany przez BOGE---Sachs),będzie zdecydowanie taniej jak z logo BOGE!Byle czego nie kupuj,szybko szlag trafi,wtedy będzie drogo!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2012, 19:26

Dziękuję za dobrą radę . Czy to chodziło o tę firmę
[link do oferty na Allegro wygasł] ?
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71

04 Lut 2012, 21:02

Nie,nie,Motorcraft,ta to chińszczyzna.Patrzyłem na Allegro,amorki Motorcraft są trudno dostępne,ale polecam HART,ok 170 zł za sztukę,ja je kupuję,producentem jest dla HART-a Delphi.Na tańsze nawet nie patrz! GH,SLR,Magnum,to dziadostwo!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2012, 22:52

jendrek1989 napisał(a): pękła sprężyna ale amortyzator też jest do wymiany było słychać stuki

To nie powiedziane ze jak pekła spręzyna i słyszysz stuki to wina amorka.Skad ta pewnośc... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lut 2012, 23:17

W moim aucie podczas jazdy brak amortyzacji w lewym tylnym kole . Wczesniej stukało gdy hamowałem oraz w momencie wjazdu w dziurę .
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS oraz IS F w 2021 roku?
    Wiele wskazuje na to, że Lexus IS w najbliższych latach doczeka się następcy. Najnowsze informacje wskazują, że auto czekają spore zmiany - zostanie oparte na platformie TNGA, otrzyma nową turbodoładowaną jednostkę benzynową ...
    Skoda Superb w wersji kombi
    Pierwszy egzemplarz nowej ŠKODY Superb w wersji kombi dla Klienta z Czech, został już wyprodukowany. Zbudowany w fabryce w Kvasinach samochód posiada silnik 2.0 TDI i biały lakier nadwozia. ŠKODA Superb ...

05 Lut 2012, 11:53

jendrek1989 napisał(a):W moim aucie podczas jazdy brak amortyzacji w lewym tylnym kole . Wczesniej stukało gdy hamowałem oraz w momencie wjazdu w dziurę

A nie lepiej podjechać na SKP i sprawdzić co faktycznie jest...Dasz 20.- za sprawdzenie ale wisz co masz robić a nie naprawiać droga dedukcji...Moze to a moze tamto... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lut 2012, 12:37

A jak oddam do mechanika to nie będą wymyślać żeby więcej zarobić?
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71

05 Lut 2012, 12:45

Najlepiej jest najpierw samemu zdiagnozować przyczynę stukania,wcale to nie musi być amortyzator,czy sprężyna.Podejdź do samochodu i bujnij jedną stroną przodu,jak się zachowa?Gdy pęknie sprężyna,to raczej pierwszy zwój odpada,wtedy przód robi się twardszy a jego skok ograniczony.Czy wymieniać?Jakie mają przebieg amortyzatory,jakiej są firmy?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2012, 13:07

jendrek1989 napisał(a):A jak oddam do mechanika to nie będą wymyślać żeby więcej zarobić?

Tego włśnie nie mozesz być pewny.Jezeli to godny zaufania mechanik to tak.Jak naciągacz to znajdzie Ci jeszcze usterek tyle ze bedziesz mial spory przeciąg w portfelu... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lut 2012, 13:48

Autko rok temu kupiłem jakiej są firmy nie wiem jaki maja przebieg nie wiem. Kiedyś polecony mechanik mówił że trzeba wymienić ale nie było kiedy i za co.
Auto lekko przysiadło na ta stronę. Zaraz go bujne .
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71

05 Lut 2012, 14:15

nie da rady go pchnąć ani w duł ewentualnie go mogę podnieść :lol:
jendrek1989
Początkujący
 
Posty: 71

05 Lut 2012, 15:13

To, nawet się nie zastanawiaj! Prawdę mówiąc, wymiana całego elementu nie jest trudna,ale niestety bez ściągacza(ściskacza) sprężyn ani rusz! Dlatego bez mechanika się nie obejdzie.Jeśli przód auta tak się zachowuje,to raczej na bank sprężyna jest pęknięta,przerabiałem ten temat w Clio,obydwie sprężyny były pęknięte i obydwa amorki nie trzymały w ogóle!Wymieniłem wszystko ,tylko,że przy Clio są niższe koszty.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lut 2012, 13:26

Najlepiej będzie wymienić sprężyne wraz z amortyzatorem,nie baw się w używki bo to może okazać się wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Jeżeli już to kupić dobrej firmy i mieć gwarancję na te części.
Exedy24
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4