Nowości Volkswagena na Genewskim Salonie Samochodowym 2012

09 Mar 2012, 13:54

Światowa premiera Golfa GTI Cabriolet i Polo BlueGT
Cross Coupé: studyjna hybryda plug-in z TDI emituje 46 g/km CO2
GTI Cabriolet: z mocą 210 KM to najmocniejszy Golf z otwartym nadwoziem w historii tego modelu
Polo BlueGT: TSI 140 KM z funkcją odłączania cylindrów zużywa 4,7 l/100 km*
Beetle i Passat: nowe elementy wyposażenia R-Line

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen zaprezentował wraz z nowym Cross Coupé – studyjnym SUVem z napędem hybrydowym plug-in z TDI (średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 1,8 l/100 km, emisja CO2 46 g/km), także inne światowe nowości: pierwszego Golfa GTI Cabriolet oraz sportowe i oszczędne Polo BlueGT z funkcją odłączania cylindrów. Kolejne nowości to Beetle i Passat ze sportowym wyposażeniem R-Line.

Cross Coupé – nowoczesne połączenie TDI i hybrydy plug-in
Zdjęcie
POLECAMY Volkswagen Cross Coupé - studyjny SUV z napędem hybrydowym
SUV przyszłości. W grudniu 2011 koncepcyjny Volkswagen Cross Coupé zużywający zaledwie 2,7 l/100 km (emisja CO2: 62 g/km) udowodnił, że SUV mimo doskonałej dynamiki i napędu na wszystkie koła może być niezwykle oszczędny. Zeszłoroczna studyjna hybryda plug-in napędzana była dwoma silnikami elektrycznymi i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem (TSI). Teraz Volkswagen stworzył jeszcze oszczędniejsze Cross Coupé. Nowy studyjny model napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i dwoma silnikami elektrycznymi. Średnie zużycie paliwa (w nowym europejskim cyklu NEFZ) to zaledwie 1,8 l/100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 46 g/km. Studyjne Cross Coupé rozwija prędkość 220 km/h, a jego moc systemowa wynosi 225 kW/306 KM przy masie pustego pojazdu 1.858 kg.

Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km
Zdjęcie
POLECAMY Golf GTI Cabriolet 2012 - nowy i najmocniejszy w historii
Najmocniejszy Golf kabriolet w historii. Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii. Z taką mocą silnika Golf GTI Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 237 km/h (DSG: 235 km/h). Zużywa przy tym średnio tylko 7,6 l/100 km paliwa i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Atrybuty GTI. Kabriolet ma typowe cechy stylistyczne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, nakładki poszerzające progi oraz seryjne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver; we wnętrzu klasyczne pokrycie sportowych siedzeń z tkaniny w kratę Jacky. Auto wyposażone jest także w automatyczną klimatyzację oraz system audio RCD 210.

Składany dach GTI. Konstrukcja miękkiego składanego dachu Golfa Cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Dach jest seryjnie podnoszony i opuszczany elektrohydraulicznie, a jego otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy i jest możliwe także podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.


Polo BlueGT – 140 KM i 4,7 l/100 km
Zdjęcie
POLECAMY Polo BlueGT - wyjątkowo oszczędny, a zarazem sportowy
Sportowa efektywność. Nowe Polo BlueGT sprowadza do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność. Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym jest, zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie, funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI w Polo BlueGT. Silnik ten rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając przy tym średnio tylko 4,7 l/100 km* (emisja CO2: 108 g/km*). Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny – tylko 4,5 l/100 km* (emisja 105 g/km* CO2). Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 7,9 sekundy. Nowe Polo pojawi się na rynku już w lipcu.

Aktywne zarządzanie cylindrami (ACT). Dzięki chwilowemu wyłączeniu drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach zużycie paliwa w cyklu EU obniża się o ok. 0,4 l/100 km. Przy stałej jeździe z prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu oszczędność paliwa wynosi nawet litr na 100 kilometrów. Wysoka efektywność nie wyklucza, równie wysokiej, kultury pracy silnika: także z dwoma cylindrami, ten doskonale wyważony 1.4 TSI, pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi cylindrami.

Wygląd zewnętrzny Polo BlueGT. Elementami wyróżniającymi BlueGT są między innymi nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler na krawędzi dachu, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), rozszerzone progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. Wyposażenie wnętrza zostało wzbogacone o sportowe przednie fotele, tempomat oraz rozszerzone funkcje wyświetlacza wielofunkcyjnego (informacja ACT oraz wartości ciśnienia w oponach).
*) wartości prognozowane, stan na luty 2012


R-Line dla Beetla i Passata
Beetle R-Line. Volkswagen wprowadzi do oferty dwa pakiety R-Line dla Beetle na bazie najwyższej wersji Sport (1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM i 2.0 TSI o mocy 148 kW/200 KM): pakiet elementów zewnętrznych i pakiet elementów wewnętrznych. Pakiet Exterieur można zamawiać oddzielnie, natomiast Pakiet Interieur będzie dostępny jako rozszerzenie pakietu zewnętrznego. Pakiety te obejmują zderzaki o sportowej stylistyce, elementy z tworzywa sztucznego na bokach nadwozia oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Twister. We wnętrzu w skład pakietu R-line wchodzą między innymi sportowe siedzenia, sportowa kierownica obszyta skórą i listwy na progach.

POLECAMY Volkswageny Beetle i Passat z wyposażeniem R-Line

Passat R-Line. Passat i Passat Variant będą w przyszłości oferowane w wyjątkowej wersji R-Line. Typowe dla tej wersji są zderzaki w stylistyce R, czarny dyfuzor oraz spojler dachowy w kolorze nadwozia. Do pakietu R-Line należą także 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Mallory, sportowe siedzenia, specjalne, tytanowo-srebrne aplikacje dekoracyjne oraz wielofunkcyjna, obszyta skórą kierownica z logo R-Line.

źródło: Volkswagen
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Mar 2012, 22:24

Golfa to jakoś można było spodziewać się. Coś tam zapowiadali, ale takie Polo z tym bardziej najnowszym rozwiązaniem odłączającym cylindry to dla mnie zaskoczenie. Alternatywa dla hybryd - można jeździć wolniej i oszczędniej, ale również dynamicznie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przewodnik po hybrydowych SUV-ach Lexusa
    Segment SUV-ów nieprzerwanie rośnie. Rośnie też popularność hybryd. W bardzo istotnym stopniu przyczynił się do tego Lexus. To Japończycy pokazali pierwszego w historii luksusowego SUV-a, a później pierwszą ...