Nowy akulator nie trzyma pradu

24 Sty 2010, 18:53

Witam. Mam Skode Felicje 1.9 D. Rok temu kupiłem nowy akumlator firmy CENTRA PLUS 74 Ah 680A. Po roku eksploatacji przy temperaturze poniżej -5 stopni akumlator nie kręci. Myślałem że to wina ładowania i sprawdziłem ale okazało sie że jest OK. Po naładowaniu prostownikiem kręcił ale następnego dnia rano już nie. Oczko jest zielone więc według producenta jest naładowany. Dzisiaj wyciągłem go z auta i ładuje w ciepłym pomieszczeniu. Mam nadzieje że jutro odpale auto bez problemu ale przecież nie będe go wyciągał co dzień. W sklepie mi powiedzieli że jak chce go zareklamować to musze go zostawić do sprawdzenia. Zastępczego nie dostane. Czy jest to możliwe że po roku akumlator poprostu padł? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
gucio1707
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: KRAKÓW
  • 24 Sty 2010, 19:37

    A sprawdzałeś czy nie masz lewego poboru prądu z akumulatora?
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    24 Sty 2010, 20:00

    Ja jeśli nie mam miernika a chcę sprawdzić moc akumulatora biorę kabel ,jedną stronę przykładam do minusa a drugą szybko pocieram drugim końcem o klemę plusową(tylko raz) i wiem wszystko, po snopie iskier!Podczas postoju gdy wszystkie odbiorniki wyłączone pobór prądu nie może być większy jak 80mA>
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8600
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Sty 2010, 21:27

    Ja zacząłbym od sprawdzenia czy gdzieś na lewo jak pisze kolega wyżej prądu coś nie bierze. Miałem taki przypadek w Mondeo parę lat temu okazało się że alternator miał przebicie, niestety nie dało się naprawić, więc założyłem nowy.
    Zacznij od tego zanim oddasz go na gwarancję gdyż później jak się okaże że jest sprawny a firma gdzie kupiłeś odsyłała do serwisu producenta to obarczą Cię kosztami transportu - czyli ok 80 zł w plecy.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2201
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    24 Sty 2010, 22:41

    Poboru prądu nie ma bo sprawdzałem. Jedyne co to radio. Ale to jest tyle co radiowa pamięć czyli znikomy pobór, prawie żaden. A jest jakiś przepis żeby sklep dał mi zastępczy akumlator?
    gucio1707
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: KRAKÓW

    25 Sty 2010, 10:31

    jezeli jest na gwarancji to jaki zastepczy przeciez aku sie nie da naprawic powinni co dac nowy
    kamilszczak01
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Co należy okresowo sprawdzać w samochodzie?
      Nie znalazłem na forum podobnego tematu, a myślę że może on pomóc innym użytkownikom/kierowcom w ustaleniu tego na co powinni zwracać uwagę okresowo podczas eksploatacji samochodu. O pewnych rzeczach zapominamy czasem ...

    25 Sty 2010, 13:31

    Akumulator musi najpierw iść do ekspertyzy, czy nie został uszkodzony z winy użytkownika(zwarcie,nieodpowiedni prąd ładowania ,itd)nie sądzę by w tym czasie byli gotowi na to, by dać Aku zastępczy,chyba że dysponują używanym.Najpierw jednak sprawdzą go w sklepie.Jest możliwe,że Aku jest dobry ale masz już na rozruszniku takie opory,że tylko wtedy gdy akumulator ma pełną moc kręci,przecież w ciągu jednej nocy mroźnej traci połowę pojemności!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8600
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    26 Sty 2010, 21:58

    Witam ponownie. Okazało sie że było zepsute sprzęgło alternatora. Na niskich obrotach jak sprawdzałem ładowanie było dobre, nawet przy dodaniu gazu ładowanie się podnosiło ale podczas jazdy przy włączonych światłach, nadmuchu itd alternator miał na tyle oporu że sprzęgiełko przepuszczało i to było przyczyną. Po wymianie akumlator jest doładowany cały czas. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam :wink:
    gucio1707
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Miejscowość: KRAKÓW