Nowy Citroen C5 powinien znaleźć się w polskich salonach już przed wakacjami. Najtańszy sedan z silnikiem 1.8 będzie kosztował 79 900 zł, najdroższy z motorem 2,7 HDI V6 155 400 zł. Kombi o nazwie C5 Tourer będzie droższe o 5 000 zł.
Citroen przygotował dla nowego C5 cztery poziomy wyposażenia: Attraction, Dynamique, Confort i Exclusive, z tym, że ten przedostatni będzie dostępny tylko i wyłącznie w sedanie. Na bogate wyposażenie seryjne podstawowej wersji Attraction składają się m.in. systemy ABS, ESP i ASR, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD MP3 z 6 głośnikami oraz reflektory z systemem doświetlania zakrętów AFS. Przy tej wersji wyposażenia mamy do wyboru trzy silniki: benzynowy 1.8 16v 127 KM (sedan w cenie 79 900 zł) oraz wysokoprężne 1.6 HDI 110 KM (88 400 zł) i 2.0 HDI 138 KM (95 900 zł). Kombi będzie droższe w każdej wersji i silniku o 5 000 złotych od sedana.
Druga linia wyposażenia Dynamique zaoferuje dodatkowo m.in. dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane lusterka, halogeny, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, chromowane wykończenia karoserii i 17-calowe felgi z lekkich stopów (przy silniku 2.7 HDI V6 - 18-calowe). Dynamique jest droższy od odmiany Attraction o 6 000 złotych i oferuje dodatkowo silnik 2.0 16v 143 KM w cenie 89 900 złotych (kombi 94 900 zł).
Dostępna jedynie w sedanie wersja wyposażenia Confort nie ma co prawda felg aluminiowych (standardowo 16-calowe; 1 900 zł należy dopłacić do obręczy ze stopów lekkich), ale oferuje za to zawieszenie hydropneumatyczne HYDRACTIVE III+. Tańsze odmiany Attraction i Dynamique są dostępne ze standardowym zawieszeniem, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Dodatkowo otrzymamy elektryczny hamulec postojowy. Confort będzie dostępny jedynie z dwoma silnikami - 2-litrowym benzynowym o mocy 143 KM (92 600 zł) i Dieslem o tej samej pojemności i mocy 138 KM (104 600 zł).
Na liście seryjnego wyposażenia najdroższego Citroena C5 Exclusive znajdziemy takie elementy jak kierunkowe reflektory biksenonowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele (kierowcy z funkcją masażu i ułatwiania wsiadania), tylne czujniki parkowania czy elektrycznie otwierana klapa w kombi. Tu paleta silników jest największa. Co prawda tylko jeden benzynowy 2.0 16v 143 KM - 105 400 zł (kombi 110 400 zł), ale z możliwością doposażenia w 4-biegową skrzynię automatyczną (dopłata 5 000 zł). Paleta wysokoprężnych HDI jest znacznie większa - 2.0 138 KM w cenie 117 400 zł (z 6-biegową skrzynią automatyczną 124 400 zł), 2.2 173 KM za 131 400 zł (kombi 136 400 zł) oraz topowa jednostka 2.7 HDI V6 o mocy 208 KM dostępny tylko z 6-biegowym automatem (ceny odpowiednio 155 400 i 160 400 zł za sedana i kombi).
Na liście wyposażenia dodatkowego w każdej wersji znajdziemy lakier metalizowany (2 000 zł), w Dynamique m.in. Pakiet Biznesowy z z elektrycznymi, materiałowo skórzanymi fotelami z funkcją masażu oraz reflektory biksenonowe (5 890 zł) czy nawigację kolorową z twardym dyskiem (7 900 zł - dostępna w Dynamique, Confort i Exclusive).
Poważny konkurent dla nowego Mondeo Laguny i Passata.Teraz musimy poczekać na odp japońskich producentów oraz Opla.
Samochód piękny z zewnątrz, jeśli zobaczy sie na deskę rozdzielczą to zobaczy sie duuuuuuuuuużo przycisków i ten nieruchomy rdzeń przy kierownicy;] Z tym Francuzi przesadzili
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Jak wydostać się z tonącego auta? Samochód, który wpadnie do wody znika pod jej powierzchnią w ciągu około 60 sekund, przy założeniu, że drzwi pozostają zamknięte. To czas na wydostanie się z wody pasażerów. Po otwarciu drzwi woda zalewa ...
Byłem ostatnio w salonie Citroena i musze przyznac,że nowe C5 jest świetne!Naprawde bardzo udany samochód.Uwagę w szczególności zwraca wnetrze auta,bardzo dobrze wykonane.Jedyna co mi się nie podobało to nisko opadająca linia dachu.Mimo że nie jestem zbyt wysoki(184cm)to i tak miałem za mało miejsca nad głową,ale poza tym szczegółem:)wszystko jest prawie doskonałe
mi się podobają Citroeny, ale mogli już dać 3 latka gwarancji (ciągle chyba są dwa bez limitu ? ). ... no i dlaczego nie dali silnika 3.0 w benzynie ? przecież nie każdy lubi klekot niedorobionych/przereklamowanych dizli ...
Też już byłem w salonie Citroena bejżeć nową C5 i zauważyłem, że fotele w lepszej wersji ma dobre czymanie boczne i na zdjęciach wyglądało gożej niż w rzeczywistości. Francuzi zrobili duży krok w przód w porównaniu z poprzednią wersją, szkoda tylko, że niebedzie cabrio z którego przód nowego C5 jest zapożyczony.
Ja lubuje się w malych autkach, stąd bardziej interesuje mnie c1 i c2, ale oglądając c1 nową, looknęłam w salonie na nową c5 muszę przyznać, że jest bardzo elegancka i prezentuje się naprawdę super. Ale ja miałabym problem taką zaparkować;)
A z większych cytrynek to podoba mi się ta: http://www.citroen.pl/m1/default.aspx?sub=C4_PICASSO - ale o niej będę myslała, jak juz będzie rodzinka:)
boyd83 napisał(a):dzisiaj przeczytałem, że C5 został importowanym samochodem roku w Japonii ! a ja myslałem, że oni jak nie jeżdżą swoimi to kupują amerykańskie
A jednak widzisz jest inaczej, chociaż też bym nie powiedział, że Citroen ma takie wzięcie w Japonii. Pozdrawiam
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.