Nowy Fiat Bravo 2007

27 Paź 2006, 22:34

Fiat poinformował, że następca stilo, czyli nowy model klasy kompaktowej, będzie nosił nazwę bravo.

Samochód ten zadebiutuje 29 stycznia przyszłego roku w Rzymie na specjalnej premierze zorganizowanej dla dziennikarzy z całego świata. Zaraz po premierze ma trafić do salonów. Nowe bravo będzie oferowane w wersji pięciodrzwiowej. Nie przewiduje się - przynajmniej na razie - wersji trzydrzwiowej oraz kombi. Na uwagę zasługuje bardzo obszerny bagażnik o pojemności aż... 400 litrów. Samochód został zbudowany na tej samej płycie podłogowej, która zostanie wykorzystana przy konstruowaniu nowych modeli Lancii (jedyną zmianą będzie wydłużenie jej o 10 cm).

Wymiary:
długość - 434cm,
szerokość - 179cm,
rozstaw osi - 260cm,

Silniki:
Turbodiesel Multijet 1.9 120KM, 1.9 150KM, 1.4 90KM,
T-JET 1.4 turbo 120KM i 150KM.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kasia
 

27 Paź 2006, 23:08

no ładny ten fiacik-podoba mi się
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

28 Paź 2006, 06:15

No bardzo ładny. Sylwetką troche przypomina Grande Punto.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

28 Paź 2006, 09:19

Moim zdaniem Fiat Stilo to była pomyłka i bardzo dobrze, że chociaż nazwa i design nawiązują do tradycji :wink:
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

28 Paź 2006, 16:40

No Fiat nawet sie postaral widze ze syylwetka nowego bravo jest dynamiczna i nawet ladna. Oby wyglad nie ulegl za bardzo zmianie bo ten mi sie podoba. Pozyjemy zobaczymy...
Nowe Porsche Carrera 911. Szybko zabija owady...
Wiesiek Grzybiaż
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 80
Miejscowość: Rzeszów

28 Paź 2006, 21:02

Mi też się bardzo podoba,jest git. 8)
Kasik
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 99
Miejscowość: Opolskie

28 Paź 2006, 21:45

Sylwetka zachwyca ;) naprawdę ładnie wygląda ciekawe jakiego rozmiaru są te felgi jak myślicie mają 18"? Duże koła sporo uroku dodają każdemu autku.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Paź 2006, 23:05

Autko fajne. Co do rozmiaru felg, to chyba przesada z tymi 18". Nie wydaje mi się żeby były montowane większe jak 16" ( to juz na maxa :!: )
oliwer
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: dolnośląskie

29 Paź 2006, 23:20

oliwer napisał(a):Co do rozmiaru felg, to chyba przesada z tymi 18". Nie wydaje mi się żeby były montowane większe jak 16"

Tak myślisz hm... patrząc na niski profil opony, szerokość i na felgę mam wrażenie że są większe od 16" fakt że Bravo to nie jest duże auto. Może ktoś jeszcze powie na ile cali wyglądają według niego te koła...
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

30 Paź 2006, 09:32

Miejmy nadzieję, że fiat znowu nie zrobi tak jak wcześniej czyli nie bedzie Fiata BRAVO i BRAVA, dla mnie była to pomyłka (zawsze mi się myliły) :wink:
Michał
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 483
Zdjęcia: 7
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

04 Lis 2006, 21:14

Michał napisał(a):Miejmy nadzieję, że fiat znowu nie zrobi tak jak wcześniej czyli nie bedzie Fiata BRAVO i BRAVA, dla mnie była to pomyłka (zawsze mi się myliły) :wink:

Bravo (l.poj.) - 3 drzwi, czyli dla singla,
Brava (l.mnoga) - 5 drzwi, czyli dla rodziny

Nowe Bravo - pięęęękne. 8)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

20 Kwi 2007, 10:20

Włoski koncern przystępuje do walki o swój kawałek tortu w segmencie samochodów kompaktowych. Po sukcesie Grande Punto i Pandy, nową odsłonę Fiata Bravo czeka nie lada zadanie. Czy pomoże mu w tym gwarancja na milion kilometrów, technologia World Class Manufacturing oraz cena 49.990 złotych?

Pomysł zrobienia z Grande Punto "małego Maserati" sprawdził się, wobec czego ołówki kreślarskie projektantów z Centro Stile postanowiły nadal utrzymać ten kierunek w temacie nowego Bravo. Równie dynamiczny jak jego wygląd był proces przygotowania samochodu. Począwszy od pierwszych projektów na białej kartce, aż do modelu w skali 1:1 całość trwała jedyne 18 miesięcy. Włosi uzyskali ten wynik dzięki dużej pomocy symulacji komputerowych, które zastąpiły po części rzeczywiste testy. Wraz z nowym modelem pojawiło się oficjalnie, prezentowane wcześniej nowe logo Fiata. Jest to zapowiedź zmian związanych z zerwaniem z mniej chlubnym wizerunkiem marki lat przeszłych, a jednocześnie rozpoczęcia "nowej jakości", którą zresztą widać w nowym Bravo.

Włosi przyzwyczaili nas już dawno do dobrego gustu. Bez dwóch zdań Fiat Bravo posiada bardzo pociągającą sylwetkę. Linie nadwozia są delikatne i opływowe, ale nie brakuje im dynamicznego charakteru. Przednie reflektory zachodzą na boki, natomiast pomiędzy nimi umieszczono subtelny grill, wysunięty nieco do przodu przez co tworzy on charakterystyczny "dziób". W połączeniu z przednią szybą montowaną pod niskim kątem sprawia to, że kierowca ma przed sobą relatywnie długą strefę zgniotu (5 gwiazdek EuroNCAP). Tył auta został bardzo zgrabnie zaprojektowany, zachowując charakterystyczne okrągłe reflektory, znane z poprzedniej generacji samochodu. Auto początkowo będzie dostępne jedynie w pięciodrzwiowej wersji nadwozia. Nowe Bravo jest krótsze od konkurencyjnego Focusa o 6 mm (4.336mm), natomiast w stosunku do modelu cee`d, Civic czy Auris zyskuje od kilku do kilkunastu centymetrów. Mocną stroną auta jest przestrzeń bagażowa. 400 litrów nie jest wprawdzie wartością największą w segmencie (bije go Civic - 475 litrów), ale i tak plasuje go w czołówce kompaktów. Po złożeniu tylnej kanapy wielkość ta wzrasta do 1.175 litrów.

Po dobrych wrażeniach związanych z wyglądem zewnętrznym, jakość wykonania wnętrza nie zawodzi. Nie znajdziemy tam tandetnych i skrzypiących plastików. Całość została wykonana w nieco sportowej koncepcji, z położeniem nacisku na dobór materiałów. Przy wyposażeniu Fresh i Active dostępne będą dwie wersje kolorystyczne, natomiast Dynamic i Emotion będzie oferować trzy warianty. Wersja Sport pozwoli wyposażyć auto w czarną skórzaną tapicerkę obszytą czerwonymi lub niebieskimi szwami. Niektóre pakiety pozwolą przyozdobić deskę rozdzielczą elementami z imitującymi popularny karbon.

Nowy Fiat Bravo będzie u nas dostępny na początek z trzema wersjami silnikowymi. Czwarta wersja, 150 konny benzyniak 1.4 T-Jet dołączy na przełomie czerwca i lipca. Póki co klienci mogą wybierać między jednym silnikiem zasilanym benzyną, a dwoma turbodieslami Multijet. Czterocylindrowa jednostka Fire o pojemności 1,4 litra będzie rozwijać moc 90 koni mechanicznych. Jest to dobra alternatywa dla ludzi poszukujących oszczędnego (5,6 l/100km poza miastem), a zarazem niedrogiego samochodu. Cena auta w najuboższym wyposażeniu Fresh wynosić będzie 49.990 złotych. Dwie jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 litra będą dysponować mocą 120 oraz 150 koni mechanicznych. Poza bardzo dobrymi i dynamicznymi właściwościami jezdnymi spalają one mniej paliwa niż słabsza wersja benzynowa (4,3l/100km oraz 4,5l/100km odpowiednio w cyklu pozamiejskim). Niestety wersje wyposażone w silniki Common Rail drugiej generacji kosztują więcej. Cena 120 konnego silnika z najsłabszym wyposażeniem Active wynosi 62.990 złotych. Najdrożej zapłacimy za 150 konnego diesla w wersji Emotion i Sport. Oba kosztują tyle samo - 78.990 złotych.

W ramach programu „Bravo dla Ciebie”, włoski koncern daje na każdy zakupiony egzemplarz trzyletnią gwarancję, która obowiązuje do przebiegu miliona kilometrów. Dyrektor handlowy Fiata, Wojciech Halarewicz poinformował, że zebrano już prawie tysiąc zamówień na nowe Bravo, bez wiedzy o jego cenie, która została opublikowana dopiero wczoraj. Większa część tych zleceń została wprawdzie wygenerowana przez dealerów, ale i tak udowadnia to dość duże zainteresowanie modelem.

Wrażenia z jazdy

Podczas prezentacji mieliśmy okazję sprawdzić samochód na torze „Kielce” w Miedzianej Górze, a także na pobliskich drogach województwa świętokrzyskiego. Testowany przez nas egzemplarz w wersji Sport był wyposażony w najmocniejszy silnik Multijet (150 KM).

Po wygodnym zajęciu miejsca w przednim rzędzie, rozczarowała nas ilość przestrzeni na tylnej kanapie. Osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą mieć problemy z siedzeniem w prawidłowej pozycji, gdyż będą ocierać głową o podsufitkę. Dla komfortu pasażerów, z tyłu najlepiej jedzie się we dwie osoby, gdyż przy trzech robi się już bardzo tłoczno. Wykonanie i komfort podróżowania na przednich fotelach stoi na wysokim poziomie. Nie dość, że trzymają bardzo dobrze na zakrętach, to podczas dłuższych dystansów nie uprzykrzają podróży.

Najmocniejsza jednostka z gamy nowego Fiata charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką. Wysoki moment obrotowy o wartości 305 Nm jest osiągany już przy 2.000 obr./min, co pozwala na bardzo elastyczną jazdę na wyższych biegach. Z wysokoprężnym Multijetem współpracuje sześciostopniowa skrzynia biegów o dość krótkim i pewnym przełożeniu. Podczas żwawej jazdy w cyklu mieszanym auto spalało niecałe 7l/100km.

Właściwości jezdne tego samochodu stoją na bardzo przyzwoitym poziomie. Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, przez co podczas szybkiego pokonywania zakrętów auto nie kiwa się na boki, utrzymując właściwy tor jazdy. Osiemnastocalowe felgi z oponami o niskim profilu wyglądają bardzo rasowo, ale podczas jazdy po dziurawych drogach odbierają komfort.

ps. (pisał to) Sebastian Kościółek

potem coś od siebie dorzucę
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 178
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

20 Kwi 2007, 11:30

Tu jeszcze fota ze środka autka.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


...pewnie dobra wersja wyposażeniowa...
Stilo było dobre, ale okazało się nieporozumieniem. Szef marketingu trochę z ceną przesadził. Tutaj Fiat błędu nie powtórzy. Co będzie dalej zobaczymy.
WitP_tsaJ4145
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 178
Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

21 Kwi 2007, 21:25

Autko całkiem, całkiem. Może się podobać.
Szerokości, przyczepności
miko
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: południe polski