Nowy kierowca - czy okres próbny już obowiązuje?

08 Paź 2021, 07:33

Witam wszystkich :) Trzepię internet wzdłuż i wszerz i wciąż nie mogę odnaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Zatem. Czy okres próbny dla nowych kierowców (2 lata na jazdę bez wykroczeń, 8 miesięcy specjalnych prędkości, listek oraz konieczność odbycia dodatkowych kursów) już obowiązuje?
Jestem kierowcą od sierpnia tego roku. Znalazłam przepis (ponoć obowiązujący od 5 lipca 2021 r.) o treści:

"Dz.U.2021.1212 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 5 lipca 2021 r.
Art. 91. [Czas trwania okresu próbnego; obowiązki w okresie próbnym]
1.
Okres próbny dla osoby, która po raz pierwszy uzyskała prawo jazdy kategorii B, trwa 2 lata, począwszy od dnia, w którym został jej wydany ten dokument.
2.
W okresie próbnym kierowca jest obowiązany:
1)
odbyć między 4 a 8 miesiącem, licząc od dnia otrzymania prawa jazdy:
a)
kurs dokształcający w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
b)
praktyczne szkolenie w zakresie zagrożeń w ruchu drogowym;
2)
przedstawić staroście zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i kursu, o których mowa w pkt 1, przed upływem 8 miesiąca, licząc od dnia otrzymania prawa jazdy;
3)
kierować wyłącznie pojazdem samochodowym oznakowanym z tyłu i z przodu okrągłą nalepką barwy białej z zielonym symbolem liścia klonowego - przez pierwsze 8 miesięcy tego okresu.
3.
W okresie próbnym, przed upływem 8 miesiąca, licząc od dnia otrzymania prawa jazdy, kierującemu pojazdem zabrania się:
1)
przekraczania prędkości 50 km/h na obszarze zabudowanym, 80 km/h poza obszarem zabudowanym oraz 100 km/h na autostradzie i drodze ekspresowej dwujezdniowej;
2)
kierowania pojazdem nieoznakowanym w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 3;
3)
podejmowania pracy zarobkowej w charakterze kierowcy pojazdu określonego w prawie jazdy kategorii B;
4)
osobistego wykonywania działalności gospodarczej polegającej na kierowaniu pojazdem określonym dla prawa jazdy kategorii B." - przepraszam za długą wklejkę ;)