Nowy kompakt do 100 tys.

28 Gru 2018, 13:15

Szukam nowego samochodu klasy kompaktowej. Jeżdżę głównie po mieście. Celuję tylko i wyłącznie benzynę.
Wydać chcę 70-100 tys. łącznie z odsetkami kredytu. Po spłaceniu prawdopodobnie samochód sobie zostawię na II auto. Ale kto wie.
Ważne są dla mnie ceny przeglądów i ubezpieczenia - to będzie I zarejestrowane na mnie auto, wiec nie mam zniżek :(

Co testowałem:
* Golf VII 1.5TSI 130KM Highline DSG - mój faworyt. Mega ergonomiczny i przestronny jak na kompakta. Nigdy nie myślałem o Golfie (bo to Golf), a jednak mnie zauroczył. Super fotele ergoActive, elastyczny silnik. Minus jest taki, że to schodzący z taśmy model, bo w 2019 będzie nowa wersja. Czy jest sens jeszcze kupować nowego Golfa VII? Oglądałem wersję highline z kilkoma dodatkami, cena prawie 100tys (z wyprzedaży rocznika). Ogółem drogie te Golfy.
To co ważne, VW oferuje 4 letni pakiet przeglądów za 300zł i kredyt 0% (!). Nikt tej oferty jak dotąd nie pobił.
* Kia Ceed 1.4 TGDI 140KM L+Business Line - z wyglądu faworyt. Niestety w jeździe czegoś mi brakowało. Wygląda "sportowo" a prowadzi się mega lekko i spokojnie. Jak jeżdżę bmw to nuda trochę tutaj.
* Honda Civic 1.5 TCT Sport - to jest auto dla mnie! Szybkie, sportowe, duże jak na kompakta. Ideał? Nie, bo cena... ok. 105 tys, słabe warunki kredytowania, drogie przeglądy. Sprawdzałem koszt ubezpieczenia w porównywarce i na drugi rok zapłacę ok 5 tys :o Niestety z tych przyczyn, to auto muszę odrzucić, dlatego Golfa teraz mianowałem faworytem.

To co jeszcze bym chciał rozważyć:
* Hyundai i30 1.4 TGDI 140KM - może być najtańszy ze stawki
* Ford Focus 1.5 mk4 150KM - niestety na razie słabo z dostępnością tej wersji silnikowej do jazdy testowej.
* Seat Leon 1.5TSI 130KM - tańszy od Golfa, ale to też model z 2012 schodzący z linii...

Co możecie mi doradzić?

PS Mam 24 lata, 185cm wzrostu i jeżdżę teraz e46 jeśli to ważne :)
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

28 Gru 2018, 18:08

Nie wiem skąd tak wysoka cena Golfa.
Sam się zastanawiałem na High Line z 1.5 TSI, ale 150KM, ErgoActive, Dynaudio, LED i inne pierdoły i po rabatach, PRZED wyprzedażą rocznika (okolice października) sprzedawca zszedł do 85 tyś. Negocjuj, bo strasznie drogo.
Eilchner
Początkujący
 
Posty: 54

28 Gru 2018, 18:56

sontur napisał(a):Ważne są dla mnie ceny przeglądów i ubezpieczenia - to będzie I zarejestrowane na mnie auto, wiec nie mam zniżek :(


Sorrry, ale nie czaję.
Wywalisz kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy kosztów kredytu, żeby kupić nowe auto a kilka stów na ubezpieczeniu robi różnicę?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2018, 20:43

sontur napisał(a):Ważne są dla mnie ceny przeglądów i ubezpieczenia

W tym względzie nic nie przebije Dacii :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

28 Gru 2018, 20:46

Zadam takie mało romantyczne pytanie autorowi tematu...ile bierzesz kredytu?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2018, 21:16

Fakt grupa VAG ma najciekawsze finansowanie, możesz dokupić pakiet przeglądów i mieć spokój, gorzej tylko będzie po gwarancji, bo wtedy ASO będziesz omijać szerokim łukiem ze względu na ceny. A mechanicznie jakość aut zaczyna się zrównywać i te silniki w VW nie przejeżdżą więcej km bezawaryjnie niż np. francuskie.

Mimo wszystko VW to ciekawa propozycja, pytanie tylko czy potrzebujesz tych wszystkich bajerów? Skrzynia DSG mocno podwyższa cenę zakupu, a trwałość DQ200 jest śmieszna (przejeździsz 100 tys.km i zaczną się kosztowne naprawy).

Tutaj np. masz ten sam silnik z manualem + całkiem dobre wyposażenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

za 81 400zł (może jeszcze uda się coś negocjować). Z salonu zawsze będą chcieli żebyś wyszedł wykupując jak najbogatszą wersję, ale patrząc na postęp w autach to nawet taki Golf Highline z bajerami za 3 lata będzie przestarzały. Lepiej skupić się na niezbędnym wyposażeniu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...

30 Gru 2018, 16:09

@Eilchner
Nie wiem skąd tak wysoka cena Golfa. Sam się zastanawiałem na High Line z 1.5 TSI, ale 150KM, ErgoActive, Dynaudio, LED i inne pierdoły i po rabatach, PRZED wyprzedażą rocznika (okolice października) sprzedawca zszedł do 85 tyś. Negocjuj, bo strasznie drogo.

85? :o Poszedłem do salonu, powiedziałem jaka wersja mnie interesuje i sprzedawca przedstawił wersję Golfa HL 1.5 DSG+pakiet techniczny i coś tam jeszcze za 98 tys. Nie wiedziałem, że w salonach się da negocjować. Jak mam negocjować? Za bardzo nie rozumiem. To nie auto używane, że widzę przetarty błotnik i mówię "Panie za ten błotnik opuścisz pan 500zł i bierę" :D
Mówić, że 10% mniej i biorę a inaczej wychodzę? Nie rozumiem :angry:

@Invi
Sorrry, ale nie czaję. Wywalisz kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy kosztów kredytu, żeby kupić nowe auto a kilka stów na ubezpieczeniu robi różnicę?

3 z 5 tys. ubezpieczenia to trochę różnica jednak.

@szybki
Zadam takie mało romantyczne pytanie autorowi tematu...ile bierzesz kredytu?

Wpłata własna 30-50%, a reszta w kredyt. Acha, no i na osobę indywidualną. Nie mam firmy.

Do stawki dorzucam i30 Fastback. Ładne auto. Muszę zrobić jazdę testową.
Wiem, że nowe auto kupuje się na zasadzie, że robi jazdę próbną każdym i bierze to co najbardziej się podoba. Dlatego w tym temacie chciałbym się kupić na 2 rzeczach:
1) Jakie auto w tej cenie jeszcze warto rozważyć;
2) Jak negocjować rabaty w salonie.

Dzięki za odpowiedzi :ok:
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

30 Gru 2018, 16:29

sontur napisał(a):Jak negocjować rabaty w salonie.

Najlepiej sprawdzić konkretny model i wersję na OTO MOTO w ogłoszeniach dealerskich. Masz wtedy orientację ile mniej więcej taki model kosztuje realnie. Bo ceny sprzedaży są czasem duuużo niższe od katalogowych. Pisać(dzwonić) do ogłaszających się dealerów o konkretną ofertę. Za 500zł różnicy nie opłaca się jeździć daleko po auto, ale za parę tysiaków już raczej tak.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2019, 14:56

Ponownie przymierzam się do kupna nowego auta.
U jednego dealera vw jest golf 1.5 tak highline dsg na wyprzedaży rocznika 2018. Stoi już na placu do wzięcia od ręki.
Cena jest o 12% niższa w stosunku do ceny katalogowej. To dobra obniżka? Problem w tym ze kompletnie nie wiem jakie zniżki dilerzy dają.
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

16 Sty 2019, 15:16

12% to mała zniżka, szczególnie na 2018r., tyle to powinno być za 2019r.
W Volvo wyprzedaż rocznika to rabaty 20-30% w zależności od modelu i dealera. Na nowy model już 2020r. to 8-15% (zależnie od modelu, wyposażenia, dealera i klienta)
Patrzyles może na v40?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Sty 2019, 16:06

Golf to już stary model. W tym roku ma być następca. Focus jest nowiusieńki. Zaraz wchodzi też nowa Corolla. Hyundai i30 jest chyba z 2017. Civic i Astra też są w miarę świeże.
aGradory
 

16 Sty 2019, 16:14

@Rom33
Co mam zrobić, żeby diler da wyższy rabat?
Wyprzedaży Volvo nigdzie nie widzę

@Gradory
Wiem, że stary... Ale powinien być dopracowany i pozbawiony problemów wieku dziecięcego. No i przede wszystkim naprawdę dobrze wyposażony.
Z Focusem jest ten problem, że wersja 150KM chyba nie jest jeszcze dostępna.

Zastanawiam się jeszcze nad i30 fastback 1.4 T-GDI.
sontur
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 02 01 1917
Auto: e90

16 Sty 2019, 16:29

Zapytaj u kilku dealerów. Możesz wysłać zapytanie e-mailem do nawet 30 dealerów.
Nie brał bym starego modelu, bo zaraz będziesz miał staroć na tle nowego modelu. A z tym niby niedopracowaniem nowego modelu to raczej mit.
aGradory
 

16 Sty 2019, 17:03

Dokładnie pytaj różnych dealerów czasem ten na drugim końcu Polski da Ci największy rabat, targuj się jak o pietruszkę.
W volvo zobacz na stronach dealera dział "dostępne na miejscu". Do 100tys może uda się v40 znaleźć, s60 jeszcze niedawno widziałem. Jak chcesz mogę też popytać, pisz na PW
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Sty 2019, 17:22

Gradory napisał(a): A z tym niby niedopracowaniem nowego modelu to raczej mit

To nie mit, tylko szczera prawda :mrgreen: Większość koncernów testuje nowe rozwiązania na klientach. Jeżeli decydujesz się na schodzący model, to należy poczekać(o ile to możliwe) aż nowy model wejdzie do sprzedaży, wtedy na stary będą największe zniżki. Focus jest świeżutki, ale wiedzcie że 1,5 ecoboost też będzie miał jedynie 3 cylindry. W tej chwili z kompaktów najlepszy stosunek jakości(mocy) do ceny ma Astra.
W tym budżecie śmiało można myśleć o 200KM świetnie wyposażonej Astrze.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna