Nadchodzi zmiana pierwszej generacji MINI, która rozpoczęła nową „erę”. Nowe MINI szykuje się do kontynuacji sukcesów swojego poprzednika. Konsekwentnie rozwinięta stylistyka daje mu świeży wygląd, a całkowicie nowe technologie napędu – jeszcze większą zwinność. Pod koniec 2006 r. na rynku zadebiutuje MINI Cooper z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW/120 KM oraz MINI Cooper S napędzany silnikiem turbo o mocy 128 kW/175 KM.
Czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,6 l w MINI Cooper S generuje moc 128 kW/175 KM. Dzięki temu MINI Cooper S to maszyna, w której naprawdę można cieszyć się jazdą. Doładowanie silnika odbywa się za pośrednictwem turbosprężarki Twin Scroll napędzanej oddzielnymi strumieniami spalin z dwóch par cylindrów. Dzięki takiemu układowi turbosprężarka jest w stanie podbijać moc silnika już przy niskich obrotach. Rezultat jest wyraźnie odczuwalny: MINI Cooper S z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 l przyspiesza z impetem typowym raczej dla znacznie większych silników wolnossących.
Pod maską MINI Cooper pracuje czterocylindrowy silnik wolnossący również o pojemności 1,6 l i mocy 88 kW / 120 KM. Sterowanie zaworami ssącymi oparte na niepowtarzalnej technologii VALVETRONIC autorstwa BMW Group jest w pełni adaptacyjne. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Takie innowacyjne sterowanie pracą zaworów zapewnia nie tylko wyjątkowo spontaniczną reakcję i wysoką kulturę pracy silnika, ale i niskie zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin.
Układ jezdny MINI Cooper S jest znacznie sztywniejszy niż w MINI Cooper. W obydwu modelach dostępny jest opcjonalnie sportowy układ jezdny, który pozwoli jeszcze bardziej cieszyć się dynamiczną jazdą.
Zgodnie z pretensją MINI do wysokiej klasy samochodów obydwa warianty dysponują bogatym wyposażeniem zapewniającym bezpieczeństwo jazdy. W wyposażeniu standardowym o bezpieczeństwo pasażerów na wszystkich miejscach troszczy się sześć poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo czynne w krytycznych sytuacjach zapewnia układ ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania EBD i układ kontroli hamowania na zakrętach CBC, standardowa w Cooper S kontrola trakcji (ASC+T, wyłączalna) oraz układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Asystent hamowania w nowym MINI rozpoznaje hamowanie awaryjne, zapewniając błyskawiczne uzyskanie maksymalnego ciśnienie hamowania. Nowością jest też asystent ruszania „Hill Assist” współpracujący z układem DSC aktywujący na podjazdach hamulce i zapobiegający przez to cofnięciu się auta.
[link wygasł]
Co myślicie o tym autku?
P.S.Nie uwzględniono spalania - śr.zuż.paliwa: 6,9l/100 km - i to właśnie z silnikiem 1.6/175 KM TURBO. Myślę, że jest bardzo małe w porównaniu z mocą silnika i napewno frajdą z jazdy.
Cześć,
To fajne autko i bardzo mi sie podoba uważam że pasuje kobietom jako że nią jestem to chciała bym mieć takie autko, niekoniecznie z tymi 175 konikami pod maska
Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...
Zmiany w punktach karnych 2023 - powrót do przeszłości Ten rok to zdecydowanie czas zmian dla prawa ruchu drogowego w Polsce. Ponad dwa miesiące temu zetknęliśmy się z lawiną nowych regulacji, a już od 17 września 2023 roku, w życie weszła nowelizacja przepisów o punktach ...
Troche szkoda ze pod wzgledem stylistycznym nie wiele sie zmienil od poprzedniej generacji . Ogólnie fajne autko, ciekaw jestem jak sie jezdzi takim malym samochodzikiem z tak mocnym silnikiem...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki MINI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne MINI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.