

Nowy model zachował nazwę Santa Fe, bazując na ugruntowanej świadomości tej nazwy na rynku. Od swego debiutu w 2000 roku, Santa Fe osiągnął sprzedaż 2,5 miliona sztuk na świecie, a w Europie liczba ta przekroczyła 350 tys.

Hyundai spodziewa się, że nowa generacja modelu pozwoli na dalsze wzmocnienie obecności marki w segmencie SUV i osiągnięcie w 2013 roku ponad 5% udziału w rynku w tym segmencie, podczas pierwszego roku obecności w sprzedaży na Starym Kontynencie.
Santa Fe został konsekwentnie zaprojektowany zgodnie z językiem projektowania marki Hyundai Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba), ale przyjął jednocześnie indywidualne cechy projektu określane jako Storm Edge. Zyskał silny i dynamiczny wygląd, inspirowany kształtami natury podczas burzy.

Wyrafinowane linie, pozostające jednak w całkowitej harmonii z mocnymi i śmiałymi przetłoczeniami sprawiły, że Santa Fe nowej generacji prezentuje się bardziej agresywnie i jeszcze bardziej niż jego poprzednik odzwierciedla charakter samochodu typu SUV. Klienci w Polsce będą mogli wybrać samochód z silnikiem Diesla o dwóch pojemnościach: 2.0 150
KM z emisją CO2 159 g/km oraz 2.2 197 KM, będącym najczystszą jednostką w swoim segmencie dzięki emisji CO2 ograniczonej do 147 g/km. Santa Fe oferowane jest w trzech bogatych opcjach wyposażeniowych, w wersjach 5 i 7-osobowej.

Aby wyjść naprzeciw gustom i oczekiwaniom Europejczyków, w samochodzie zmodyfikowano układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz wprowadzono zmiany, które zapewnią stabilność przy wysokich prędkościach i podczas holowania.
Jak wszystkie nowe modele marki Hyundai, Santa Fe został objęty najlepszym na rynku programem gwarancyjnym: 5 lat potrójnej gwarancji. W jego skład wchodzi 5 lat pełnej gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance i 5 lat kontroli technicznej.

"Poprzedni model Santa Fe zyskał popularność w Europie dzięki połączeniu jakości i praktyczności. Nowa generacja tego modelu, utrzymuje najsilniejsze cechy poprzednika, takie jak przestrzeń i niezawodność, uzupełniając je dodatkowo o silny przekaz emocjonalny" – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe. "Jesteśmy pewni, że dzięki temu Santa Fe Nowej Generacji zwróci uwagę jeszcze większej grupy nabywców, również tych, wybierających do tej pory marki Premium" – dodał.



POLECAMY Hyundai i30 wagon - nowy model
źródło: Hyundai