Nissan zaprezentował w Japonii nową wersję kultowego modelu Skyline. Teraz reprezentant klasy wyższej średniej osadzony na platformie FR-L nowym z silnikiem 3.5 l. V6 jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek.
Szeroki wlot powietrza zdobiony chromowanymi obwódkami, reflektory w kształcie litery L wykonane w technologii LED, rozciągnięta linia dachu, wysoko uniesiona klapa bagażnika zdobiona spojlerem to nowe trendy stylistyczne charakterystyczne dla Japończyków. W takiej optyce zaprojektowany został również nowy Skyline choć konstruktorom udało się zachować kilka elementów także z poprzednich generacji tego modelu: dwie rury wydechowe oraz lekko poszerzone nadkola. Rozmiary już teraz więcej luksusowego niż sportowego Nissana uległy drobnym korektom. Auto jest o 20 mm szersze i o taką samą wartość niższe.
Oferta wersji silnikowych w przypadku modelu Skyline jest jak zwykle uboga. Nissan proponuje tutaj dwie jednostki napędowe: 3.5 l. V6 o mocy 315 KM (365 Nm) oraz 2.5 l. V6 o mocy 225 KM (268 Nm). Napęd przekazywany na tylną oś za pośrednictwem pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. W wersjach wyposażeniowych S i SP producent przewidział możliwość zmiany przełożeń z poziomu manetek umieszczonych przy kierownicy.
Z ciekawszych rozwiązań technicznych jakie oferuje Nissan można wyróżnić elektroniczny system skrętu tylnej osi, który dobiera promień skrętu odpowiednio do prędkości i promienia skrętu przednich kół. Według konstruktorów takie rozwiązanie wpływa na bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu. Wnętrze Skyline również stało się bardziej luksusowe. Zastosowano aplikacje z drewna i aluminium, zaś przewodnim materiałem wykończenia siedzeń, kierownicy i drążka zmiany biegów jest wysokiej jakości skóra.
[link wygasł][link wygasł][link wygasł] Mnie osobiście się nie podoba Oni tylko zamienili oznaczenia Infiniti G35, które wygląda identycznie Nie wiem co Nissan chciał przez to osiągnąc... To auto już nie wzbudza takich emocji jak obecna generacja. Wersja GT-R jest już kultowa. Jednym słowem porażka
Niżej zamieściłem zdjęcia Infiniti G35 dla porównania.
[link wygasł][link wygasł]
No fakt ten Nissan Skyline stracil swoja dusze i teraz niestety zostal jakby bardziej oswojony wolalem starsza wersje... normalnie widze ze nissan nie potrafi utrzymac tradycje marki i wymysla jakies dziwne modele to samo z nastepca almery... brak slow. Trzeba podtrzymywac to co dobre tak jak to robi Alfa Romeo robiac Spidera 8C ten samochod to po prostu bajka...
Ja zawsze pozostane wielkim i wiernym fanem modelu R34 GT-R
A szczególnie Nismo-nissan Skyline R34 GT-R ZTune czyli 500 KM 2 turbo sprężarki i 4,8 s do 100 Jednak to jet limitowana edycja i juz rok przed rozpoczęciem produkcji wszystkie modele miały swoich właścicieli
Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
Gadżety, które warto zabrać w wakacyjną podróż Wakacyjne podróże zbliżają się wielkimi krokami! I to naprawdę ważny czas w życiu rodziny. Po pierwsze dlatego, że jej członkowie mogą skorzystać z lipcowej czy sierpniowej pogody. Po drugie rodzice i dzieci wreszcie ...
AUTKO W SWOJEJ POPRZEDNIEJ WERSJI BYŁO ZDECYDOWANIE LEPSZE I NADAWAŁO WOZOWI CHARAKTER. TEN SAMOCHÓD PRZERODZIŁ SIĘ ZE SPORTOWEGO WOZU WQ MIEJSKĄ OSOBÓWKĘ. NIEWIEM DLACZEGO SPAPRALI TAKI DOBRY WÓZ
R34 GT - R , co za auto , ahhhhh.
nowy model to poprostu jakaś tam linuzyna , choć stylistycznie nie jest źle .
P.S. Nie zasłużył na nazwe SKYLINE (powinni go nazwać inaczej)
Model Skyline wylansowała już w 1957 roku firma Prince, która ze względów finansowych została w 1966 roku kupiona przez Nissana. Od tej pory nazwa Skyline była kojarzona z praktycznym sedanem o wyraźnie sportowych aspiracjach. Rzecz uległa jednak całkowitej zmianie w roku 1999 roku, kiedy zaprezentowano R34 GT-R. Bazujące na bryle sedana wyczynowe coupe wywróciło do góry nogami rynek samochodów sportowych w Japonii i USA, stając się obiektem marzeń wielu dorastających chłopców.
Nikt nie spodziewał się, że model ten stanie się tak popularny, nawet sami kierownicy. Oferta modeli koncernu na rodzimym rynku nie składa się przecież z pięciu czy dziesięciu modeli i takich jak ten było naprawdę dużo. Konstruktorzy szybko jednak przeszli z zaskoczenia do ofensywy i już w roku 2000 zaczęto prace nad następcą. Pierwsze jej wyniki można było obejrzeć w postaci Nissana GT-R pokazanego w 2001 roku na 35-tym Tokyo Motor Show. Wszyscy byli nim zachwyceni i domagali się produkcji, ale mało kto dostrzegł w nim następce Skyline’a GT-R. Teraz możemy patrzeć już na gotowy wóz, gotowy do sprzedaży od roku 2007.
Pewnie nie bez powodu pierwsze zdjęcia wozu zrobiono na torze - producent wyraźnie ma nadzieję, że model ten będzie kojarzony właśnie ze sportem i profesjonalnym wykonaniem. Samochód wygląda bardzo nowocześnie i agresywnie - nie da się jednak ukryć że dużo stracił na tle poprzednika pod względem oryginalności. Sportowe, nowoczesne coupe to niestety nic nowego na rynku - nawet w tak orientalnym stylu jaki oferuje Nissan, Mitsubishi intensywnie pracuje nad nowymi modelami.
Oprócz tego nie można oprzeć się wrażeniu, że model wygląda jak nadmuchany 350Z i to właściwie na jego następcę pasowałby bardziej. Na utracenie własnego, niepowtarzalnego charakteru wpłynęła niewątpliwie decyzja o sprzedaży nowego GT-R na wszystkich kontynentach. Zostały jednak charakterystyczne tylne światła i niewielki spojler na klapie bagażnika. Efektownie prezentują się przednie karbonowe elementy i boczne wloty powietrza.
Wygląd buntowniczego dziecka Nissana, a przynajmniej bryła auta były pokierowane prawie w całości pokierowane chęcią uzyskania jak najlepszej aerodynamiki. GT-R ma być typowym "Performance car" budowanym w myśl zasady - osiągi ponad wszystko. Zapowiada się więc bardzo dobrze prowadzący się samochód.
To fakt Nissan zepsul to co bylo najlepsze w tym wozie. Zrobili calkiem inny samochod przejmuja tylko nazwe z pieknego sportowego wozu dzieki ktoremu zarobili kupe kasy.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki NISSAN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne NISSAN
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.