Nowy Nissan Skyline

21 Lis 2006, 18:24

Nissan zaprezentował w Japonii nową wersję kultowego modelu Skyline. Teraz reprezentant klasy wyższej średniej osadzony na platformie FR-L nowym z silnikiem 3.5 l. V6 jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek.

Szeroki wlot powietrza zdobiony chromowanymi obwódkami, reflektory w kształcie litery L wykonane w technologii LED, rozciągnięta linia dachu, wysoko uniesiona klapa bagażnika zdobiona spojlerem to nowe trendy stylistyczne charakterystyczne dla Japończyków. W takiej optyce zaprojektowany został również nowy Skyline choć konstruktorom udało się zachować kilka elementów także z poprzednich generacji tego modelu: dwie rury wydechowe oraz lekko poszerzone nadkola. Rozmiary już teraz więcej luksusowego niż sportowego Nissana uległy drobnym korektom. Auto jest o 20 mm szersze i o taką samą wartość niższe.

Oferta wersji silnikowych w przypadku modelu Skyline jest jak zwykle uboga. Nissan proponuje tutaj dwie jednostki napędowe: 3.5 l. V6 o mocy 315 KM (365 Nm) oraz 2.5 l. V6 o mocy 225 KM (268 Nm). Napęd przekazywany na tylną oś za pośrednictwem pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. W wersjach wyposażeniowych S i SP producent przewidział możliwość zmiany przełożeń z poziomu manetek umieszczonych przy kierownicy.

Z ciekawszych rozwiązań technicznych jakie oferuje Nissan można wyróżnić elektroniczny system skrętu tylnej osi, który dobiera promień skrętu odpowiednio do prędkości i promienia skrętu przednich kół. Według konstruktorów takie rozwiązanie wpływa na bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu. Wnętrze Skyline również stało się bardziej luksusowe. Zastosowano aplikacje z drewna i aluminium, zaś przewodnim materiałem wykończenia siedzeń, kierownicy i drążka zmiany biegów jest wysokiej jakości skóra.
[link wygasł][link wygasł][link wygasł]
Mnie osobiście się nie podoba :? Oni tylko zamienili oznaczenia Infiniti G35, które wygląda identycznie :( Nie wiem co Nissan chciał przez to osiągnąc... To auto już nie wzbudza takich emocji jak obecna generacja. Wersja GT-R jest już kultowa. Jednym słowem porażka :(
Niżej zamieściłem zdjęcia Infiniti G35 dla porównania.
[link wygasł][link wygasł]
Pozdrawiam
de la Cruz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 280
Miejscowość: łódzkie

21 Lis 2006, 19:56

Ten samochód nie ma już duszy. Zrobili z niego zwykłą limuzynę. Szkoda gadać. :?
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Lis 2006, 21:28

No fakt ten Nissan Skyline stracil swoja dusze i teraz niestety zostal jakby bardziej oswojony wolalem starsza wersje... normalnie widze ze nissan nie potrafi utrzymac tradycje marki i wymysla jakies dziwne modele to samo z nastepca almery... brak slow. Trzeba podtrzymywac to co dobre tak jak to robi Alfa Romeo robiac Spidera 8C ten samochod to po prostu bajka...
Nowe Porsche Carrera 911. Szybko zabija owady...
Wiesiek Grzybiaż
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 80
Miejscowość: Rzeszów

22 Lis 2006, 15:21

Dokładnie, zgadzam się z Wami, to już nie jest ten Skyline :? . Mnie również bardziej podoba się starsza wersja.
Pozdro.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

23 Lis 2006, 00:32

Karson napisał(a):Ten samochód nie ma już duszy.

Zgadzam się tylko szkoda trochę bo to autko naprawdę miało coś w sobie taką duszę jak kolega napisał, a teraz jest jak jedna z wielu limuzyn ;/
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Lis 2006, 16:32

To już nie to same auto co wcześniej :(

Ja zawsze pozostane wielkim i wiernym fanem modelu R34 GT-R
A szczególnie Nismo-nissan Skyline R34 GT-R ZTune czyli 500 KM 2 turbo sprężarki i 4,8 s do 100 Jednak to jet limitowana edycja i juz rok przed rozpoczęciem produkcji wszystkie modele miały swoich właścicieli
magik
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Gadżety, które warto zabrać w wakacyjną podróż
    Wakacyjne podróże zbliżają się wielkimi krokami! I to naprawdę ważny czas w życiu rodziny. Po pierwsze dlatego, że jej członkowie mogą skorzystać z lipcowej czy sierpniowej pogody. Po drugie rodzice i dzieci wreszcie ...

29 Lis 2006, 17:03

Fakt że to już nie to samo ale wygląd mnie się podoba ;)

Pozdrawiam, Pati
Pati
 

29 Lis 2006, 20:55

Chciałbym takiego ;] :twisted:
Gość
 

31 Gru 2006, 20:18

AUTKO W SWOJEJ POPRZEDNIEJ WERSJI BYŁO ZDECYDOWANIE LEPSZE I NADAWAŁO WOZOWI CHARAKTER. TEN SAMOCHÓD PRZERODZIŁ SIĘ ZE SPORTOWEGO WOZU WQ MIEJSKĄ OSOBÓWKĘ. NIEWIEM DLACZEGO SPAPRALI TAKI DOBRY WÓZ
ppoollaarr
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: poznań

05 Sty 2007, 10:58

R34 GT - R , co za auto , ahhhhh.
nowy model to poprostu jakaś tam linuzyna , choć stylistycznie nie jest źle .
P.S. Nie zasłużył na nazwe SKYLINE (powinni go nazwać inaczej)
M.F.G.
Ryba
v-ride
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29

05 Sty 2007, 11:48

Model Skyline wylansowała już w 1957 roku firma Prince, która ze względów finansowych została w 1966 roku kupiona przez Nissana. Od tej pory nazwa Skyline była kojarzona z praktycznym sedanem o wyraźnie sportowych aspiracjach. Rzecz uległa jednak całkowitej zmianie w roku 1999 roku, kiedy zaprezentowano R34 GT-R. Bazujące na bryle sedana wyczynowe coupe wywróciło do góry nogami rynek samochodów sportowych w Japonii i USA, stając się obiektem marzeń wielu dorastających chłopców.

Nikt nie spodziewał się, że model ten stanie się tak popularny, nawet sami kierownicy. Oferta modeli koncernu na rodzimym rynku nie składa się przecież z pięciu czy dziesięciu modeli i takich jak ten było naprawdę dużo. Konstruktorzy szybko jednak przeszli z zaskoczenia do ofensywy i już w roku 2000 zaczęto prace nad następcą. Pierwsze jej wyniki można było obejrzeć w postaci Nissana GT-R pokazanego w 2001 roku na 35-tym Tokyo Motor Show. Wszyscy byli nim zachwyceni i domagali się produkcji, ale mało kto dostrzegł w nim następce Skyline’a GT-R. Teraz możemy patrzeć już na gotowy wóz, gotowy do sprzedaży od roku 2007.

Pewnie nie bez powodu pierwsze zdjęcia wozu zrobiono na torze - producent wyraźnie ma nadzieję, że model ten będzie kojarzony właśnie ze sportem i profesjonalnym wykonaniem. Samochód wygląda bardzo nowocześnie i agresywnie - nie da się jednak ukryć że dużo stracił na tle poprzednika pod względem oryginalności. Sportowe, nowoczesne coupe to niestety nic nowego na rynku - nawet w tak orientalnym stylu jaki oferuje Nissan, Mitsubishi intensywnie pracuje nad nowymi modelami.

Oprócz tego nie można oprzeć się wrażeniu, że model wygląda jak nadmuchany 350Z i to właściwie na jego następcę pasowałby bardziej. Na utracenie własnego, niepowtarzalnego charakteru wpłynęła niewątpliwie decyzja o sprzedaży nowego GT-R na wszystkich kontynentach. Zostały jednak charakterystyczne tylne światła i niewielki spojler na klapie bagażnika. Efektownie prezentują się przednie karbonowe elementy i boczne wloty powietrza.

Wygląd buntowniczego dziecka Nissana, a przynajmniej bryła auta były pokierowane prawie w całości pokierowane chęcią uzyskania jak najlepszej aerodynamiki. GT-R ma być typowym "Performance car" budowanym w myśl zasady - osiągi ponad wszystko. Zapowiada się więc bardzo dobrze prowadzący się samochód.
speedfor
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Koszalin \ Polska

06 Sty 2007, 18:31

To fakt Nissan zepsul to co bylo najlepsze w tym wozie. Zrobili calkiem inny samochod przejmuja tylko nazwe z pieknego sportowego wozu dzieki ktoremu zarobili kupe kasy.














Szkoda gadac
Pozdrawiam,
Hammond
Hammond
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 75